Sign in to follow this  
Followers 0
filemaker

Navcore 11.163 beschikbaar

89 posts in this topic

Installatie ging prima! Ook de flitsupdate....

Heb je een ander kleurenschema, de standaard kleuren worden opnieuw ingesteld dus weer even de goede instellen.

Heb je Google als standaard zoekinstelling, places is weer ingesteld dus weer even terugveranderen.

Al je favorieten zijn terug te vinden onder het sterretje van overige favorieten, als laatste van al die icoontjes die er voor diverse favorieten zijn gekomen.

Expedia, trip advisor en twitter staan er op zoals aangekondigd.

Het lijkt als je op de kaart kijkt dat de kleuren van de vertragingen aangepast te zijn. (minder waas) En ze worden bij vertragingen in twee richtingen iets anders getekend.

Ik heb even een route gepland van huis naar het hoofdkantoor (Enkhuizen-Capelle a/d IJssel in de spits en wat daarbij opviel is dat als ik op de kaart keek er flink wat vertragingen waren maar dat alleen de eerste in beeld werd aangegeven. Dus alleen 3 minuten iq routes vertraging wegens drukte en een paar minuten vertraging bij Hoorn werden aangegeven. De rijen op ring A'dam de A4 en Rotterdam werden niet getoond.

Het laten oplezen van de vertragingen werkt ook nog steeds niet. Alleen de iq routes vertraging word vermeld.

Weer op de plaats van bestemming lijkt zich nu wel goed aan te passen.

Flitsers (ook mobiele) op de route komen nu sneller in beeld.

Vorige week tijdens de sneeuw stond er op de overzichtskaart wel keurig een rooster van waarschuwingsdriehoekjes, maar tijdens de rit was er geen waarschuwing te zien. Kijk eens op de site van TomTom, er zou rechts in het balkje een waarschuwingstekentje moeten verschijnen, dit was niet het geval.

Ik ben benieuwd of dit nu wel gaat werken.

Morgen eens kijken hoe het navigeert.

Grtz, Peter.

Hier zat ik al even op te wachten, lekker makkelijk....

"When the device is connected to the charging cable in a car, the device will turn on and off with the car ignition"

Ik zag in de nieuwe software dat defavorieten gewijzigd zijn. Voorheen klikte je aan, navigeer naar en dan favorieten. Kreeg je meteen je lijstje met favorieten. Nu eerst een aantal andere iconen. is minder makkelijk. Als je onderweg bent moet je eerst weer verder bladeren om bij je favorieten te komen. Heeft iemand idee waar al die icoontjes voor zijn?

Moet je geen auto hebben waarbij er 12 volt op de sigarettenaansteker blijft staan met contact uit.

Hoe moet de GO dan weten of die uit- of aan moet gaan?

Had eergisteren nogal wat gedoe met downloaden van de Flitsupdates die al een paar dagen klaar stonden en ik maar zo liet gezien de inmiddels dagelijkse update ervan de afgelopen weken.

Bleef steeds hangen "is bezig..." "niet loskoppelen "etc. en verder niets. Gisteren de NC update dus aan de bak ermee.

Tip van Jaap in dit draadje werkte (dank!) om een soft reset te doen (trommels) en alles installeerde daarna oke.

Tot mijn verbazing stond daarna weer een update klaar voor installatie: een nieuwe NC (zelfde dus). Ik dacht dat die na loskoppelen en vandaag PC opstarten wel weg zou zijn, niet dus. Zal nogmaals aankoppelen en kijken wat gebeurt.

Eerlijk gezegd vind ik de nieuwe Favorieten indeling met icoontjes wel makkelijk maar het ingeven nogal omslachtig. Ik ben er nog niet uit hoe dat nu simpeltjes werkt. De rest van je favorieten staan nu niet meer in alfabetische volgorde (waar het de "Navigeer naar" situatie betreft).

TomTom Places is qua keus verdwenen in de geavanceerde instellingen. Nu gebruikte ik Google Search dus op zich geen ramp en deze is standaard.

Verder lijkt bijv. het bochten nemen (dus exact en netjes volgen van de route door de cursor) niet verbeterd. Icoontje "rijdt soms te ver door" om daarna op de juiste route te springen. Was na NC 10.501 opeens minder nauwkeurig. Da's jammer.

Ik zag in de nieuwe software dat defavorieten gewijzigd zijn. Voorheen klikte je aan, navigeer naar en dan favorieten. Kreeg je meteen je lijstje met favorieten. Nu eerst een aantal andere iconen. is minder makkelijk. Als je onderweg bent moet je eerst weer verder bladeren om bij je favorieten te komen. Heeft iemand idee waar al die icoontjes voor zijn?

Je kunt de extra iconen die je niet wilt gebruiken ook uitschakelen, zo heb ik er 3 favoriet iconen staan van de 11 die je kan benoemen en alle andere favorieten staan nog steeds onder het gele sterretje Andere favorieten.

Ook alle nieuwe opties worden hierin beschreven.

http://download.tomtom.com/open/manuals/go...LIVE/manual.htm

Edited by PCS

De update was zo binnen, 10 minuten.

De favorieten is nu wel omslachtig.

Nog geen andere computerstem beschikbaar.

Rest moet ik nog uitzoeken.

