Sign in to follow this  
Followers 0
beschuit

Pas op: Flitslokaties Frankrijk worden verwijderd!

143 posts in this topic

Er zal vast wel iemand hier op het forum zijn, die de Franse taal goed kent, en misschien voor ons een brief wilt schrijven waarin staat dat alle flitspalen en andere snelheids controles voor Frankrijk verwijderd zijn.

Het lijkt mij, na eerdere berichten dat zelfs de update "Verwijderen Flits lokatie's Frankrijk niet werkt, en we op gevaarzones wel gewaarschuwd mogen worden.

In 2-5 regels kan toch wel uitgelegd worden dat je tomtom "Schoon" is???

Ik weet dat ze in Frankrijk streng zijn, ik ga vaak spotten, en voor de 2 luchthavens rond Parijs, moet ik een vergunning hebben om te mogen foto's maken, kost wel niks. Dan alleen een email naar de luchthavens, maar ze checken het echt, heb je het niet, bye bye zwaai zwaai en mag je foto toestel weg.

Brummi.

Just curieus aangezien je met je Navigon ook nog in dit forum vermaakt (gezien je onderschrift).

Hoe heeft Navigon dit eigenlijk opgelost? Volgens mij zijn de Navigon net zoals de nieuwste TT's gesloten systemen. Hoe weet je zeker dat op de Navigon geen flitsers meer staan van Frankrijk.

Laat hun maar bewijzen dat ze er wel op staan.

Ja en vertel dat maar even aan ze in je beste Frans crazy.gif

Jongens , als ge frans wilt schrijven , schrijf het dan goed he want dit trekt op nikswacko.png

Jongens , als ge frans wilt schrijven , schrijf het dan goed he want dit trekt op nikswacko.png

Ja, maar wij weten niet zo goed waar precies dat knopje zit voor de "è'

smile.pngsmile.png

'k ga dus maar gewoon geen domdom kopen dus .......

Of juist wel want dan staan er geen flitsers op in Frankrijk

waardoor je dus geen bekeuring gaat krijgen.

Pas de probleme.

Ja en die krijg je dan pas echt, veel succes er mee vriend dry.png

Als jij er van blijft uit gaan dat ik die flitspalen er nog steeds op heb staan wel, ja. Maar daar heb ik nooit uitsluitsel over gegeven, dus niet voor je beurt oordelen.

Ik heb mijn GO1000 netjes geupdate via de TT website. Vervolgens nog eens specifiek via MyTomtom de nieuwe optie toegepast om specifiek de flitspalen van Frankrijk te verwijderen. De testroute gereden.. en je raadt het al... flitspalen worden gewoon gemeld!!!

Daarnaast zal het zo zijn dat Tomtom Live sowieso de flitsmalen meldt zodra je in Frankrijk rijdt....

Je weet drommels goed wat de sanctie is,op bezit van verboden content.

En dan zo'n uitspraak?

Nooit in Frankrijk geweest zeker.

Kent schijnbaar niet het bestaan van de Péages.

Nou daar staan je juist.

Vorige week stonden ze bij de eerste "betaling" ,als je vanaf Metz naar Strassbourg rijd,dus bij St Avold, doodgewoon de luxe wagens op te vangen,waar ze van konden zien dat er een navigatie aan de voorruit kleefde.

De "heren" van de gendarme had alleen oog voor deze toestellen,en nergens anders voor.

Domme vragen zijn er niet,maar als je de antwoorden hier bekijkt,zou je zeggen,dat het hier ontbreekt aan kennis op dat gebied,en de beantwoorders Frankrijk kortgeleden niet hebben bezocht.

en voor Jan W.

Voor de update dus wel degelijk uit,want als men daar iets vind,dat er niet op mag staan,dan ben je het device kwijt, plus 1500 euro boete.

Frankrijk is ook blut,dus zoeken ze geld.

En het liefst bij een buitenlander.

Het zal na enige tijd wel wegebben,maar reken er maar op,dat de meeste slagingskans voor hun,nog steeds bij de péage is.

