Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Een nieuwe jouwTomTom!

112 posts in this topic

Ik heb een 23 inch scherm dus breed genoeg, misschien dat dat wat uitmaakt.

Het valt me nu ineens op dat de breedte van het forumblok erg smal is. Titels van topics worden soms over twee regels verdeeld omdat er te weinig ruimte is.

Ons werkgebied is wel wat smaller dan op andere websites, maar is nauwelijks smaller dan het eerst was hoor. Kijk maar op onze zustersite http://www.meintomtom.de.

Dat titels soms niet passen komt door het grote lettertype. Dat passen we nog wel aan.

Als ik een bericht plaats kijk ik altijd eerst even een voorbeeld hoe het wordt.

Ik zie nu die mogelijkheid niet meer, kijk ik er overheen?

Als ik een bericht plaats kijk ik altijd eerst even een voorbeeld hoe het wordt.

Ik zie nu die mogelijkheid niet meer, kijk ik er overheen?

Klik onderaan het reactie-venster op 'Meer opties'.

Oke, gevonden

Ons werkgebied is wel wat smaller dan op andere websites, maar is nauwelijks smaller dan het eerst was hoor. Kijk maar op onze zustersite http://www.meintomtom.de.

Dat titels soms niet passen komt door het grote lettertype. Dat passen we nog wel aan.

Je hebt gelijk, de breedte scheelt inderdaad niet echt veel met de oude versie. Dan komt het waarschijnlijk zoals je zegt inderdaad door de lettergrootte die nu een stuk groter is. Een kleiner lettertype, daar ben ik wel voorstander van.

Een kleiner lettertype, daar ben ik wel voorstander van.

Liever niet, want dan moet ik met een leesbril achter mijn monitor gaan zitten....ik vind het prima zo :wink:

(ik heb een 23'' monitor)

Ik kan die randen aanpassen door CTRL en dan het muiswieltje te gebruiken.

Dat heeft dezelfde functie,als dat je rechtsonder je beeld op meer procenten zet.

Het bevorderd de lettergrootte.

Ik denk dat een optisch probleem is,dat men nu heeft.

Want als je de 2 sites over elkaar heen legt,zie je geen verschil in grootte qua tekstvlak.

Omdat de scheidingen tussen de 2 tekstvakken,cq postings dikker zijn,lijkt het alsof er een kleiner tekstvalk ontstaat.

Dat is in mijn optiek,gezichtsbedrog.

Hetzelfde zie je bij parkeerplaatsen waar een dunnere lijn omheen zit,die de vakken afbakend.

Daar lijkt het ook op een groter vak,wat ook niet zo is.

Wat ook nog een mogelijk is,is dat iedereen niet onderaan zijn "handtekening" zet,maar aan de zijkant bij "Interests:"

Misschien is deze tekst te wijzigen in "Handtekening".

Dan krijg je optisch gezien ook meer ruimte.

Op die manier krijg je niet ellenlange tekstvlakken met allerlei divices die men heeft,of heeft gehad.

Het is even wennen.

Toch is het een mooie en zeer overzichtelijke site geworden.

Dat heeft dezelfde functie,als dat je rechtsonder je beeld op meer procenten zet.

Het bevorderd de lettergrootte.

Dat is voor de Internet Explorer gebruikers. Bijv. Firefox heeft die procentenschuif niet.

Sorry maar ik vind dit geen verbetering.

Het is in mijn ogen onoverzichtelijk.

Het moet eigenlijk in een keer prettig te lezen zijn, want echt wennen doe je nooit.

Ik ben benieuwd hoe vaak ik hier nog kom.

En tuurlijk je kan het niet iedereen naar de zin maken.

Ik weet niet wat er aan de oude layout mankeerde.

en waarom het zonodig gewijzigd moest worden.

Groeten Ron

Wat mij ook nog opviel is, dat je nu links onder de naam van een lid niet meer ziet wanneer die zich op dit forum heeft aangemeld.

Is soms handig om te weten.

RonK :

zover ik begrijp is dat vooral gedaan vanwege de vele spamaanvallen waar wij de laatste maanden mee te maken kregen...nu e.e.a. is aangepast, kan het nieuwe forum er voor mij wel mee door hoor :wink:

Ook alle Smileys werken nog niet zoals het zou horen....maar daar zal ongetwijfeld nog aan gewerkt worden.

Ik zie dat wel nu online:

Waar is nu de PB inbox gebleven, ik zie het niet meer (of kijk ik met mijn neus) ?

Waar is nu de PB inbox gebleven, ik zie het niet meer (of kijk ik met mijn neus) ?

Ik heb je een PB gestuurd dat moet je via de mail zo kunnen lezen waar je heen moet, waar de knop zit ook geen idee.

Ik heb je een PB gestuurd dat moet je via de mail zo kunnen lezen waar je heen moet, waar de knop zit ook geen idee.

ja, kreeg ik net binnen en kon jou ook iets terugsturen.....maar waar zit in vredesnaam nu de Inbox op het forum ?

Dus hoe kunnen we zien op het forum, dat er een bericht naar je is verstuurd ?

Helemaal bovenaan de pagina, onder " home - artikelen - producten - leden - forum'

staat bij mij 'Welkom Naik'

met daaronder een icoontje van privé berichten, eentje van mededelingen, je profiel en uitloggen

en die van privé berichten doet het bij mij gewoon.

post-42048-0-29043000-1329699386_thumb.png

Grtz, Peter

Zie PB.

Ja en nu gevonden dankzij Naik

Bij de informatie over de poster van een onderwerp staan ineens twee dubbele punten achter het item.

Is het mogelijk om, nu het meeste is omgezet in het Nederlands, ook het Geslacht in het Nederlands te tonen.

Voor de rest went het al aardig.

Bij de informatie over de poster van een onderwerp staan ineens twee dubbele punten achter het item.

Is het mogelijk om, nu het meeste is omgezet in het Nederlands, ook het Geslacht in het Nederlands te tonen.

Done... ;-)

Dat is snel rolleyes.gif

Helemaal bovenaan de pagina, onder " home - artikelen - producten - leden - forum'

staat bij mij 'Welkom Naik'

met daaronder een icoontje van privé berichten, eentje van mededelingen, je profiel en uitloggen

en die van privé berichten doet het bij mij gewoon.

post-42048-0-29043000-1329699386_thumb.p

Grtz, Peter

Ah...gevonden !

Dank je Peter !

Nu alleen de Smileys nog goed werkend...ik mis de helft, zie allemaal lege vakjes staan.

Jammer, de site is er niet op vooruit gegaan.

Persoonlijk vind ik het erg onoverzichtelijk geworden.

Moest me trouwens opnieuw registreren, want kon niet meer inloggen !

Jammer, de site is er niet op vooruit gegaan.

Persoonlijk vind ik het erg onoverzichtelijk geworden.

Kun je aangeven wat precies? Wellicht kunnen we er nog iets aan doen...

Moest me trouwens opnieuw registreren, want kon niet meer inloggen !

Ja, er is helaas met een aantal gebruikers iets fout gegaan. Die waren na de update in de database naar de status 'Validating' gezet en zijn helaas verwijderd. Excuses...!