Sign in to follow this  
Followers 0
Bika

Geen adres ingeven bij starten

17 posts in this topic

Het gebeurd op mijn 1005 geregeld dat ik de optie naar een adres rijden niet kan benaderen.

Bij opstarten kan ik wel op bv favoriet of thuis klikken maar adres daar valt niet op te klikken en is

wat minder helder dan de andere plaatjes.

Zijn er meer leden die hier last van hebben en een idee hebben hoe ik dat kan oplossen.

Dat is niet echt handig als je voor 112hm.nl snel even ergens heen wil rijden.

Ik startte altijd op met gelijk de vraag naar een bestemming, heb dat nu eens aangepast naar het hoofdmenu.

Kijken wat er dan gebeurd.

Ik startte altijd op met gelijk de vraag naar een bestemming, heb dat nu eens aangepast naar het hoofdmenu.

Kijken wat er dan gebeurd.

Bij mij gaat hij verder waar hij gebleven is tijdens het uitschakelen. :yahoo:

Bij mij gaat hij verder waar hij gebleven is tijdens het uitschakelen. :yahoo:

Dat kan je ook instellen.

Omdat ik vaak ff snel ergens heen wil had ik het zo gedaan,

wat een jaar gene problemen gaf.

De laatste tijd wel.

Wacht nu ff af hoe dit gaat.

ik heb 2 stuks 'TomTom 825 Go Live' in 2 wagens , en ze hebben sinds een half jaar allebei regelmatig ditzelfde storende probleem. Soms wordt het adresveld na een half uur gewoon weer toegankelijk, en soms lukt het na een hele dag wachten nog niet. Soms helpt een reboot van het toestel (misschien toeval), maar meestal niet.

Ik heb op 3 feb 2013 mijn toestel naar de nieuwste versie gezet, en naar kaartversie 9 upgraded, maar het probleem blijft optreden. Ik toer meestal in Belgie in de streek van Gent.

Ik ben zeer benieuwd naar de oorzaak van dit probleem, of nog mensen het hebben, en vooral hoe het op te lossen valt.

Geheel onbekend probleem voor mij. (Hooguit vindt de TT een huisnummer soms niet bij adres-ingaaf. Dat was op enig moment een issue van kaart V8.85 e.v. en da's nu een stuk verbeterd, maar dat terzijde).

Geen idee waarom dit bij jullie speelt.

Het is bij mij de laatste tijd niet meer voorgekomen dat er geen adres ingegeven kon worden.

Maar dat is geen garantie helaas.

Ik probeer momenteel in te schatten of het ontoegankelijk zijn van het bestemmingsadres zou kunnen te maken hebben met een slecht kontakt op de SIM kaart voor GSM communicatie. Daartoe heb ik de kontakten van de SIM kaart gereinigd en het GSM SIM-kaartje dat in de TT 825 Go Live zit een vijftal keer na mekaar uit het toestel gehaald en er weer in gestoken om de kontakten proper te 'schuren'. Dit SIM kaartje zit onder de serienummer sticker. Die zelfklever moet je daartoe dus verplaatsen en dan met een mesje de SIM kaart er uit peuteren.

Na deze operatie heb ik al een week geen problemen meer gehad. Afwachten of het zo blijft. Voorlopig denk ik dat het te vroeg is om conclusies te trekken, maar misschien kunnen andere geinteresseerden mijn experiment proberen te reproduceren om te zien of het bij hen helpt.

--

English: I tried to fix the erraticaly occurring unaccessibility of the destination address screen on my "TomTom 8225 Go live": The address button is greyed out from time to time. I cleaned the contacts of the SIM card to see if this would make any difference. After that I have had no unaccessible address screen for a week now. Let's see if it stays fixed, and if anybody else can repeat the results of this exeriment. The SIM card is located under the serial number sticker, which I had to peel off to gain access to this SIM card. I took it out and shoved it in 5 times in a row to clean the contacts.

--

De relatie tussen een adres ingeven en de simcard is mij niet geheel duidenlijk. Als je de simcard er eens een paar dagen uit laat heb je er dan ook nog last van ?

Als het help houden zo.

Bij een 1005 kan je de simkaart er niet even uithalen.

Het probleem heb ik overigens al tijden niet meer gezien.

Ik probeer momenteel in te schatten of het ontoegankelijk zijn van het bestemmingsadres zou kunnen te maken hebben met een slecht kontakt op de SIM kaart voor GSM communicatie. Daartoe heb ik de kontakten van de SIM kaart gereinigd en het GSM SIM-kaartje dat in de TT 825 Go Live zit een vijftal keer na mekaar uit het toestel gehaald en er weer in gestoken om de kontakten proper te 'schuren'. Dit SIM kaartje zit onder de serienummer sticker. Die zelfklever moet je daartoe dus verplaatsen en dan met een mesje de SIM kaart er uit peuteren.

