Sign in to follow this  
Followers 0
Milano62

Nieuws: Nieuwe kaarten nu beschikbaar

152 posts in this topic

De wijzigingen in de statusbalk vind ik geen verbetering. Met name als de aangegeven snelheid (linksonder) wordt gecombineerd met de maximum snelheid dan is de combinatie xx/xx bijna niet en xxx/xxx helemaal niet meer af te lezen van het scherm.

je moet eens proberen met de huidige tijd weg te doen, dan komt er nu een icoontje zoals een verkeersbord op en de aangegeven snelheid komt dan rechts te staan

Disable tijd komt de snelheid wederom linksonder (ONE-IQ) maar dan op de plek van de tijd. De font size is vrijwel gelijk, waardoor xxx/xxx (vrijwel) niet te lezen is.

Ik kan de maximum snelheid verwijderen, waardoor de leesbaarheid van (uitsluitend) de echte snelheid beter is. Per kilometer varieert soms de maximum snelheid. Het is dan verdomd handig als de maximum snelheid op je display vermeld wordt.

Edited by wsmaal

Waarom probeer je de statusbalk niet verticaal?

Zelf gebruik ik dat op de XL live en XXL. Mijn mening is dat het dan allemaal net iets duidelijker is.

Ik denk dat bijna niemand de balk vertikaal gebruikt, of toch wel.

Ik denk dat de meeste het niet eens weten. Of er is een andere reden? In elk geval worden in de verticiaal optie nu (vanaf versie 9.4) ook de rijstroken aangegeven die je moet kiezen. Dan bedoel ik NIET het plaatje, maar enkel de extra pijltjes die ook in horizontale balk worden aangegeven. Voorbeeld: 2 naar links, 2 naar rechts.

Ik denk dat bijna niemand de balk vertikaal gebruikt, of toch wel.

Al bijna 8 jaar Horizontaal smile.png

Komt ook omdat ik de eerste 3,5 jaar met een MIO PDA heb gereden en met dat apparaat is het logisch natuurlijk.

(dus zo gewend)

Ik heb vertikaal wel eens geprobeert maar snel weer terug.

Overigens wordt ik met elke update die er komt steeds weer anders gestuurd op bepaalde routes.

Hoe kan dat?

Ik kan de maximum snelheid verwijderen, waardoor de leesbaarheid van (uitsluitend) de echte snelheid beter is. Per kilometer varieert soms de maximum snelheid. Het is dan verdomd handig als de maximum snelheid op je display vermeld wordt.

Heb hetzelfde probleem met de leesbaarheid, t gemeld aan de helpdesk. Of ze er iets aan doen? Overigens kan ik weergeven max.snelheid niet uitschakelen, nu ja het uitvinken heeft geen effect.

Waarom probeer je de statusbalk niet verticaal?

Zelf gebruik ik dat op de XL live en XXL. Mijn mening is dat het dan allemaal net iets duidelijker is.

Op de ONE-IQ beslaat de verticale statusbalk ruim 28% van het display (3.5"), horizontaal 20%. Mijn voorkeur is mede daardoor een horizontale statusbalk, maar inderdaad verticaal is er niet alleen iets meer ruimte voor de "echte" rijsnelheid/maximum snelheid, ook de fontsize blijft, in tegenstelling tot de horizontale statusbalk, bij elke snelheid hetzelfde.

Mijn conclusie is dat je met de ONE-IQ i.c.m. kaart V885.4009 de statusbalk vertikaal moet gebruiken als je de maximum snelheid enabled, want de snelheid/max (xxx/xxx) is in de horizontaal statusbalk vrijwel niet te lezen.

heb vandaag contact gehad met TT. Helaas in de lijst van 9 punten die ik zou kunnen doen heb ik er 7 uitgeprobeerd. Alleen check van geheugen is niet gedaan en mijn profiel weggooien.

Nog steeds geen de melding dat er geen items zijn te updaten zijn.

Grrr. En ik was zo blij met eindeljike een navcore update.

Goed nieuws. Ik had te maken met wat TT noemt: Er was een eigenaardigheid in ons systeem waardoor dit (Hensepens: aanbieden flitsers) niet gebeurde.

Afijn. Zojuist aan TTH gehangen. En jawel. De flitsers staan er weer bij. Toppie.

We klagen wel eens (....) over de helpdesk, maar in dat geval een pluim voor de vrijwel dagelijkse terugkoppeling en wat belangrijker is, de oplossing.

Edited by Hensepens

Beste Forum leden !!!

Krijg dit mailtje vandaag binnen.

Ik heb mijn TT aan de laptop gehangen maar ik krijg geen flitsers terwijl ik een abb op HD traffic heb .

