Sign in to follow this  
Followers 0
swieg

Welke?

34 posts in this topic

Hoi mensen,

ben net nieuw hier, wil een TomTom aan gaan schaffen.

Ik zie door de bomen op het internet het bos niet meer.

Ik wil van A naar B. Vooral in Nederland. Een enkele keer in Duitsland en Belgi

Hoi mensen,

ben net nieuw hier, wil een TomTom aan gaan schaffen.

Ik zie door de bomen op het internet het bos niet meer.

Ik wil van A naar B. Vooral in Nederland. Een enkele keer in Duitsland en Belgi

Dank voor je reactie. Er worden bij de Refurbished-producten introductiedata genoemd. Zijn dat dan ook de data van de kaarten die erop staan. Dus bij de XL LIVE IQR EU Refurb: zijn de kaarten dan van mei 2009?

Dank voor je reactie. Er worden bij de Refurbished-producten introductiedata genoemd. Zijn dat dan ook de data van de kaarten die erop staan. Dus bij de XL LIVE IQR EU Refurb: zijn de kaarten dan van mei 2009?

Zoiets dus niet aan beginnen.

Ik meen een keer te hebben gelezen dat er op zo'n TT een kaart van 2010 op zat (maar kan er geen zekerheid over geven) :unknw: ....maar als je zeker wilt zijn van de laatste kaart (op dit moment is dat versie 8.75) kun je beter bij zaken als Halfords of de Mediamarkt even langs gaan en daar eentje nieuw kopen, dan ben je natuurlijk wel een stukje duurder uit.

Of je koopt 1 van de laatste Go 750 Live's die de GPS shop nog op hun site hebben staan, daar navigeer ik vrij intensief mee....hebben het voordeel van de fraaie houder (met 1 hand erin klikken en meteen van stroom voorzien) en verder allerlei opties die je kunt lezen op :

http://www.gpsshop.nl/product/81800/tomtom...CFYQm3godti51Pg

Zij sturen hem binnen 2 dagen op (soms zelfs al de volgende dag), of je gaat langs bij 1 van hun winkels (Eindhoven, Groningen of R'dam)...ze geven prima service en bij deze 750 krijg je zeker de laatste kaart, die van mij komt ook bij hen vandaan.

Ik zou wel even in de gaten houden dat verderop deze maand er weer een nieuwe kaart uitkomt (de 8.80 versie)....dus als je al morgen een nieuwe TT koopt, EVEN WACHTEN met aansluiten op je PC (via TTH)...tot de nieuwe kaart is uitgekomen, profiteer je meteen van de laatste versie. :angry:

Zie onderstaande link, maar momenteel niet op voorraad.

http://www.gpsshop.nl/product/154338/categ...xl-classic.html

Met deze kom je in de problemen,als je de gehele Europa kaart erop wilt zetten.

Dat wil namelijk niet,en zal je met deelkaarten moeten werken,ook via de site van TomTom.

Maar waarom zoek je niet gewoon een device uit,van de nieuwste generatie,en met minimaal 4 Gb aan geheugen,zodat je nooit in problemen komt,of een kaart er wel of niet op past.

De TomTom XXL classis heeft geen uitbreidbaar geheugen in de vorm van een SD of soortgelijk slot.

Zijn eigen mem is maar 2Gb.

Niet nemen dus.

Gewoon gaan voor een 825 Live of een 820 Live .

Heb je het modernste materiaal,met de nieuwste navcore.

Op de oude serie zal TomTom nooit de nieuwste navcore zetten.

Zoek je een device uit op de site van TomTom,en koop hem waar het goedkoopst is.

Je gaat toch ook geen nieuwe "oude" auto kopen,die al een 4 jaren in de showroom staat?

Edited by Brummi

Met deze kom je in de problemen,als je de gehele Europa kaart erop wilt zetten.

Dat wil namelijk niet,en zal je met deelkaarten moeten werken,ook via de site van TomTom.

Maar waarom zoek je niet gewoon een device uit,van de nieuwste generatie,en met minimaal 4 Gb aan geheugen,zodat je nooit in problemen komt,of een kaart er wel of niet op past.

De TomTom XXL classis heeft geen uitbreidbaar geheugen in de vorm van een SD of soortgelijk slot.

Zijn eigen mem is maar 2Gb.

Niet nemen dus.

Gewoon gaan voor een 825 Live of een 820 Live .

Heb je het modernste materiaal,met de nieuwste navcore.

Op de oude serie zal TomTom nooit de nieuwste navcore zetten.

Zoek je een device uit op de site van TomTom,en koop hem waar het goedkoopst is.

Je gaat toch ook geen nieuwe "oude" auto kopen,die al een 4 jaren in de showroom staat?

Hahaha, na al die jaren... heb je er nog steeds de ballen verstand van (althans, op TomTom gebied dan).

Waarom dan? Kun je dat aangeven a.u.b.?

En wat is dan wel een goede voor een van A naar B-rijder?

Neem nu maar van mij aan dat als je een XL (wel of geen Live) danwel een 750 koopt, je beslist van A naar B kunt rijden, ik doe namelijk niet anders. (en dat meerdere keren p/d met soms 10 adressen)

Voordeel van deze toestellen is ook, dat je er alles mee kunt doen via het oude TTHome...extra zaken kunt toevoegen, copie maken van de inhoud met Win Verkenner...ik heb al 2x een nieuw model gehad (de 1000 en de VIA Live), waarom denk je dat ik terug ben gegaan naar het *oude* model ?

