Sign in to follow this  
Followers 0
beschuit

Pas op: Flitslokaties Frankrijk worden verwijderd!

143 posts in this topic

Zouden de flitspalen binnen het LIVE-pakket vallen ....

Vallen idd binnen het Live-pakket (heb net nieuw Live abonnement verlengd).

:good: :rofl: :good: :rofl: :rofl:

Idd waar praten we over.

Het is natuurlijk wel 0,40 cent :yahoo:

Het is natuurlijk wel 0,40 cent :yahoo:

Als je in de buurt komt , krijg jij ze van mij terug.

Geweldig topic dit.

Als je in de buurt komt , krijg jij ze van mij terug.

Geweldig topic dit.

Ik doe voor de helft van de schade mee, dus als jij bij mij in de buurt komt kun je

TS heeft natuurlijk wel geschreven dat het hem/haar om het principe gaat en niet om de pegels.

RELBELG....... What's in a Name?

Edited by filemaker

Al zijn de baten praktisch nihil,toch heeft relbelg wel een punt.

TomTom had het ook anders kunnen doen.

Nu staat er al vast een vinkje ingevuld,en je let daar even niet op,en je flitspalen zijn eruit.

TomTom die voor je denkt. :blush: :unknw:

TomTom denkt ook niet voor je,als het in jouw voordeel zou uitpakken.

Dan laat TomTom niets van zich horen of zien.

Nu wil TomTom even de "meester" uithangen.

En het argument,dat TomTom niet geassocieerd wil worden met een organisatie die lak heeft aan regels,is begrijpelijk.

Maar TomTom had de gebruiker ook de mogelijkheid kunnen laten,door de klant de keuze te laten,het vinkje te plaatsen,en er een melding aan vast plakken,dat wanneer gekozen wordt voor het niet verwijderen,dat dan de risico bij de gebruiker ligt.

TomTom kan heel veel,dus dat hadden ze ook kunnen maken.

Ze kunnen immers ook via TTH de gebruiker verplichten om een update van de navcoire uit te voeren.

Immers in TTH is de update namelijk NIET uit te vinken .

Dus hadden ze dat net zo goed op die manier kunnen doen.

Dan had er een extra update van TTH en MTT een mogelijkheid kunnen worden in gebouwd,waarbij via een extra vraag,en het plaatsen van een accoord,via vinkje,voor het niet verwijderen van content,op die manier de volledige verantwoordelijkheid van gebruik,van content dat in bepaalde landen niet is toegestaan,bij de gebruiker is gelegen.

Nu dus wordt er voor je gedacht,en doordat niet iedereen even snel oplet,ben je het content kwijt.

TomTom,de zenuwenlijder,die bij voorbaat doodsbenauwd is voor de gendarmerie,en nog meer benauwd is om op de vingers getikt te worden door een franse instantie.

DomDom.

En dat hier mensen zijn,die om het even alles wat TomTom hun voorkalkt bij voorbaat geloven,is zonder meer klaar.

Al haalt TomTom het hele device leeg,dan nog is TomTom alles.

Ik heb TT gemaild over het feit dat er steeds dezelfde update (flitspalen) worden aangeboden

in MYTT. Zou misschien handiger zijn om dit uit te kunnen zetten welke je permanent niet wil hebben,

maar wel met een mogelijkheid om ze weer aan te zetten.

Hier wordt aangewerkt zegt men.

Er wordt op de supportsite van TomTom melding gemaakt van o.a. het volgende:

We werken aan een nieuwe service voor Frankrijk waarmee je waarschuwingen ontvangt over gevarenzones in plaats van over flitsers.

Daarmee is de discussie over "geld terug voor niet geleverde diensten" ook meteen opgelost! :blush:

Ik was er ook ingetrapt, maar ik had nog ergens een backup !

Bij Avertinoo heb ze hun software ook moeten aanpassen, t.t.z. de zone wordt groter, maar pal in het middelpunt van de cirkel staat de de flitser !

Ik zou graag de Zwitserse flitspalenloacties terugvinden !

Ik was er ook ingetrapt, maar ik had nog ergens een backup !

