Sign in to follow this  
Followers 0
beschuit

Pas op: Flitslokaties Frankrijk worden verwijderd!

143 posts in this topic

Kan dit ook bij de Via 125 LIve? Ik zie het apparaat namelijk niet in de windows verkenner verschijnen.

Dat kan dus niet.

Ik heb even voor alle zekerheid de laatste versie gecontroleerd en even de demo opnieuw gedraaid. Ik heb de laatste versie en krijg indien ingeschakeld een blauw vierkant met een uitroepteken en een afstand eronder. Is dit de befaamde gevarenzone?

Edited by martwout

Ja, dit zijn de gevarenzones. Op sommige modellen zijn de vierkantjes inderdaad blauw, maar ik heb er ook al gezien met grijze vierkantjes, of rode driehoek. Zie ook de schermafbeeldingen in dit bericht: http://www.jouwtomtom.nl/forum/index.php/topic/23539-navcore-v11035-start-2025-via-12x-go-82x100x/page__view__findpost__p__202739.

Edited by loekverhees

Ja, dit zijn de gevarenzones. Op sommige modellen zijn de vierkantjes inderdaad blauw, maar ik heb er ook al gezien met grijze vierkantjes, of rode driehoek. Zie ook de schermafbeeldingen in dit bericht: http://www.jouwtomto...ost__p__202739.

Bedankt voor het antwoord. Gelukkig, dat zit goed. Nu nog dat alle Franse agenten het snappen. :) Ik heb in ieder geval de meldingen uitgezet. Het geluid is erg storend en zodoende scheelt het alweer een discussie zeker aangezien we over 6 weken naar Zwitserland gaan.

Klopt. Denk er wel aan dat je ook in Zwitserland geen flitspalen op je TT mag hebben staan. Zie ook hier: http://tomtom.com/5567.

Edited by loekverhees

Klopt. Denk er wel aan dat je ook in Zwitserland geen flitspalen op je TT mag hebben staan. Zie ook hier: http://tomtom.com/5567.

Ik begrijp van de diverse site's en fora dat TT geen flitspaalinfo over Zwitserland meer levert.

Ik begrijp van de diverse site's en fora dat TT geen flitspaalinfo over Zwitserland meer levert.

Die leveren ze al heel lang niet meer. Je kan eens kijken naar SCDB

Die leveren ze al heel lang niet meer. Je kan eens kijken naar SCDB

Die doen dat volgens mij ook niet.

De Flitspalen van SCDB werken wel in Zwitserland.

Die doen dat volgens mij ook niet.

Vorige week woensdag stelde ik deze vraag aan Tom Tom Klantenservice. Na een automatisch aangemaakt antwoord waarin werd beloofd binnen 48 uur te reageren hoorde ik niets meer. Hopelijk heb ik hier meer succes. Bij voorbaat dank!

Ik heb een nieuwe renault sinds 30/3/2012 Daarin carminat tomtom live.

Kaart europa. Ik wil zeker weten dat ik geen franse flitsers in mijn

systeem heb. In TomTomHome checkte ik 'beheer je navigatiesysteem'.

Daarin staat geen uitklapmenu voor flitsers. Desondanks signaleert mijn

systeem hier in NL flitsers. Welke bestanden moet ik van mij SD-kaart

verwijderen om geen franse flitsers te hebben? Is dat misschien het

bestand Safety Cam Fr Premium dat onder nuttige plaatsen staat? Graag

hulp want ik ga over een week naar frankrijk en liefst met een werkend

navigatiesysteem zonder risico voor boete's.

Op je systeem mogen de bestanden Radar_FR_TomTom.ov2 en Radar_FR_TomTom.ov2.dct niet voorkomen, daarin stonden de flitslocaties.

Er is een afspraak tussen TomTom en de politie in Frankrijk dat er wel gevaarlijke zones aangegeven mogen worden. Deze staan in het bestand Safety_Cam_FR_Premium.ov2. Zover mij bekend wordt nu het gebied waarin zich een camera staat meestal aangegeven als gevaarlijke zone. Dit is dus (volgens TomTom) toegestaan, ze leveren geen bestand meer met Franse flitslocaties.

Dank voor je reactie. Ik kreeg vanmiddag met enige vertraging een antwoord van TomTom-klantenservice. Ik zal het hieronder weergeven:

U geeft aan te willen weten hoe u de flitsers van Frankrijk kunt verwijderen van uw navigatiesysteem. Uw flitsers worden namelijk geupdate via de Live Services en als zodanig verzonden over

het mobiele netwerk van Vodafone. Er worden dus geen bestandjes op uw TomTom geinstalleerd.