Mits je een auto hebt met sterke warmtewerende ramen (Renault bijvoorbeeld), dan hebben de voorlaatste TT's een wat mindere GPS ontvangst, maar met de SBG-190 GPS ontvanger heb ik nu perfecte ontvangst.

Met het geld wat je uitspaart door een wat goedkopere TT te nemen, kun je dan voor 56 euro er desnoods zo'n ontvanger bij nemen.

Het enige wat ik mis t.o.v. de 1000 serie is de iets tragere herberekening en kaartopbouw, maar daar kan ik heel goed mee leven.

post-28112-1320346939_thumb.jpg

Wat nou, Bram? Onnodig links rijden? :yahoo:

Ik zie een vrachtwagen, jij ook ? :yahoo:

Ik zie een vrachtwagen, jij ook ? :yahoo:

:good::good:

Bram gaat vroegtijdig naar links,zodat de chauffeur hem niet onverwachts in de spiegel ziet,zoals veel malloten die plotsklaps er achter vandaan moeten duiken,net als zo'n chauffeur wil inhalen.

Meestal wordt deze dan getrakteerd op een paar fel knipperende koplampen,alsof deze wil aangeven, ik had het eerste recht.

Zie je dus een renault bestel,dan is het Bram,en zie je ineens een "busje", dan is het Sfinxie. :yahoo:

:pardon:

Hahaha, na al die jaren... heb je er nog steeds de ballen verstand van (althans, op TomTom gebied dan).

Let jij maar op deze tekens:

$$$$$$$$

Edited by Brummi

maar met de SBG-190 GPS ontvanger heb ik nu perfecte ontvangst.

post-28112-1320346939_thumb.jpg

Op zo een weg, vind ik het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. :yahoo:

Op zo een weg, vind ik het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. :yahoo:

Die paar grijze balken knipperden af en toe blauw, soms had ie er 9 of 10...maar 8 volle satellieten merk je wel, uiteraard vooral in een stad met hoge gebouwen.

Ik had dat ding al jaren eerder moeten kopen, want ook zonder WW ramen willen TT's nog weleens problemen hebben met de GPS ontvangst.

@Brummi : tja, het is alweer jaren geleden dat ik met vrachtwagens en vooral bussen heb gereden, maar als je 40 jaar BCDE hebt gehad dan zit dat er wel bij je ingeprent....ook NA het passeren van vrachtauto's zeker pas na 30 meter weer rustig naar rechts en niet al na 3 meter.

Het enige wat ik mis t.o.v. de 1000 serie is de iets tragere herberekening en kaartopbouw, maar daar kan ik heel goed mee leven.

Dat is zo opgelost, maar je wilt er niet an. :yahoo: ( misschien als cadeautje voor Sint/Kerst een idee?)

En dit was de laatste keer, dat ik er over geouwehoerd heb. :yahoo:

Dat is zo opgelost, maar je wilt er niet an. :pardon: ( misschien als cadeautje voor Sint/Kerst een idee?)

En dit was de laatste keer, dat ik er over geouwehoerd heb. :yahoo:

Jaja, ik weet het.....ik probeer nog 1x of ik de Benelux kan krijgen van ze, als de laatste kaartupdate deze maand komt....maar ga er geen extra geld aan uitgeven.

Tenzij jij dat natuurlijk voor het goede doel op mijn rekening wilt storten :yahoo:

Tenzij jij dat natuurlijk voor het goede doel op mijn rekening wilt storten :yahoo:

Een voucher van de HD T receiver, komt me beter uit (of lukt dat niet met een 750) ?.

Op zo een weg, vind ik het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.

Meer dan genoeg.

Voor plaatsbepaling ben je maar 3 satelieten nodig.

Een voucher van de HD T receiver, komt me beter uit (of lukt dat niet met een 750) ?.

Dat moest jij toch weten....HDT op een Live gaat niet werken :yahoo:

Dus die vouchers zijn alleen tot de x.30 toestellen geschikt....staat ook op de dozen. :yahoo:

Ongelooflijk, hoe mensen een zin met een emoticon :yahoo: verkeerd kunnen opvatten en er serieus op in gaan.

@Brummi: waarom zet je "busje" tussen aanhalingstekens en "renault bestel" niet? Ze zijn toch beiden minderwaardig in jouw ogen? (net als alles wat niet in jouw straatje past)

Overigens zie ik vaak genoeg vrachtwagens heel dicht achter elkaar rijden (meter of 5?) voordat de een besluit om de ander in te halen. Dat hij/zij daar vervolgens een kilometer of 2, 3 voor nodig heeft is natuurlijk logisch, in jouw ogen.

Edited by Sfinxie

Dus die vouchers zijn alleen tot de x.30 toestellen geschikt....staat ook op de dozen. :yahoo:

Voor de gein, zou je het eens met die 750 uit kunnen proberen.

Stuur me maar een PB, dan geef ik je een voucher code.

Voor de gein, zou je het eens met die 750 uit kunnen proberen.

Stuur me maar een PB, dan geef ik je een voucher code.

Oh, op die manier ! :biggrin:

Dat zal ik dan moeten doen zodra de 8.80 kaart uit is, ik denk over 2 weken of zo ?

Ik wil die test wel voor je doen hoor.....maar ik vrees dat het niet gaat lukken omdat een 750 zogenaamd *niet geschikt* is voor een Voucher.

Maar ik moet ook nog aan de slag met TT voor de laatste (laatste kaart) update waar ik recht op had op de vorige 750...mocht dat over 2 weken niet lukken, dan stuur ik je meteen een PB, oke ? :wink: