Sign in to follow this  
Followers 0
kombi-force-rotax

Het blijft elke keer een avontuur dat my Tomtom.

60 posts in this topic

Hallo.

Het blijft telkens een verassing of het update lukt van de 1005 via my TT.

Vanmorgen weer ff bezig geweest om dat te doen.

Even een weergave van hoe het hier gaat dan.

Maakt geen verbinding. Na herhaalde pogingen wel verbinding.

Wanner je zegt downloaden, begint hij maar stopt er na een paar seconden mee. Op de 1005 zie je de tijd ook niet meer terug lopen. Wieltje blijft wel draaien.

Niet loskoppelen roept hij dan, waarna als een wonder er opeens verschijnt dat hij klaar is.

Je ziet dus niet wat hij aan het doen is allemaal.

Een andere keer loopt alles gesmeert zoals het hoort. Ik begrijp er niks meer van. Je wordt voortaan op voorhand moe als je weet dat je weer kunt updaten.

Doet hij het of doet hij het niet. :smile:

Internetbrouwser al verandert van internet explorer naar chrome. Voor mijn gevoel is er niks verandert. Het blijft een gokspel of het iets wordt.

Wie herkent dit probleem. Moet wel ff zeggen dat de computer hier niet een van de jongste meer is, maar wel goed werkt.

Gr Fred

:smile:

Zonder dollen , dat het nog steeds niet ( goed ) werkt mag toch niet gebeuren.

Hoeveel jaar zijn ze er nu wel niet mee bezig .

Zowie zo al zo lang die nieuwe serie op de markt is gekomen.

En wie weet hoe lang daarvoor al.

Edited by Wiljol

@ wiljol.

Tomtom Home was meestal wel ok. Daar lukte het eigenlijk meestal wel zonder al te veel gekkigheid, maar nu is het helemaal niks.

Je kunt er niet van op aan of het lukt of niet.

Vertrek komende week naar SA en laat het hierbij tot ik weer terug kom. Zie dan wel weer verder. Heb net de update voor flitsers binnen gekregen voor SA en dat is genoeg voor mij nu.

Gr Fred

Klopt, my TomTom werkt nog steeds niet goed, ik kreeg de melding dat er een aantal updates klaar stonden ( was enkel te zien aan het dan blauwegekleurde TT ikoontje ) tegelijk was de melding dat m'n 1005 was bijgewerkt ?????. na herhaalde pogingen tot zelfs het handmatig wissen van de " Cache " bleek de download wel te werken en dan nog in 2 keer, eerst het downloaden voor de cache daarna een download van ik geloof +/- 18 idiote flitsers die toch nooit kloppen. :smile:

Kan ik alleen maar bijtreden.

Gisteren: updates en installatie.

Vandaag: blijkbaar staan er items klaar maar geen reactie van MyTT.

Na herhaalde pogingen: installatie & je mag je navigatiesysteem loskoppelen.

Voor ik er de kans toe kreeg: opnieuw installatie, koppel het systeem niet los. Volgens PC installatie gedaan, volgens navigatiesysteem nog 0:03 minuten... Hangt dus vast ...

Maar ... durf dit vooral niet zeggen aan de helpdesk van TT. Er is immers niks mis met MyTT en alle functies zullen binnenkort bruikbaar zijn (dat hebben ze me exact 11 maanden geleden toch verteld). Heb er daar al enkele gehad die vrij agressief reageerden op een eenvoudige vraag tot informatie.

Kan ik alleen maar bijtreden.

Gisteren: updates en installatie.

Vandaag: blijkbaar staan er items klaar maar geen reactie van MyTT.

Na herhaalde pogingen: installatie & je mag je navigatiesysteem loskoppelen.

Voor ik er de kans toe kreeg: opnieuw installatie, koppel het systeem niet los. Volgens PC installatie gedaan, volgens navigatiesysteem nog 0:03 minuten... Hangt dus vast ...

Maar ... durf dit vooral niet zeggen aan de helpdesk van TT. Er is immers niks mis met MyTT en alle functies zullen binnenkort bruikbaar zijn (dat hebben ze me exact 11 maanden geleden toch verteld). Heb er daar al enkele gehad die vrij agressief reageerden op een eenvoudige vraag tot informatie.

