Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Een nieuwe jouwTomTom!

112 posts in this topic

Artikel op jouwTomTom:

Nieuws

Een nieuwe jouwTomTom!

Terwijl buiten de winter nog maar nauwelijks een stapje terug heeft gedaan, hebben wij hier op de redactie van jouwTomTom al een beetje de lente in het hoofd en presenteren wij je vandaag een vernieuwde jouwTomTom! Met een geheel andere opzet, een nieuwe vormgeving en (...)

Click op de kop om dit artikel te lezen

Klik op 'REAGEREN' als je op dit artikel wilt reageren

Zo dan! Dat is wennen!

Ik heb wel gelijk al een vraagje: Als ik klik op "Nieuwe inhoud bekijken" dan zie ik keurig alle posts waarin een nieuwe, door mij nog niet gelezen, bijdrage is te vinden. Zodra ik die bijdrage wel gelezen heb is dat in dat lijstje ook duidelijk te zien. Maar hoe wis ik die lijst als ik eenmaal alle nieuwe bijdragen heb gelezen?

Jammer dat de avatar zo klein is geworden en het beweegt ook niet meer.

Ik vind het allemaal geen vooruitgang dit design.... alle forums gaan qua uiterlijk op elkaar lijken.

Ik vond het vorige kleurstelling veel rustiger aan de ogen... zal wel wennen zijn denk ik.

Raar voordat ik mijn eigen tekst wil lezen, nadat ik op enter heb gedrukt, moet ik eerst op vernieuwen drukken anders zie ik geen tekst staan.

Ik werk met Firefox 10.0.1

Edited by ArsLP

Is inderdaad even wennen...moest mijn avatar (Renault) opnieuw invoeren...verder moet je nu bovenaan klikken om een nieuwe bijdrage te plaatsen, het invulveld onderaan doet het bij mij niet. (Reageer op dit onderwerp)

En kunnen we de oude kleur (groen-oranje) zelf instellen, of blijft het blauw-wit ?

Hoop nu wel dat we van die akelige spammers af zijn...we merken het vanzelf wel wink.png

Update : Smileys moet je nu even zelf intikken, op het icoontje klikken werkt niet, zoals bij de knipoog.

En de tekst staat vetgedrukt bij mij....zonder dat ik daarop geklikt heb, wel makkelijk...hoef geen leesbril op te zetten

De avatar van Arslp beweegt nu niet meer bij mij....zit op IE-9 te werken.

Ik vind het allemaal geen vooruitgang dit design.... alle forums gaan qua uiterlijk op elkaar lijken.

En kunnen we de oude kleur (groen-oranje) zelf instellen, of blijft het blauw-wit ?

Inmiddels is, zoals jullie gezien zullen hebben, het groene forum grotendeels terug. We moeten echter nog heel wat kleuren en opmaak zaken doen. Het is echter veel handiger om dat te doen met het forum live (je kunt dan beter zien wat je doet). Vandaar...

Dus geef ons even de tijd om zaken verder op orde te brengen...

Nick

Inmiddels is, zoals jullie gezien zullen hebben, het groene forum grotendeels terug. We moeten echter nog heel wat kleuren en opmaak zaken doen. Het is echter veel handiger om dat te doen met het forum live (je kunt dan beter zien wat je doet). Vandaar...

Dus geef ons even de tijd om zaken verder op orde te brengen...

Nick

Gaat de goede kant op :wink: ....doe vooral rustig aan, als wij maar kunnen blijven bijdragen.

Het kwam gisteravond wel opeens als een volslagen verrassing, deze forum update.

Zo dan! Dat is wennen!

Ik heb wel gelijk al een vraagje: Als ik klik op "Nieuwe inhoud bekijken" dan zie ik keurig alle posts waarin een nieuwe, door mij nog niet gelezen, bijdrage is te vinden. Zodra ik die bijdrage wel gelezen heb is dat in dat lijstje ook duidelijk te zien. Maar hoe wis ik die lijst als ik eenmaal alle nieuwe bijdragen heb gelezen?

Helemaal links onder Community als gelezen markeren.

Maar misschien had je het inmiddels al gevonden.

