Sign in to follow this  
Followers 0
beschuit

Pas op: Flitslokaties Frankrijk worden verwijderd!

143 posts in this topic

Hoe toon ik over een paar weken aan als ik in Frankrijk ben, en ik wordt aangehouden dat Frankrijk niet op mijn TomTom zit.

Hoe toon ik over een paar weken aan als ik in Frankrijk ben, en ik wordt aangehouden dat Frankrijk niet op mijn TomTom zit.

Door langs een paal te rijden en dan komt er geen melding wink.png

Volgens mij wordt het allemaal opgeblazen en informeert de media zich maar half.

Sinds begin van dit jaar is het strafbaar om de flitslocaties van Frankrijk op je navigatiesysteem actief te hebben. Niet meer en niet minder.

Op dit wet is een aanpassing geweest. Je m,ag net zoals Zwitserland de flitspalen niet meer op je device hebben staan. Ook al heb je hem uitgeschakeld staan.

Dat is een hele goeie. Ik zou het niet weten zonder PC.

Ik las ook dat je in Frankrijk een alcoholtest bij je moet hebben in de auto, wie weet daar iets van.

Ik heb wel altijd een fles wiskey maar volgens mij geld dat niet.wink.png

Je moet die alcoholtester in je wagen hebben vanaf 1 juli of 1 juni 2012, maar niets verplicht je om hem te gebruiken.

Wat is het nut, hier op de Vlaamse televisie lachen ze ermee. wat een onnozele stunt.

Die testers zijn niet eens geijkt ! Ze kunnen een indicatie geven, maar wat is de foutenmarge ?

Ik vraag me af of ik als motorijder de alcoholtester ook moet meedoen ? Weet iemand dat ?

Avertinoo heeft zijn app ook aangepast op voor de iPhone. Maar ik weet nog niet wat het effect is, want ben dit jaar nog niet in Frankrijk geweest. En wat met Coyote en de app TomTom op de iPhone .

Het best wat je kan doen is om een tweedehands TomTom te kopen waar die flitslocaties niet op staan en een beetje verborgen, de goede TomTom met flitslocaties.

Motorrijders moeten nu ook in Frankrijk een fluo-strook of hesje dragen van 150 cm2 !

Binnenkort zal je ook altijd een dokter moeten laten meereizen in je wagen, je weet maar nooit dat je infarct krijgt of een beroerte !

Een hoop gezeur over een paar centen... Mij lijkt het niet meer dan logisch dat indien jij verbinding maakt met de TT server, TT onwettige content van jouw apparaat haalt, muv software van derden.

Maar is er nou niemand die precies weet hoe het zit?

- Is het zo dat je de flitspalensoftware op je apparaat mag hebben staan, BEHALVE de palen van Frankrijk?

of

- Mag er in het geheel GEEN flitpalensoftware aanwezig zijn?

Voorts wordt gezegd dat indien het apparaat UIT staat maar de palen wél aanwezig zijn, je ook de boete tegemoet mag zien. Betekent dit dat van alle inzittenden ook hun smaretphone wordt gecontroleerd? Daar staat namelijk ook vaak NAV met flitspalen op...

Als je in Frankrijk rijd mogen er geen palen van Frankrijk op staan, de anderen volgens mij wel.

Lijkt me vreemd als dat helemaal niet mag, dan zou het simpel zijn gewoon uitzetten en rijden.

Ik heb net een flitspaalupdate gedaan en de premiumflitsers van Frankrijk worden gewoon aangeboden.

Ik heb net een flitspaalupdate gedaan en de premiumflitsers van Frankrijk worden gewoon aangeboden.

Eerder heb ik al aangegeven dat het bestand met flitsers voor Frankrijk leeg is.

Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.

Vorige week nog naar Frankrijk geweest (vrijdag tot zondag) en ondanks herhaalde updates via My TT worden de flitsers voor Frankrijk nog steeds gemeld. Het bestand is dus niet leeg.

Ik kom wekelijks in Frankrijk. Nog steeds worden daar overal ( zelfs bij tankstations lang autroute radarverklikkers verkocht. Zou dat nog zo zijn als ze echt verboden waren?

Is er een mogelijkheid om hier thuis te zien welke flitsers erop staan.

Hier in de buurt zie ik dat wel.

Voor TT graag korting op alle diensten!!!

Geen Duitse,Oostenrijkse,Zwitserse en Franse flitsers en geen brandstofprijzen zou 50% extra korting moeten geven!!!

Voor Frankrijk zeker niets uitvinken!!!

De gevaren zones zijn wel toegestaan en TT geeft die ook door.

Dus einde relaas flitsers in Frankrijk yahoo.gif

Avertinoo geeft ook enkel de gevarenzones aan in Frankrijk.

Op jou iphone moet je wel een document invullen met jou naam dat noemen ze ///attestation de conformité///

yahoo.gifyahoo.gifyahoo.gif

Edited by popcornoldies

Ik neem aan dat je in het verleden ook begrip zou hebben gehad voor prijsverhogingen toen het aantal landen met flitsers keer op keer werd uitgebreid? Grappig hoe we in Nederland telkens roepen om korting indien er wat minder wordt aabgeboden (in dit geval ovrrigens ingegeven door wetgevingen), maar wanneer er uitbreidingen plaatsvinden dit natuurlijk niet tot prijsverhogingen mogen leiden.