Die dingen die jij dus opnoemt gebeuren hier ook. Ik ben dus niet de enige, want begon een beetje te twijfelen of er iets mis was met mijn computer.

Het wordt idd eens tijd dat ze dat goed aan de praat krijgen. Over het apparaat kan ik alleen zeggen dat hij goed werkt, behalve dat hij bij mij dus af en toe blijft hangen met het overschakelen van de kaart.

Daar ga ik wel me terug als ik half febr terug ben uit SA.

Gr Fred

Edited by kombi-force-rotax

Die dingen die jij dus opnoemt gebeuren hier ook. Ik ben dus niet de enige, want begon een beetje te twijfelen of er iets mis was met mijn computer.

Het wordt idd eens tijd dat ze dat goed aan de praat krijgen. Over het apparaat kan ik alleen zeggen dat hij goed werkt, behalve dat hij bij mij dus af en toe blijft hangen met het overschakelen van de kaart.

Daar ga ik wel me terug als ik half febr terug ben uit SA.

Gr Fred

Ik heb de melding " Er is een fout opgetreden, kijk uw computer na" ook al eens gekregen, ik stond toen echt paf en wist eerst echt niet wat te doen, ik werkte toen al met Google Chrome , heb toen helpdesk gebeld en kreeg de raad de " Cache " te wissen maar manueel en niet via het groene Kadertje rechts onderaan van My TT. veel is er sindsdien niet veranderd, zoals ik melde in bericht hierboven. Klachten over de werking van de Go 1005 heb ik niet buiten de huidige routeplanner, die kan helemaal niet wat de vorige op m'n 730 wel kon en daar knap ik op af. :smile:

Ik kan jullie ervaring slechts beamen.

Met IE 9 maakt de TT al een tijd geen connectie meer; dan maar Chrome gebruikt; dat werkt wel.

Items downloaden en na 1 sec. gebeurt er niets meer, blijft hangen of springt naar 53% gereed en weer terug naar 0%.

Schakel hem uit met behoud van connectie, noppes.

Haal hem los en sluit hem weer aan, downloaden begint maar duurt gezien beperkte grootte van het bestand heel lang en er lijkt niets (meer) te gebeuren.

Nogmaals uitgeschakeld met behoud van connectie en downloaden/installatie gaat (gelukkig en opeens) in "1 x goed".

Ik heb hem nu bijna een jaar, toegegeven een prima navigator, maar het proces er omheen is knullig. En de reeds lang beloofde functionaliteit is ook niet 100% op orde.

Maar hoeveel mensen, in tegenstelling tot die op dit forum dan, maken zich er echt druk om? Hoeveel updaten hun systeem helemaal niet met de gedachte: hij werkt toch, lekker zo laten? Als ze dat al denken.

TomTom maakt zich blijkbaar ook niet echt druk, ze hebben al dik een jaar de tijd gehad onze feedback en die uit andere landen te lezen!

TT denkt: liever 100 nieuwe klanten erbij en dan maar 10 ontevreden (TT-forum)klanten verliezen. Het zij zo.

.............

Maar hoeveel mensen, in tegenstelling tot die op dit forum dan, maken zich er echt druk om? Hoeveel updaten hun systeem helemaal niet met de gedachte: hij werkt toch, lekker zo laten? Als ze dat al denken.

...........

TomTom maakt zich blijkbaar ook niet echt druk, ze hebben al dik een jaar de tijd gehad onze feedback en die uit andere landen te lezen!

TT denkt: liever 100 nieuwe klanten erbij en dan maar 10 ontevreden (TT-forum)klanten verliezen. Het zij zo.

Hmm, dat is nog maar helemaal de vraag, of zij zich niet druk maken (in al hun arrogantie)...als dit forum nu maar 4 of 5 bezoekers trok, maar dit is de stand van zaken nu, wie weet wie er allemaal mee zitten te lezen :smile:

195 bezoekers actief in de afgelopen 15 minuten

Online: 176 gasten :biggrin: , 15 leden en 4 anonieme leden

BramvT, Milano62, holyhead, ArsLP, starsky, willydebakker, Remlof, Oltje, Sfinxie, TifKag, bergguy, palmbeach, ceho, Jaky, Janz

Heb ook de melding gekregen van de fout na te kijken op computer. Heb toestel afgekoppeld en terug aangesloten.

