Sign in to follow this  
Followers 0
beschuit

Pas op: Flitslokaties Frankrijk worden verwijderd!

143 posts in this topic

Ik kwam er net achter dat Franse flitslokaties automatisch van je Tomtom worden verwijderd. Het is vanaf begin 2012 verboden om in Frankrijk gebruik te maken van GPS gestuurde waarschuwingen voor flitsers.

Tomtom is niet gedwongen door Frankrijk om de deze lokaties te verwijderen. Ze halen zelf dus ongevraagd iets van je TomTom af waar je voor betaald hebt.

Ik heb geklaagd bij Tomtom, eerstelijns support zegt dat ze er niets aan kunnen doen, maar ik ga nu een klachtenbrief sturen.

Hte gaat mij om het principe. Op afstand wissen ze iets van je Tomtom waar je voor betaald hebt. Ik bepaal zelf wel of ik in Frankrijk die lokaties wil gebruiken, Tomtom moet de keuze aan de gebruiker laten!!

Wil je ook klagen? Dit is het adres:

TomTom Sales BV

Customer Support - Customer Relations Department

Rembrandtplein 35

1017 CT Amsterdam

Tomtom moet de keuze aan de gebruiker laten!!

Het risico kan natuurlijk zijn dat er gebruikers zijn die de gendarmes gaan verwijzen naar TomTom en dat wil men hiermee voorkomen.

Dat jij zelf die keuze wil maken is wat voor te zeggen.

Ik kwam er net achter dat Franse flitslokaties automatisch van je Tomtom worden verwijderd. Het is vanaf begin 2012 verboden om in Frankrijk gebruik te maken van GPS gestuurde waarschuwingen voor flitsers.

Tomtom is niet gedwongen door Frankrijk om de deze lokaties te verwijderen. Ze halen zelf dus ongevraagd iets van je TomTom af waar je voor betaald hebt.

Ik heb geklaagd bij Tomtom, eerstelijns support zegt dat ze er niets aan kunnen doen, maar ik ga nu een klachtenbrief sturen.

Hte gaat mij om het principe. Op afstand wissen ze iets van je Tomtom waar je voor betaald hebt. Ik bepaal zelf wel of ik in Frankrijk die lokaties wil gebruiken, Tomtom moet de keuze aan de gebruiker laten!!

TomTom Sales BV

Rembrandtplein 35

1017 CT Amsterdam

In mijn geval bij de update van mijn Start 2 kreeg ik alle fltslokaties aangeboden. Bij Frankrijk stond dat ze verwijdert zouden worden. Je kon het vinkje weg halen en dan werd Frankrijk niet verwijdert.

In mijn geval bij de update van mijn Start 2 kreeg ik alle fltslokaties aangeboden. Bij Frankrijk stond dat ze verwijdert zouden worden. Je kon het vinkje weg halen en dan werd Frankrijk niet verwijdert.

Bovenstaande was bij mij ook het geval, de keuze was er dus wel degelijk.

TomTom Sales BV

Rembrandtplein 35

1017 CT Amsterdam

De keuze is aan jou gelaten als je goed gekeken zou hebben...... Je kunt het vinkje achter de removal link uitvinken zodat ze waren blijven staan. net als op mijn TomTom.

De keuze is aan jou gelaten als je goed gekeken zou hebben...... Je kunt het vinkje achter de removal link uitvinken zodat ze waren blijven staan. net als op mijn TomTom.

Hier idemdito :yahoo:

Ik heb ze overigens wel weggehaald, ook al ben ik met de auto nog nooit in Frankrijk geweest en zal ik er vermoedelijk ook voor werk nooit komen....maar je weet maar nooit :dirol:

Ik heb net op mijn SD card gekeken, maar van Frankrijk staan er nog gewoon in:

- Radar_FR_TomTom.ov2 (date 19-01-2012)

- Radar_FR_TomTom.ov2.dct (date 19-01-2012)

- Radar_FR_TomTomOv2.ver (date 19-01-2012)

En dat was de datum van dat ik laatste keer flits update kreeg aangeboden, ook download ik via SCDB de flitspalen voor heel EU, en er is een programma genaamd TomTomax Box die alle flitspalen van Frankrijk heeft, werkt perfect.

Waar kan ik eventueel die vink vinden om toch die van Frankrijk erin te laten staan???? Graag screenshot als dat mogelijk is.

In Home voeg flitslocaties toe en je krijgt de flisers aangeboden. Bij die van Frankrijk

kan je het vinkje weg halen.

In Home voeg flitslocaties toe en je krijgt de flisers aangeboden. Bij die van Frankrijk

kan je het vinkje weg halen.

Bij mij in Home zie ik geen vakje om vinkje te zetten, wel staat er deze tekst als ik op FR klik:

Removal Speed Cameras France, This update removes the speed camera alerts for France etc etc etc. Maar nergens een vakje om dit NIET te doen....