Het bestandje dat u vind onder nuttige plaatsen zijn gevarenzones, wat wel legaal is. Ik wil u vriendelijk verzoeken de info door te lezen die u kunt vinden via de volgende link:

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/5567/kw/gevarenzones%20frankrijk

Het is dus enkel van belang dat u de functie flitsers heeft uitstaan als u naar Frankrijk gaat.

Naar aanleiding van dit antwoord stelde ik de volgende vraag:

Hartelijk dank voor antwoord. Er is nog één puntje waarover ik een verduidelijking op prijs zou stellen. U schrijft "Het is dus enkel van belang dat u de functie flitsers heeft uitstaan als u naar Frankrijk gaat." Betekent dit dat als ik deze functie aan zou laten staan er nog steeds actuele flitserinformatie in Frankrijk naar mijn navigatiesysteem wordt verzonden? Zo ja wordt die functie dan in toekomst aangepast? En loop ik geen risico met de Franse politie over het feit dat er een functie op mijn systeem zit die weliswaar uit staat maar die ingeschakeld verboden informatie levert?

Het antwoord:

Als u de functie flitsers niet uitzet, dan worden er geen daadwerkelijke flitsers van Frankrijk verzonden naar uw navigatiesystemen. Dit is namelijk verboden.

Wel kan het zijn dat er zogenaamde dummies worden geactiveerd, en die geven wel een piepje.

Het gebruiken van de functie op uw TomTom kan u een boete opleveren volgens de wet, dus beste is om deze functie te deactiveren. U krijgt in plaats van piepjes waarschuwingstekens dat u in

een gevarenzone rijdt.

Hiermee kan ik uit de voeten.

Goeie middag,

Ik ben nieuw en kom maar gelijk met mijn eerste vraag , om beter de weg te leren kennen op het forum.

Daar ik een TomTom GO live 825 heb gekocht

En gisteren een volle update van 1 uur heb laten gebeuren.

Is nu mijn vraag als ik nu naar Frankrijk zou rijden, ben ik dan ook vanaf nu daar tegen beschermt ?

Want een bekeuring van 1500,00 euro dat wil ik wel voorkomen.

Graag Uw advies ?

Mijn dank is groot!

Vriendelijk groet,

Gerard

Bij jouw apparaat is alles oke. Je kunt veilig naar Frankrijk.

http://nl.support.to...tsers frankrijk

Hopelijk denk die niet alleen om zijn TomTom, maar ook dat hij 2 alcoholtesters meeneemt naar Frankrijk...

Automobilisten zijn vanaf 1 juli in Frankrijk verplicht een alcoholblaastest in de auto te hebben. Dat geldt dus ook voor alle Nederlanders die naar Frankrijk op vakantie gaan deze zomer.

Bekeuringen worden nog niet uitgedeeld.

Dat gebeurt pas vanaf november als de Franse politie actief gaat controleren op de éthylotest.

Ook buitenlandse weggebruikers moeten een blaastest hebben, meldt de ANWB.

Motorrijders en bezitters van scooters met een grotere cilinderinhoud dan 50 cc vallen eveneens onder de wettelijke verplichting.

Wat een gezeur !!!

Je kunt toch zelf bepalen of je de flitsservice in- of uitschakelt ???

Lees: http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/5567/session/L3RpbWUvMTQwNDU1NTgzNy9zaWQvYkJoZ2p3WWw%3D

Zijn TomTom Flitsers legaal?

Bijgewerkt: 25-06-2014 04:18 NM

De meeste nationale en lokale overheden zijn net als wij van mening dat de service TomTom Flitsers rijden veiliger maakt. Bij TomTom houden we ons aan de (plaatselijke) wetgeving en passen we onze werkwijze aan als dat nodig is, zoals hieronder wordt uitgelegd.

Wijzigingen in de wetgeving van Frankrijk

Sinds het van kracht worden van decreet 2012-3 op 3 januari 2012, is in Frankrijk het ontvangen van waarschuwingen over de locatie van vaste of mobiele flitsers tijdens het rijden verboden. Als de service TomTom Flitsers op je navigatiesysteem is geïnstalleerd en je blijft van deze service gebruikmaken, kun je een bekeuring krijgen van maximaal €1500.

Nieuwe update: de service TomTom Flitsers wordt in Frankrijk de service Gevarenzones
TomTom heeft overleg gehad met het Franse ministerie van verkeersveiligheid om helderheid te krijgen over nieuwe en toekomstige wetgeving. Als gevolg hiervan introduceert TomTom de service Gevarenzones, die volledig voldoet aan de huidige wetgeving. Deze service is voor compatibele producten gratis te downloaden."

..... en NEEM JE EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0