Er stonden nog 2 items te downloaden:nl Denemarken en Frankrijk.

Heb Frankrijk niet gedownload maar wel Denemarken. Alles ging goed en tot slot kreeg ik de melding dat ik mijn toestel veilig kon afkoppelen.

Tot zo ver mijn ervaring. Kan Tom Tom nu eens niet eens iets uitbrengen dat probleemloos kan gaan??

Een mens zou schrik krijgen tegen dat er iets te downloaden valt. Altijd problemen.

Heb onlangs nog een mooi antwoord gekregen van een bepaalde site waar ik de volgende vraag stelde:

Wanneer kan ik op mijn Tom Tom World de services van Twitter, Tripadvisor, en Expedia kon gebruiken ?, omdat ik deze nog steeds moet missen op mijn Tom Tom World. Ik citeer hun antwoord:

We bezorgen u alvast nog het antwoord waarom u de "Twitter, Tripadvisor,Expedia" diensten via LIVE niet kan gebruiken. Dit komt omdat deze pas vanaf de 1050 gebruikt kunnen worden en de 950 deze nog niet ondersteunen.

Ik zal dus nog even moeten wachten eer ik die services kan gebruiken. Wachten tot de Tom Tom 1050 uikomt.

@Bram,

ik hoop dat TT zich inderdaad wel degelijk druk wil maken in de positieve zin van het woord! Dat kan ons allemaal ten goede komen (alleen heb ik tot op heden de indruk dat hun prioriteiten ergens anders liggen).

Laten we zeggen: hoop doet leven :wink: .

Ik krijg trouwens voor de 3e keer in nog geen 2 weken 31 items aangeboden bestaande uit die flitserupdates :wink: .

Vorige week, gisteren en vandaag weer...

Da's wel heel van het goede lijkt me.

En toch is het niet allemaal kommer en kwel. Dat ik dinsdat thuis kwam zag ik dat er een blauw pijltje in het Mytomtom icoontje stond, vervolgens heb ik Chrome opgestart en controleer op nieuwe items gedrukt. Vervolgens geselecteerd wat ik wilde hebben en op download gedrukt.

Ik had nog wat anders te doen en dat ik terug kwam was het pijltje in een uitroepteken veranderd. Ik heb mijn 1005 gehaald en aan mijn computer gehangen, aangedrukt en ik ben een bakkie koffie gaan drinken.

Later zag ik dat alles goed was en ging de TomTom weer mee naar beneden.

Maar laat ik het afkloppen

Grtz, Peter.

Voor mij is dit reden om GEEN TT produkten meer te kopen ; al dat gedoe en onzekerheid of het lukt. Zo heb ik weleens een kaartupdate gemist, omdat het downloaden fout ging; klacht bij TT Customer Care; geen respons; geld kwijt !

Als het zo is - wat TT beweert - dat ze bij een inzakkende markt voor navigatie apparaatjes het moeten hebben van de abonnementen en andere speeltjes, moeten ze op deze manier maar doorgaan....

Vandaag alweer Updates ( 2x ) 1van iets meer dan 6 minuten en 1 van +/- 56 sec. waarover het gaat weet ik niet, weer met dezelfde problemen, het blauwgrijze ikoontje echtsonder en de melding dat m'n TT is bijgewerkt na veel geknoei toch updates gedownload. Intussen geprobeerd met Supp. te bellen maar de hele tijd ( Er zijn nog 10 wachtenden voor U ). het wordt echt leuk met een TT toestel.

bergguy

Vandaag alweer Updates ( 2x ) 1van iets meer dan 6 minuten en 1 van +/- 56 sec. waarover het gaat weet ik niet, weer met dezelfde problemen, het blauwgrijze ikoontje echtsonder en de melding dat m'n TT is bijgewerkt na veel geknoei toch updates gedownload. Intussen geprobeerd met Supp. te bellen maar de hele tijd ( Er zijn nog 10 wachtenden voor U ). het wordt echt leuk met een TT toestel.

bergguy

Ik Had ook weer een download aangeboden gekregen, waarschijnlijk dezelfde als die van jou?