Is er een mogelijkheid om als ik in Nederland ben te kijken op mijn 1005 of er flitspalen van Frankrijk wel of niet opstaan?

Is er een mogelijkheid om als ik in Nederland ben te kijken op mijn 1005 of er flitspalen van Frankrijk wel of niet opstaan?

Bij mijn weten niet, vroeger met home kon dit wel maar op de 1000 serie's en dergelijke die werken met MyTomTom kan je niks buiten wat is toegelaten onder " Content Toevoegen "

bergguy

Met content toevoegen zie je wel alle pois die je er zelf bij zet

maar deze niet.

Wat ik eigenlijk best erg vind is, dat tijdje terug bekent werd dat info van TomTom aan overheid instantie's verkocht worden. Wij betalen geld voor een abonnement met flitspalen, TomTom weet ons email adres.

Waarom sturen ze niet een email met de melding dat dit verboden gaat worden, ik heb vorige maand mijn flitspaal updates verlengt, met de optie Frankrijk er nog in, nu ben ik die dus kwijt.

Lijkt mij een geval van contract breuk, gezien als verkoper, is dit een koop contract. En is er niet aan de voorwaarden gehouden.

Ik denk als je dit zou melden bij internet verkoop instantie dat TomTom op hun vingers getikt kunnen worden.

Ik zou wel eens willen weten hoeveel verlengingen TomTom voor flitspalen heeft gekregen toen hun de informatie al hadden over Frankrijk, want ik heb over een verbod in Frankrijk niks gezien in het nieuws.

Ik denk als je dit zou melden bij internet verkoop instantie dat TomTom op hun vingers getikt kunnen worden.

Ik zou wel eens willen weten hoeveel verlengingen TomTom voor flitspalen heeft gekregen toen hun de informatie al hadden over Frankrijk, want ik heb over een verbod in Frankrijk niks gezien in het nieuws.

Ik zou zeggen voeg de daad bij het woord en misschien volgen er meer.

Ik heb helemaal niks uitgevinkt en gezien het aantal updates dat we de laatste tijd al hebben ontvangen zouden de flitspalen van Frankrijk nu reeds lang moeten verwijderd zijn (volgens wat ik hier lees)

Maar ... ik ben dit week-end naar Frankrijk geweest en ja hoor, ik kreeg de meldingen nog netjes binnen. Dus, ondanks alle updates en verklaringen van TT staan de flispalen van Frankrijk er nog altijd in!

Toeval? Of het zoveelste verhaaltje van TT dat achteraf niet correct blijkt te zijn?

Zo vandaag boze email naar TomTom gestuurd samen met steun van Stichting Thuis winkel.

Die zeiden dat ik inderdaad geld kan terug vragen van mijn flitspalen update aankoop december 2011.

Ook zeiden ze dat het per wet verboden is om zomaar zonder info de flits palen van Frankrijk van je TomTom te halen, dit staat gelijk (zoals de man van Stichting Thuis Winkel zei) dat als ik een doly suround systeem koop, dat in eens Media Markt mijn afstandbediening of een speaker komt weg halen.

Nu begon ik al beetje bij beetje haat gevoelens te krijgen bij het beleid van TomTom, ik noem als voorbeeld:

Alle nieuwe HD devices, hebben een zo'n soort software erop dat je niet eens meer door knippen - plakken, je eigen gemaakte POI's (OV2) bestanden kan plaatsen in je TomTom, onlangs kocht ik een nieuwe TomTom, slot heb via kabel aan op mijn pc, maar ik zag geen extra schijf, als ik mijn TomTom One V1 op pc aansluit zie ik de SD als HD in Mijn computer, toen ik belde met TT support zeiden ze: Dat wij van TomTom niet meer willen dat 3de aan hun apparatuur sleutelen. Als ik iets koop is het mijn bezit, en mag ik er mee doen wat ik wil, ik ben lid van SCDB en kon dus niet 1 2 3 die OV2 bestanden op die TomTom zetten.

En nu nemen ze iets van mijn TomTom weg waar ik nodeju voor betaald heb met een nieuwe 12mnd verlening, dus ook voor Frankrijk.

Ik he TomTom gevraagd of ze mij kunnen vertellen hoeveel flitspalen verlengingen zijn verkocht toen hun al wisten van dat van Frankijk.

Buiten dat, bepaal ik ZELF wel of ik ze op mijn TomTom hou of niet, en wil ik niet in de update mijn One functie steeds lastig gevallen worden met: Removal Speed Cameras France, ik krijg hier het leerling leerkracht gevoel terug.

Als ik risico wil lopen dat ik boete krijg is dat mijn keuze, net als in Duitsland geldt niet in elke Bundes dat GPS flitspalen in je TomTom mogen, maar toch heb ik ze erin dankzij TomTom.