Bij Avertinoo heb ze hun software ook moeten aanpassen, t.t.z. de zone wordt groter, maar pal in het middelpunt van de cirkel staat de de flitser !

Ik zou graag de Zwitserse flitspalenloacties terugvinden !

Van TT zul je die niet krijgen. Maar je kunt net als ik die van SCDB nemen.

Let op.

In Frankrijk hebben ze een nieuw soort MOLBIELE flitser.

Men is gewaarschuwd

Edited by Wiljol

Dat is wel link zo.

Zo staat dat daar en dan ineens 100 meter naar voren toe, dan komt de piep te laat.

:angry:

In het stuk wat ik zojuist las op AD.nl, wordt aangegeven. Lees Quote.

Vakantiegangers die komende zomer van plan zijn richting Frankrijk te reizen, lopen het risico melkkoe te worden van de Franse overheid. Die heeft een aantal nieuwe verkeersboetes uitgebroed, waaronder die voor het voeren van navigatieapparatuur die ook de lokatie van snelheidscamera's aangeeft.

De boete voor het aan boord hebben van zo'n apparaat is niet minder dan 1500 euro. Zelfs als het ding uit staat. Maar het blijft niet bij deze nieuwe regel.

Bij mij is ondertussen Frankrijk uitgeschakeld door TomTom, dat zou toch voldoende moeten zijn, of geldt hier dat alle landen zouden moeten zijn uitgeschakeld. Misschien een stomme vraag, maar ik weet uit ervaring Fransen kunnen reageren cq zijn. Ik moet namelijk over een paar weken naar Frankrijk, en heb geen zin in een boete.

Bij de flitspaal update van vandaag zat Frankrijk er nog gewoon bij.

Dus als je naar of door Frankrijk moet zal je handmatig voor dat je gaat downloaden het vinkje weg moeten halen bij de aangeboden TT flitsupdates.

Wat lees ik vandaag op

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11570396/__Navigatie_verboden_in_Frankrijk__.html

Een beetje geavanceerde TomTom levert je straks een boete van 1500 euro op in Frankrijk. Waarom dat is, is te horen in de Nieuwsflits, het videonieuws van De Telegraaf in 100 seconden.

Worden ze daar helemaal zot of is het een grapje ?

Wat lees ik vandaag op

http://www.telegraaf...rankrijk__.html

Een beetje geavanceerde TomTom levert je straks een boete van 1500 euro op in Frankrijk. Waarom dat is, is te horen in de Nieuwsflits, het videonieuws van De Telegraaf in 100 seconden.

Worden ze daar helemaal zot of is het een grapje ?

Ik vrees van niet (geen grapje), maar waar zijn nu die z.g. voordelen van dat 1-Europa, hm ?unsure.png

Ik vrees van niet (geen grapje), maar waar zijn nu die z.g. voordelen van dat 1-Europa, hm ?unsure.png

Dat de goede onder de kwade moeten leiden yahoo.gif .

Bij de flitspaal update van vandaag zat Frankrijk er nog gewoon bij.

Dus als je naar of door Frankrijk moet zal je handmatig voor dat je gaat downloaden het vinkje weg moeten halen bij de aangeboden TT flitsupdates.

De flitspaal update voor Frankrijk worden inderdaad elke keer meegestuurd, het betreft echter een leeg bestand. Er staan dus geen flitslocaties in Frankrijk op je TomTom als je de update van TT uitvoert. Het vinkje weghalen is niet nodig.

Volgens mij wordt het allemaal opgeblazen en informeert de media zich maar half.

Sinds begin van dit jaar is het strafbaar om de flitslocaties van Frankrijk op je navigatiesysteem actief te hebben. Niet meer en niet minder.

Misschien dat er moet staan "Pas op Flitslocaties van Frankrijk worden niet verwijderd" als dit zo was.

Dat kan resulteren in een boete.

Ik denk zelf dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen, als je je aan de snelheid houd zeker niet.

Als Oom agent echter stiekum achter je gaat rijden en jij steeds in de remmen hangt bij een flitser

zal hij je wel even willen spreken denk ik.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0