Edited by Bika

Ik wilde eens kijken of de Mapshare nu werkt.

Geen Liveservice beschikbaar dus dan gaat dan niet.

mijn tommie schakelt wel in, maar niet uit met contact? Iemand een idee?

Paar seconde vasthouden.

mijn tommie schakelt wel in, maar niet uit met contact? Iemand een idee?

Bij verschillende types kun je dat in het menu instellen.

Bij mijn GO1005 zit dat bij instellingen --> batterijsbesparing.

Edited by filemaker

Gisteren met hulp van TomTom de update op mijn GO 1005 World kunnen installeren. Kreeg een error neem contact op met klantenservice. Wat bleek er nou aan de hand te zijn? De TomTom was inmiddels zo vol geraakt o.a. door installatie van stemmen dat de update niet meer ging passen. Na kort eerst wat routine checks werd mij gevraagd of tijdelijk de VS kaart door TT van mijn apparaat verwijderd mocht worden. Na akkoord te zijn gegaan zag ik na opnieuwe aansluiten dat de kaart ervan af werd gehaald. Na het verwijderen van de kaart paste de update wel. Inmiddels de VS kaart op een SD-tje gezet omdat dit inmiddels mogelijk was.

Voorlopig ben ik tevreden met deze update TT lijkt sneller te reageren en toetsenbord reageerd prettiger, als ze nu ook nog eens snel MapShare beschikbaar maken ben ik zelfd zeer tevreden.

Hier al de hele dag geen LiveService beschikbaar.

De knoppen zijn wel alleen zichtbaar als er ook contact is met de satellieten, dat had u ook wel?

Anders even naar buiten de kou in! :excl:

Dat was het, contact met de satellieten en die regel kwam er bij om het te veranderen, bedankt voor de informatie.

M.v.g. Willem

Bij verschillende types kun je dat in het menu instellen.

Bij mijn GO1005 zit dat bij instellingen --> batterijsbesparing.

inmiddels gevonden ja, dank je wel...........

In de nieuwe Alternatieve routeweergave wordt een snellere alternatieve route weergegeven als die beschikbaar is.

hoe bedoelen ze dit?

Heb via TT Discussions een workaround gevonden voor de favorieten zoals je deze nu nieuw aantreft met meerdere iconen en de laatste icoon heet dan 'overige favorieten' waarbij deze nu dwars door elkaar staan, niet meer op alfabet.

'Navigeer naar' en op de vraag of je vaker bepaalde bestemmingen hebt, zeg dan ja. Vervolgens deselecteer je ze op 1 na (bijv. het Home icoontje, allemaal lukt niet namelijk). Vervolgens zie je dat als je opnieuw navigeer naar kiest er nog maar 2 icoontjes zijn nl Home en Favorieten. Staan ze ook alfabetisch weer in de juiste volgorde!

Vind het toch prettiger zo maar da' s persoonlijk.

Vind het toch prettiger zo maar da' s persoonlijk.

bedankt.

SD card is geactiveerd en naar het uit ziet alleen te gebruiken voor extra kaarten en niet om zelf content op te zetten. :excl:

Ok

Milano62, Bij de installatie van de update ging aanvankelijk alles goed. Kreeg de melding ook dat alles klaar was. Daarna bij terug aansluiten stond er nog een update. Deze gedownload en toen kreeg ik de melding om contact op te nemen met de support. Daarvandaan komt ook het advies de cach in My tomtom leeg te maken en de aan/uitknop heel lang ingedrukt te houden tot de tom weer opstart. Dat alles onder begeleiding van de support medewerker. Hij verifieerde zelfs of alles goed werkte en daarna was alles oke.

Bij mij staat ook de keuze "Tom Tom Places er nog op. maar ik heb dan ook een 825 live.

Tot nu toe werkt alles perfect.

Volgens de supportmedewerker komt er welhaast zeker geen optie om ook voertuigafmetingen in te voeren. Het is mogelijk dat die opties later wel gaan komen in een aparte device.

Ik werd voortreffelijk geholpen door de supportmedewerker.

Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Ik gebruik de favirieten haast nooit, immers, dat zijn meestal plaatsen waarheen ik de weg wel weet.

De werking van de tripadvisor en de Expedia begrijp ik niet en de twitter gebruik ik niet. dan=t komt omdat omdat ik niet wil / kan twitteren....

Groet, Jaap.

Nieuw is volgens mij dat je bij GPS status nu ook kunt zien hoeveel satellieten je ontvangt en wat de signaalsterkte is.

En tot mijn verbazing kan ik weer kiezen tussen Google of TOMTOM places waar dat gisteren na de NC update echt niet mogelijk was. Nu heb ik wel zojuist een update gedaan van 22 items die klaarstonden (?), misschien komt het daar door, only TT knows. :excl:

Die items zijn allemaal flitspalen.

Landen waar ik niet kom hoef ik niet maar die staan wel weer steeds klaar.

Met alle palen van europa raakt het geheugen ook sneller vol.

Hoe krijg ik die overtollige flitspalen er weer af ? Ik heb ze jammer genoeg er bij de laatste updat opgezet om de loop van de update niet te vestoren. Dat had ik beter niet gedaan want de meeste zijn voor mij van geen waarde.

Groet, Jaap.