Dus een tip aan mensen die hier kort geleden een flitspaal service hebben gekocht of verlengt, mail naar TomTom dat je een deel van je geld terug wilt.

Ik begrijp tomTom wel. :mega_shok:

TomTom neemt niet het risico dat ze een megaclaim aan hun broek krijgen, als er wel mensen bekeurd worden in Frankrijk.

Illegale dingen verkopen mag niet. :crazy:

Dus vanwege de aansprakelijkheid halen ze het met een update weg.

Dat je er zelf wat anders opzet met de flitspalen van Frankrijk is jouw keuze.

Als er maar geen enkele relatie is met TomTom.

Zo vandaag boze email naar TomTom gestuurd samen met steun van Stichting Thuis winkel.

Die zeiden dat ik inderdaad geld kan terug vragen van mijn flitspalen update aankoop december 2011.

Ook zeiden ze dat het per wet verboden is om zomaar zonder info de flits palen van Frankrijk van je TomTom te halen, dit staat gelijk (zoals de man van Stichting Thuis Winkel zei) dat als ik een doly suround systeem koop, dat in eens Media Markt mijn afstandbediening of een speaker komt weg halen.

Nu begon ik al beetje bij beetje haat gevoelens te krijgen bij het beleid van TomTom, ik noem als voorbeeld:

Alle nieuwe HD devices, hebben een zo'n soort software erop dat je niet eens meer door knippen - plakken, je eigen gemaakte POI's (OV2) bestanden kan plaatsen in je TomTom, onlangs kocht ik een nieuwe TomTom, slot heb via kabel aan op mijn pc, maar ik zag geen extra schijf, als ik mijn TomTom One V1 op pc aansluit zie ik de SD als HD in Mijn computer, toen ik belde met TT support zeiden ze: Dat wij van TomTom niet meer willen dat 3de aan hun apparatuur sleutelen. Als ik iets koop is het mijn bezit, en mag ik er mee doen wat ik wil, ik ben lid van SCDB en kon dus niet 1 2 3 die OV2 bestanden op die TomTom zetten.

En nu nemen ze iets van mijn TomTom weg waar ik nodeju voor betaald heb met een nieuwe 12mnd verlening, dus ook voor Frankrijk.

Ik he TomTom gevraagd of ze mij kunnen vertellen hoeveel flitspalen verlengingen zijn verkocht toen hun al wisten van dat van Frankijk.

Buiten dat, bepaal ik ZELF wel of ik ze op mijn TomTom hou of niet, en wil ik niet in de update mijn One functie steeds lastig gevallen worden met: Removal Speed Cameras France, ik krijg hier het leerling leerkracht gevoel terug.

Als ik risico wil lopen dat ik boete krijg is dat mijn keuze, net als in Duitsland geldt niet in elke Bundes dat GPS flitspalen in je TomTom mogen, maar toch heb ik ze erin dankzij TomTom.

Dus een tip aan mensen die hier kort geleden een flitspaal service hebben gekocht of verlengt, mail naar TomTom dat je een deel van je geld terug wilt.

Mooi verhaal.

Bottom line. je krijgt wat geldt terug, hoop je. Immers, alleen Frankrijk wordt niet meer aangeboden. Indien je wat verder had verdiept had je kunnen weten dat iedereen in januari was verrast door dit besluit van de regering. Hoewel vorig jaar was er al sprake van een eventueel verbod: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=29&t=34590

Dan had je ook geweten dat de nieuwe TT anders werken. Eigenlijk geef je aan dat je geen idee had wat je kocht.

Flauw om dan zo'n heisa te maken.

Ik ben blij met de updates van TT. Zelfs zonder frankrijk.

Ik kom de komende tijd niet in Frankrijk.

Dus heb geen probleem dat ze er niet meer opstaan.

Als ze er wel op zouden staan en je gaat naar Frankrijk zou je wel

problemen kunnen krijgen.

Dus wat wil men nu er af of problemen.

Wie weet krijgt je nog wat terug. Neem aan dat de Stichting Thuis winkel ook een rechtzaak begint voor je contra TomTom. Tenslotte is het volgens hun bij de Wet verboden. Dus dat winnen ze altijd.

We horen het resultaat t.z.t. graag.

Nu heb ik ook weleens kritiek op TT (en dan vooral v.w.b. hun keuzes van nieuwe PND's)....maar dit lijkt mij niet nodig hoor.

Zelfs al zouden zij ongevraagt opeens de flitspalen van NL weghalen...dan nog blijft de TT (750 in mijn geval) als 1e een navigatie-apparaat, de rest is bijzaak.

Ik snap niet zo goed waarom er gediscussieerd wordt over "geld terug".

Is er al eens uitgerekend wat je precies betaalt voor die palen in Frankrijk?

Waar hebben we het over???

Tot nu toe 1 die geld terug wil (Relbelg bericht 17 )

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0