Na deze operatie heb ik al een week geen problemen meer gehad. Afwachten of het zo blijft. Voorlopig denk ik dat het te vroeg is om conclusies te trekken, maar misschien kunnen andere geinteresseerden mijn experiment proberen te reproduceren om te zien of het bij hen helpt.

--

English: I tried to fix the erraticaly occurring unaccessibility of the destination address screen on my "TomTom 8225 Go live": The address button is greyed out from time to time. I cleaned the contacts of the SIM card to see if this would make any difference. After that I have had no unaccessible address screen for a week now. Let's see if it stays fixed, and if anybody else can repeat the results of this exeriment. The SIM card is located under the serial number sticker, which I had to peel off to gain access to this SIM card. I took it out and shoved it in 5 times in a row to clean the contacts.

--

Sorry dat ik het zeg, maar wat een domme actie om dit te doen.... TomTom kan nu wel eens je garantie stopzetten.... en terecht wat mij betreft.

Je had gewoon terug moeten gaan met deze 2 toestellen naar de zaak waar je deze gekocht hebt en de problemen voorleggen.

Ik raad dan ook iedereen aan om dit niet na te doen.... voor het zelfde geld verniel je meer dan je er mee repareert. Tenzij je schriftelijk of via email opdracht hebt gekregen van TT om dit uit te voeren, maar ik ben bang dat TT dit nooit zal zeggen.

Ook na het verlopen van de garantie is TomTom nog gedeeltelijk aansprakelijk voor een niet functionerende TomTom....

Dus gewoon de eerste 5 jaar handjes af van je systeem.

Ik raad dan ook iedereen aan om dit niet na te doen.... voor het zelfde geld verniel je meer dan je er mee repareert.

Door je SIMkaart er een paar keer in en uit te halen?Als het device daar al niet tegen kan,dan is de kwaliteit van dat spul dus ver te zoeken.Met het in en uithalen van je sim verniel je een TomTom dus,want dat is je antwoord.Waarop is dat gestoeld?Ervaring met datzelfde feit?En als je je als uitgever dan keihard opsteld,dat de garantie in dat geval vervallen zijn,dan heb je weinig vertrouwen in je eigen materiaal wat je hebt verkocht.Ik zou zo zeggen,koop dan maar een device die daar tegen kan.Waar de SIM er uit en in kan.

De simcard zit niet voor niets onder de sticker van het serienummer verborgen. Ik zou zeggen afblijven zo lang je garantie hebt. Echter het zou niet de eerste keer zijn dat iemand probeerd de simcard omgekeerd in het slot te proppen.

Ben er verder wel van overtuigd dat het apparaat er tegen kan als je de simcard er uit en in stopt (er vanuit gaande dat het kundig gebeurd)

Door je SIMkaart er een paar keer in en uit te halen?Als het device daar al niet tegen kan,dan is de kwaliteit van dat spul dus ver te zoeken.Met het in en uithalen van je sim verniel je een TomTom dus,want dat is je antwoord.Waarop is dat gestoeld?Ervaring met datzelfde feit?En als je je als uitgever dan keihard opsteld,dat de garantie in dat geval vervallen zijn,dan heb je weinig vertrouwen in je eigen materiaal wat je hebt verkocht.Ik zou zo zeggen,koop dan maar een device die daar tegen kan.Waar de SIM er uit en in kan.

Ik niet.... een collega van mij wel.... ook deze had simkaart problemen... hij heeft de TT opgestuurd en gerepareerd terug gekregen na betaling van de rekening.

De garantie was komen te vervallen omdat hij het stickertje had verwijdert om bij de simkaart te komen.

Als de firma TT had gewild dat je bij dat simkaartje kon komen, dan hadden ze er vast geen stickertje overheen geplakt.

Ergens wel terecht natuurlijk, er zit garantie op zodat je het kosteloos kunt laten repareren.

Garantie betekent eigenlijk niets anders als... Blijf er met je tengels vanaf, wij repareren de schade kosteloos tenzij het Uw eigen schuld is.... Ga je lopen klooien dan is het goed mogelijk dat je zelf de veroorzaker bent van die schade.... dus vervalt de garantie.

Nu gaast de discussie over stickertjes en simkaart, maar de vraag was en IS wat mij betreft, hoe komt het dat vaak als ik de bestemming wil wijzigen, ik geen 'adres' kan ingeven, dat is gewoon grijs. (Tomtom Start 25, half jaar oud)

Graag hulp.

Ch