Overigens worden de flitspalen voor Duitsland en Oostenrijk nog steeds aangeboden.

Edited by Hensepens

Ik kom wekelijks in Frankrijk. Nog steeds worden daar overal ( zelfs bij tankstations lang autoroute radarverklikkers verkocht. Zou dat nog zo zijn als ze echt verboden waren?

Je kunt in Nederland nog steeds opvoersetjes voor brommers kopen.

Maar mag je ze dan ook gebruiken?

Tussen verkoop en gebruik,zit toch een wereld van verschil?

Het bezit is toch niet strafbaar?

Het gebruik wel.

Is er iemand die weet, hoe je bij een controle aan kan tonen dat je geen flitslocaties van Frankrijk op je TomTom hebt staan, daar ben ik benieuwd naar, want ik ben er namelijk nog niet achter. Het lijkt mij wel, dat je dat zou moeten kunnen aantonen bij een controle. Want ik ga er vanuit dat een Franse politieagent, ervan uit gaat dat ze er wel op staan. En aangezien mijn Frans niet optimaal is, en Fransen niet echt talenknobbels hebben, dat ze ook maar enige kennis hebben van de Engelse taal, laat staan Nederlands.

Samen met de agent langs een flitspaal rijden en dan zie je die niet verschijnen op je TT.

Misschien wordt je wel staande gehouden vlak voor een flitser.

Is er iemand die weet, hoe je bij een controle aan kan tonen dat je geen flitslocaties van Frankrijk op je TomTom hebt staan, daar ben ik benieuwd naar, want ik ben er namelijk nog niet achter. Het lijkt mij wel, dat je dat zou moeten kunnen aantonen bij een controle. Want ik ga er vanuit dat een Franse politieagent, ervan uit gaat dat ze er wel op staan. En aangezien mijn Frans niet optimaal is, en Fransen niet echt talenknobbels hebben, dat ze ook maar enige kennis hebben van de Engelse taal, laat staan Nederlands.

Zou me daar maar niet te druk om maken. Hoe vaak ben je de afgelopen jaren gecontroleerd door een diender in Frankrijk. Verwacht niet dat ze nu opeens meer controles zullen houden. En zoals @ Sfinxie al opmerkte laat ze maar bewijzen maar in dat stadium kan je beter niet belanden.

Laat hun maar bewijzen dat ze er wel op staan.

Je weet drommels goed wat de sanctie is,op bezit van verboden content.

En dan zo'n uitspraak?

Zou me daar maar niet te druk om maken. Hoe vaak ben je de afgelopen jaren gecontroleerd door een diensder in Frankrijk. Verwacht niet dat ze nu opeens meer controles zullen houden. En zoals @ Sfinxie al opmerkte laat ze maar bewijzen maar in dat stadium kan je beter niet belanden.

Nooit in Frankrijk geweest zeker.

Kent schijnbaar niet het bestaan van de Péages.

Nou daar staan je juist.

Vorige week stonden ze bij de eerste "betaling" ,als je vanaf Metz naar Strassbourg rijd,dus bij St Avold, doodgewoon de luxe wagens op te vangen,waar ze van konden zien dat er een navigatie aan de voorruit kleefde.

De "heren" van de gendarme had alleen oog voor deze toestellen,en nergens anders voor.

Domme vragen zijn er niet,maar als je de antwoorden hier bekijkt,zou je zeggen,dat het hier ontbreekt aan kennis op dat gebied,en de beantwoorders Frankrijk kortgeleden niet hebben bezocht.

en voor Jan W.

Voor de update dus wel degelijk uit,want als men daar iets vind,dat er niet op mag staan,dan ben je het device kwijt, plus 1500 euro boete.

Frankrijk is ook blut,dus zoeken ze geld.

En het liefst bij een buitenlander.

Het zal na enige tijd wel wegebben,maar reken er maar op,dat de meeste slagingskans voor hun,nog steeds bij de péage is.

Aangepast: Holyhead

Oke Brummi, ouwe zemelaar. vertel me dan maar eens wat ze doen als ik daar op de door jou aangeduide plek zou worden aangehouden met mijn TomTom prominent op het dashboard.

Gaan ze me ondervragen? Prima!

Gaan ze het apparaat onderzoeken? Prima!

Vinden ze iets? Ja? Dat is klote.

Vinden ze iets? Nee? Prima!

Kortom: Mijn opmerking "Laat hun maar bewijzen dat ze er wel op staan." was helemaal niet zo gek, want dat zal precies zijn wat ze doen. Over sancties heb ik het helemaal niet gehad. Die verzin jij er bij. Ik heb (nog) nergens beweerd dat ik die franse flitspalen er op heb laten staan of er af heb gehaald, dus niet oordelen over mij, oke.

Het is een mooi tijdje rustig geweest vanuit jouw kant en dat was best een verademing. Maar nu zeik je weer om het zeiken.

Mocht ik ooit eens aangehouden worden met de vraag of de Franse Flitsers erop staan hoop ik dat de mannen of vrouwen Engels spreken. Dan kan je ze tenminste op normale manier vertellen dat dat er niet opstaat en TT dat netjes geregeld heeft.

Afblijven van mijn TT ik moet het hele land nog door naar het zuiden.

Gevaarlijk voor je portomonai, is een Frans woord. wink.png

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0