Wie weet het???

Er is een nieuwe software-update beschikbaar, die is ontworpen om je rijervaring te verbeteren en die je gratis kunt downloaden via TomTom HOME.

Verbeter je TomTom-navigatiesysteem met de volgende fantastische functies:

speedcameras_logo.jpgOntvang nu ook draadloos waarschuwingen voor vaste flitsers

Ontvang draadloos waarschuwingen voor vaste en mobiele flitsers zonder dat je verbinding hoeft te maken met TomTom HOME: nog een goede reden om je abonnement te verlengen. Slechts €49,95 per jaar. Meer informatie enhanced_speedcameras_logo.jpgVerbeterde service Flitsers

Weet wat je gemiddelde snelheid is in gebieden met trajectcontrole, krijg duidelijkere waarschuwingen en meld of verwijder flitsers met één aanraking. privacy_small_logo.jpgBetere informatie over privacy

We hebben de uitleg over hoe wij je gegevens gebruiken om onze services te leveren, duidelijker gemaakt.

Je hoeft alleen maar verbinding te maken met TomTom HOME en binnen enkele minuten staat je navigatiesysteem vol met fantastische nieuwe functies, prestatieverbeteringen en bugfixes.*

traffic_receiver_small_logo.jpgAls je beschikt over een actief abonnement op TomTom HD Traffic via een TomTom HD Traffic-ontvanger, kun je deze software-update negeren. Voer in dat geval de update van je navigatiesysteem niet uit.

Deze nieuwe software is niet compatibel en als je de update uitvoert, werkt HD Traffic niet meer. We blijven HD Traffic via de HD Traffic-ontvanger ondersteunen, maar je kunt geen gebruik maken van deze gratis, nieuwe functies.

cta_update_now_nl.png

je moet eens proberen met de huidige tijd weg te doen, dan komt er nu een icoontje zoals een verkeersbord op en de aangegeven snelheid komt dan rechts te staan

In een (reguliere) email die ik vandaag van TT heb ontvangen (Verbeter je rijervaring met een gratis update) staat in de horizontale status balk een verkeersbord. Jouw opmerking kan ik nu pas plaatsen.

Uit het overzicht applicatie updates (9.004) staat: Alle ondersteunde apparaten hebben nu een verbeterde statusbalk met verschillende tabbladen, vergelijkbaar met de meest recente apparaten, plus een duidelijkere aanduiding van de maximumsnelheid. Zoals uit mijn bijdragen blijkt is dat niet van toepassing op de TomTom One-IQ.

Ik Heb de Flitsers weer op de tt go live 750!!!!!!!!!! 17.10 uur

Even iets over de postcodes; kan iemand van jullie bevestigen dat er een bestandje genaamd postal_NLD.ttd in de kaartmap staat? Dit zouden de geïntegreerde volledige postcodes moeten zijn. Eerst moest je telkens handmatig die volledige postcodes downloaden, maar nu lijkt het erop alsof ze voortaan geïntegreerd zijn. Kan iemand bevestigen dat hiermee ook inderdaad de volledige postcodes te vinden zijn?

Even iets over de postcodes; kan iemand van jullie bevestigen dat er een bestandje genaamd postal_NLD.ttd in de kaartmap staat? Dit zouden de geïntegreerde volledige postcodes moeten zijn. Eerst moest je telkens handmatig die volledige postcodes downloaden, maar nu lijkt het erop alsof ze voortaan geïntegreerd zijn. Kan iemand bevestigen dat hiermee ook inderdaad de volledige postcodes te vinden zijn?

Op mijn 1005 kan ik dit helaas niet zien

Klopt. Sorry, dat was ik inderdaad vergeten te vermelden. Alleen op NAV2 apparaten (die met NC 9 of ouder) :-).

Wat bedoel je met Nav2 apparaten. Staat op de WE kaart van mijn Go 630. Wel blijkt inmiddels dat de 885 sommige straatnummers missen. Bijvoorbeeld s,Gravendeel en dan Singel. Antwoord Geen huisnummers beschikbaar. In de 880 kaart zijn de huisnummers wel beschikbaar.

Wel blijkt inmiddels dat de 885 sommige straatnummers missen. Bijvoorbeeld s,Gravendeel en dan Singel. Antwoord Geen huisnummers beschikbaar.

In de 880 kaart zijn de huisnummers wel beschikbaar.

Oh, dat zal ik eens extra in de gaten gaan houden dan...ik rijd al een week met de Benelux 8.85, maar heb de deelkaart van Europa 8.80 er ook nog op staan en kan dus mooi even overschakelen.

Mocht ik iets dergelijks ook tegenkomen, dan meld ik het hier wel.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0