Het s een mooi forum geworden.

Goed overzichtelijk,alleen al het beginscherm is een verademing.

Leesbril kan weer in de kast. dry.png

Het kwam gisteravond wel opeens als een volslagen verrassing, deze forum update.

Ja, dat klopt en daarvoor onze excuses. Het ging allemaal opeens wat sneller dan verwacht.

Helemaal links onder Community als gelezen markeren.

Maar misschien had je het inmiddels al gevonden.

Die had ik gevonden ja, maar dat beantwoord niet mijn vraag. In de vorige versie kon ik, nadat ik alle nieuwe berichten gelezen had, op een knop drukken en dat werd het lijstje met nieuwe berichten ook daadwerkelijk 'schoongeveegd'. Die knop mis ik nu.

De door jou aangegeven knop doet dat niet.

Die had ik gevonden ja, maar dat beantwoord niet mijn vraag. In de vorige versie kon ik, nadat ik alle nieuwe berichten gelezen had, op een knop drukken en dat werd het lijstje met nieuwe berichten ook daadwerkelijk 'schoongeveegd'. Die knop mis ik nu.

Is me bij de eerdere versie eerlijk gezegd nooit opgevallen. Of bedoel je rechtsboven Nieuwe inhoud.

Die knop mis ik nu.

Knop komt wellicht nog terug.

Heb je in het Nieuwe Inhoud-venster wel 'Inhoud die ik niet heb gezien' aangevinkt? Of 'Nieuw sinds mijn laatste bezoek'?

Het is even wennen, maar dat gaat snel genoeg.

Is het mogelijk de tijd bij de berichten die in de middag en avond geplaatst worden aan te passen.

Niet 'Geplaatst op Vandaag, 02:12' maar 'Geplaatst op Vandaag, 14:12'.

Is het mogelijk de tijd bij de berichten die in de middag en avond geplaatst worden aan te passen.

Niet 'Geplaatst op Vandaag, 02:12' maar 'Geplaatst op Vandaag, 14:12'.

Jazeker... happy.png

Het zal allemaal best wennen zijn maar vernieuwing is nodig.

Ik rij al jaren geen Opel Kadett meer.rolleyes.gif

Ik zie dat er van mij een oude heel oude avatar is opgestaan,

bewaart men dat hier op Jou TomTom

Edited by Bika

Knop komt wellicht nog terug.

Heb je in het Nieuwe Inhoud-venster wel 'Inhoud die ik niet heb gezien' aangevinkt? Of 'Nieuw sinds mijn laatste bezoek'?

Het vinkje bij "Nieuw sinds mijn laatste bezoek" weghalen en bij "Inhoud die ik niet heb gezien" weer neerzetten doet 't 'm. Gelezen nieuwe berichten zijn direct na het lezen verdwenen. Dank.

Het valt me nu ineens op dat de breedte van het forumblok erg smal is. Titels van topics worden soms over twee regels verdeeld omdat er te weinig ruimte is. Voor zover ik me kan herinneren was dit bij het oude forum niet het geval. Is het mogelijk om de breedte van het forum automatisch te laten aanpassen aan de breedte van het beeldscherm dat de gebruikers gebruiken? Want nu heb ik twee hele brede groene balken links en rechts van het forumgedeelte.

Lettertype wat groter nemen,

Groter? Dan past er nog minder tekst in de al zo kleine ruimte, toch? Ik heb ze al kleiner proberen te maken door op Ctrl en '-' te drukken, maar dan wordt alles kleiner, ook de beschikbare ruimte. Ik heb andere forums gezien van IP.Board die wel een stuk breder zijn, dus het is wel mogelijk op een of andere manier.

Edited by loekverhees

Ik kan die randen aanpassen door CTRL en dan het muiswieltje te gebruiken.

Zie foto:

2z9dsuw.jpg

Ja, dat kan ik ook, maar dan wordt de tekst zelf ook groter dus daar schiet je dan niets mee op :-). Als je bijvoorbeeld naar dit forum gaat, dan zie je dat alles veel breder is (zelfde forumsoftware): http://www.spotx.nu/.