Aangepast: Holyhead

Jij geniet ervan om mensen schrik aan te jagen zie ik. Ik kom wekelijks in Frankrijk,heb twee TT,s tegen mijn ruit hangen en krijg ook wekelijks controle omdat ik heel vaak met gevaarlijke stoffen rijdt. Nog NOOIT maar dan ook nog nooit heeft een agent aan mij gevraagd of er flitsers op mijn navigatietoestellen staat. ook in Zwitserland waar ik toch ook redelijk vaak kom heeft er ooit een agent naar gevraagd. pure stemmingmakerij dus wat jij doet. Sterker nog......Ik heb nog nooit ergens een verhaal gelezen op welk forum dan ook dat iemand heeft moeten betalen voor flitsers op zijn device. En jij weet net zo goed als ik dat Frankrijk nederland niet is. Als daar iets verboden is dan word het zeker niet ergens verkocht in het openbaar. Al zeker niet langs de autoroute bij tankstations.

Brummi.

Just curieus aangezien je met je Navigon ook nog in dit forum vermaakt (gezien je onderschrift).

Hoe heeft Navigon dit eigenlijk opgelost? Volgens mij zijn de Navigon net zoals de nieuwste TT's gesloten systemen. Hoe weet je zeker dat op de Navigon geen flitsers meer staan van Frankrijk.

Als je met Navigon een waarschuwing krijgt voor een flitser dan hoor je de text gevaarlijke zone. Een waarschuwing dus voor een gevaarlijk punt. En dat schijnt wel te mogen. Vandaar ook dat TT ervoor gekozen heeft om een compleet ander neutraal icoontje te laten zien bij flitsers denk ik.

Eergisteren in Frankrijk. Wat JCvanRoekel zegt kan ik bevestigen. Flitslokaties staan nog gewoon op de Go live 1005.

nogmaals: update voor Frankrijk uitschakelen (lees: uitvinken), en met de verkenner de map "Frankrijk" verwijderen van je device, en klaar is (de spreek woordelijke) Keesgood.gif

nogmaals: update voor Frankrijk uitschakelen (lees: uitvinken), en met de verkenner de map "Frankrijk" verwijderen van je device, en klaar is (de spreek woordelijke) Keesgood.gif

Dat kan met een 1005 niet, zo klaar als een klontje good.gif

Is dit een beetje fatsoenlijk Frans

Geachte Heer,

Ik heb geen Franse flitslocaties op mijn TomTom staan.

Cher Monsieur,

Je n'ai aucune caméras de vitesse français debout sur mon TomTom.

Als de controlerende beambte een heer is klopt het wel zo'n beetje....biggrin.png

Brummi.

Navigon heeft het helemaal niet opgelost.Daar staan ze er allemaal nog gewoon in.

Je kan het wel oplossen,maar dan moet je bij de Navigon een abo nemen op flitspalen.

Bij de volgende worden dan flispalen meldingen verwijderd.

Een vreemd gang van zaken lijkt me dat.

En de nieuwe Navigons zijn NIET gesloten,zoals jij suggereerd.

Via een laptop kun je zo in de data zien,of het content nog aanwezig is.

Ik ga er een beetje van uit,dat de heren die je aanhouden,daarin ook een beetje onderricht hebben gehad.Ik ga er dus vanuit,dat ze meer kunnen dan alleen een ketting reparen,en een fietsbandje plakken.

Als je met Navigon een waarschuwing krijgt voor een flitser dan hoor je de text gevaarlijke zone. Een waarschuwing dus voor een gevaarlijk punt. En dat schijnt wel te mogen. Vandaar ook dat TT ervoor gekozen heeft om een compleet ander neutraal icoontje te laten zien bij flitsers denk ik.

Ik moet eerlijksheidhalve wel zeggen,dat wie daar een flitspaal mist,mag zeker wel eens een bezoekje gaan brengen aan Specsavers.Want ik denk dat je dan echt aan een bril toe bent.Kasten zijn groot,en sommigen hebben ook nog van die reflectie strepen.

Ben er nog niet aangehouden voor controle op navi apparaten.

Ik denk ook,dat als de vakantie stroom op gang komt,dat ze dan vooral op vakantiegangers gaan letten.

Want daar is het meeste geld te halen.

Edited by Brummi

Zojuist nieuwe navcore gekregen en de flitspalen frankrijk zijn nu verwijderd .

Groetjes

Inderdaad is de update gereed en geeft TT nu "gevarenzonbe's" aan ipv flitslocaties.

Hoe zie je dat dan?

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0