Sign in to follow this  
Followers 0
BramvT

Elfstedenkoorts

35 posts in this topic

Volgens het plaatje schijnen we zelfs in Groningen te roepen.. ''IT GIET OAN''

Dacht het dus niet... :unknw:

Bie ons ist: ''T GAIT DEUR..!!''

Tenslotte gaat er niets boven Groningen. :good:

Edited by ArsLP

Volgens het plaatje schijnen we zelfs in Groningen te roepen.. ''IT GIET OAN''

Dacht het dus niet... :unknw:

Bie ons ist: ''T GAIT DEUR..!!''

Tenslotte gaat er niets boven Groningen. :good:

daarom zeggen we ook altijd, afsteken en de waddenzee opdrukken...........

daarom zeggen we ook altijd, afsteken en de waddenzee opdrukken...........

forumsmiley1280.gif

Als Belg hoop ik ten zeerste dat dit evenement mag doorgaan, dan is het nog eens de moeite om naar TV te kijken.

Bergguy

Als je maar lang genoeg volhoud dat Fries dialect een taal is, ga je het zelf geloven....

Als je maar lang genoeg volhoud dat Fries dialect een taal is, ga je het zelf geloven....

Ik begrijp niet wat je hiermee bedoeld, maar ik vindt sommige dialecten zeer mooi om naar te luisteren, vooral als ze gezongen worden, wij hebben hier verschillende die dit uitsluitend doen in hun moedertaal een dialect. Luister maar eens naar een Willem Vermandere als je die tenminste kent

bergguy

Ik begrijp niet wat je hiermee bedoeld, maar ik vindt sommige dialecten zeer mooi om naar te luisteren, vooral als ze gezongen worden, wij hebben hier verschillende die dit uitsluitend doen in hun moedertaal een dialect. Luister maar eens naar een Willem Vermandere als je die tenminste kent

bergguy

Volgens de Friezen is het taaltje wat zij spreken geen dialect , maar echt een aparte taal.

Volgens de Friezen is het taaltje wat zij spreken geen dialect , maar echt een aparte taal.

Dat recht hebben ze, ik heb ooit in Ziekenhuizen van Dokkum, Groningen en Leeuwarden gewerkt, begreep er niks van het leek meer op Deens , Zweeds of Noors.

Dat recht hebben ze, ik heb ooit in Ziekenhuizen van Dokkum, Groningen en Leeuwarden gewerkt, begreep er niks van het leek meer op Deens , Zweeds of Noors.

Onze schoondochter komt uit Friesland.

Maar als ze op normaal rustig tempo praat , dan weet ik wel wat ze zegt.

Als ze snel praat gaat het wat lastiger, maar als ik snel praat dan verstaat zij mijn Rotterdams accent ook niet.

Dus voor mij is het ook een dialect. En dat wil niet zeggen dat ik dat niet mooi vind.

Ik vind ieder dialect leuk om te horen.

Gisteravond in Hart van Nederland: volgens mij verlulde deze ijsmeester zich. Na het meten van het ijs constateert hij dat het nog niet genoeg is, maar dat we NOG 4 NACHTEN TE GAAN hebben. Dan kom ik uit op zaterdag!

Het kan niet zo zijn dat hij doelt op de invallende dooi, want dat is pas op zondag of zelfs maandag.

Oordeel zelf op 4.00 min:

http://www.hartvannederland.nl/archief/201...-februari-2012/

Wij hier in Groningen zijn verstandiger en hebben hier al besloten dat de Noorderrondrit niet door zal gaan. Het ijs is op sommige plaatsen nog maar 8 cm dik.... gewoon veel te dun.

De temperaturen gaan omhoog de komende dagen dus ik denk dat de Elfstedentocht ook niet door zal gaan.

Maar aangezien er een Elfstedentocht hysterie heerst zullen ze dit pas op het laatste moment afzeggen.... Ik persoonlijk geloof er niet in dat het doorgaat. Veel te gevaarlijk met al die mensen op het te dunne ijs.

Wij hier in Groningen zijn verstandiger en hebben hier al besloten dat de Noorderrondrit niet door zal gaan. Het ijs is op sommige plaatsen nog maar 8 cm dik.... gewoon veel te dun.

De temperaturen gaan omhoog de komende dagen dus ik denk dat de Elfstedentocht ook niet door zal gaan.

Maar aangezien er een Elfstedentocht hysterie heerst zullen ze dit pas op het laatste moment afzeggen.... Ik persoonlijk geloof er niet in dat het doorgaat. Veel te gevaarlijk met al die mensen op het te dunne ijs.

Ja....maar misschien....

Hoe zat dat nou: was het glas half vol of half leeg?

Maar gelukkig beslissen Groningers niet of de tocht wel of niet doorgaat :excl: ....en volgens Meteoconsult gaat dat zondag pas gebeuren die dooi....dus denk ik dat het zondag gaat worden (misschien zelfs al zaterdag), omdat die voorzitter zei dat hij de tocht binnen 3 dagen kan uitschrijven en de tocht ook zondag gehouden kan worden.

http://www.weer.nl/nederland/actueel-en-verwacht-weer.html

Maar gelukkig beslissen Groningers niet of de tocht wel of niet doorgaat :excl: ....en volgens Meteoconsult gaat dat zondag pas gebeuren die dooi....dus denk ik dat het zondag gaat worden (misschien zelfs al zaterdag), omdat die voorzitter zei dat hij de tocht binnen 3 dagen kan uitschrijven en de tocht ook zondag gehouden kan worden.

http://www.weer.nl/nederland/actueel-en-verwacht-weer.html

Volgens mij beslist het bestuur of het doorgaat.

Maar door het publiek worden ze bijna gedwongen om het door te laten gaan.

Als ze nu al zeggen dat het niet doorgaat dan worden ze bijna gelynched.

Persoonlijk denk ik dat het nu nog niet doorgaat.

Misschien als er na de dooi toch weer een vorst periode komt.

Voor wat ik hier hoor ? , de elfstedentocht gaat blijkbaar niet door ?

Zoals ik al eerder zei: t Gait nait nait deur... :sad:

Wel jammer voor alle schaatsliefhebbers en er was weer eens wat moois te zien op de tv...

Gelukkig is de winter nog niet voorbij.....

Maar ik had wel weer gelijk..... :yahoo: Sorry... dat moest er even uit. :unknw:

Zoals ik al eerder zei: t Gait nait nait deur... :sad:

Wel jammer voor alle schaatsliefhebbers en er was weer eens wat moois te zien op de tv...

Gelukkig is de winter nog niet voorbij.....

Maar ik had wel weer gelijk..... :yahoo: Sorry... dat moest er even uit. :unknw:

IK ook :yahoo:

Geeft het ook een goed gevoel dat het gelijk aan uw kant zit? :sad: