Sign in to follow this  
Followers 0
erikzanting

zwart scherm

19 posts in this topic

als ik mijn tomtom 940 aanzet krijg ik een zwart scherm met heel veel tekst tezien.

wat kan dat zijn.

Ik ben dat op mijn 730 ook eens tegengekomen en dacht dat een reset toen uitkomst bracht

wat het geweest is weet ik niet meer.

als ik mijn tomtom 940 aanzet krijg ik een zwart scherm met heel veel tekst tezien.

wat kan dat zijn.

Als je hem reset zoals Bika zegt moet het weer goed zijn. Je hebt waarschijnlijk de 940 aangezet en de knop ingedrukt gehouden. Je komt dan in het zwart wittte infoscherm.

nee nog niet nu blijft hij hangen op mijn ford logo

Zou het volgende proberen. Eerst backup.

Dan alles wissen maar de gele mappen met inhoud laten staan. Aan Home hangen en

updaten. Als het goed is krijg je Navcore aangeboden. In sommige gevallen moet je het nog

een tweede keer doen om aan een juiste Navcore te komen. (9.058). 15 sec reset en opstarten.

Als dat niet helpt

Alles wissen en aan Home hangen. Wordt automatich Navcore aangeboden. Eventueel een 2e keer doen voor de goede Navcore. 15 sec reset opstarten en eventueel gevraagde gegevens invullen tot de melding Geen kaart gevonden. Daarna kaart er op. Reset en opstarten. Kijken of hij dan doorstart.

Als dat allemaal niet helpt komt er misschien nog iemand met een idee anders backup terug en TomTom contacten.

Om een backup te maken moet je pc je TT wel zien.

Dat is dan te hopen als hij blijft hangen.

Wat je nog kan proberen is een Harde reset.

Ik dacht dat je dan aan/uitzetknop ingedrukt moet houden

en de resetknop indrukken.

Voor de zekerheid maar even zoeken hoe dat echt moet.

ga wat proberen,en anders even bellen.

Heb wel eens gelezen dat iemand het als volg lukte. Apparaat reset. Apparaat uit laten staan en aan computer koppelen. Home starten. Als Home gestart is daarna apparaat aanzetten.

Als Home herkend dan zou je het apparaat weer kunnen benaderen hopenlijk.

mijn start knop bleef hangen dus dat kan kloppen.

Alle bovenstaande oplossingen zullen niet helpen als die knop steeds blijft hangen. Ik denk dat je dit niet moet negeren. Mogeijk ben je het meest gebaat met zoeken naar waarom de knop bleef hangen. In het ergste geval moet je het apparaat voorzichtig open schroeven en zo proberen te ontdekken waarom de knop blijft hangen.

Edited by Sfinxie

Alle bovenstaande oplossingen zullen niet helpen als die knop steeds blijft hangen. Ik denk dat je dit niet moet negeren. Mogeijk ben je het meest gebaat met zoeken naar waarom de knop bleef hangen. In het ergste geval moet je het apparaat voorzichtig open schroeven en zo proberen te ontdekken waarom de knop blijft hangen.

Dat klopt maar de startknop bleef niet steeds hangen zo werd het tenminste omschreven.

1. Mijn start knop bleef hangen dus dat kan kloppen.

2. nee nog niet nu blijft hij hangen op mijn ford logo.

Zijn mijns inziens 2 verschillende zaken. In geval 1 blijft knop ingedrukt waardoor je in

infoscherm komt (hardware)

In geval 2 blijft het hangen op de (software).

mijn vrouw vertelde net dat de kleine geprobeerd heeft of tomtom ook water dicht is met ranja. dat zou de oorzaak wel eens kunnen zijn.

mijn vrouw vertelde net dat de kleine geprobeerd heeft of tomtom ook water dicht is met ranja. dat zou de oorzaak wel eens kunnen zijn.

Ja want ranja zit veel suiker in en dat blijft dan plakken.

HEB INMIDDELS EEN NIEUWE TOM TOM 1005,WERKT PRIMA.

Suc6