Schermafbeelding2012-01-13om120729.png

Ik Had ook weer een download aangeboden gekregen, waarschijnlijk dezelfde als die van jou?

Schermafbeelding2012-01-13om120729.png

Ja maar al 2 dagen na elkaar ?, zijn de download items over flitslokaties het enige wat TT te bieden heeft ?, ik heb dit toestel ( Go 1005 Europe ) sinds Juni 2011 en heb sinds ze begonnen zijn met hun MYTOMTOM absoluut geen tevreden gevoel, als ik de kans mocht krijgen hem van de hand te doe deed ik het en ging over naar Navigigon Premium serie en dat mag iedereen hier weten daarom koop ik zeker geen nieuwe kaarten en dergelijke meer.

berg

P.S. wat de TT Fans hier ook mogen over denken

Ik kan jouw reactie best begrijpen en heb dat ook wel, maar jouw alternatief voor de GO 1005 zie ik voor mij niet als een verbetering.

Kwamen ze bij TT eindelijk maar eens na wat er ooit beloofd is!

Vanmiddag ook een blauw icoontje, las ik nog opgewekt sluit uw navigatiesysteem aan. Nou het opgewekte gevoel was gauw over.

Boven het groene vlakje TOMTOM in het oranje: er zijn nieuwe items bescikbaar.

Op de webpagina: Mijn nieuwe items en daaronder Flitsers Europa - Een keer bijwerken en start downloaden.

Onder de afbeelding Via 125 Houd het navigatiesysteem aangesloten Bezig met installeren.

Op het scherm van de Via 125 OK je navigatiesysteem kan veilig worden losgekoppeld.

en het icoonjte rechts onder in de werkbalk:

Er is iets misgegaan met het navigatiesysteem. Neem contact op met de TT Klantenservice.

Nou dat kun je vergeten, enorme wachttijden.

Wat heb ik een spijt dat ik mijn Go 930 met TTHome, heb vervangen door de Via 125 met Mytomtom software.

In plaats van personeel ontslaan bij TomTom, kunnen ze beter een aantal mensen in dienst houden die de Mytomtom software problemen oplossen en compleet maken, vergelijkbaar met TTHome.

De Go 710 in 2006 was de eerste TT. de Go 930 Refurb in 210 de tweede en nu de laatste sinds november 2010 de Via 125. En als het niet verandert is de Via 125 ook de laatste TT niet om de Via 125, prachtig mooi groot beeld, maar om de Mytomtom KL*TE software.

i

En ik, ik wou dat ik nooit m'n ouwe TT Go 730 had ingeleverd voor een 1005. :wink:

@ Bergguy bedankt voor jouw snelle reactie.

Waren ze allemaal maar zo snel. :wink:

@ FILEMAKER (#18).( Twee! pbtjes).

Edited by Wiljol

Over het apparaat en het gebruik ben ik eigenlijk wel tevreden, maar dat My TT werkt nog steeds niet zo lekker.

Je hoeft hem natuurlijk niet elke dag te updaten, maar ik vind dat het na zo'n lange tijd toch wel goed mag werken. Gezien alle reacties hier op mijn topicstart is dat dus niet het geval. :wink:

Gr Fred

Edited by kombi-force-rotax

Vandaag ook weer de flitspalen van Frankrijk en Denemarken ontvangen.

Gisteren heb ik Denemarken gedownload en vandaag weer aangeboden.

Op toestel Denemarken aangeboden en dan was hij bezig te installeren en dan fout :Er is iets mis met de computer.

Toen kwam op scherm toestel dat de download op toestel stond en alles klaar om veilig af te sluiten.

En op scherm pc stond nog steeds foutmelding met computer.

Dat is toch nogal een circus bij Tom Tom.

Vandaag heb ik er nog een rit gedaan en het toestel werkt perfect, alleen de ervaringen met Tom Tom verlopen slecht.

En als het niet verandert is de Via 125 ook de laatste TT.

Binnen een jaar zal het toch wel opgelost zijn zeker?