Sign in to follow this  
Followers 0
T Doubleyou

4GB SD kaart

5 posts in this topic

1. Heb een Carminaat TomTom in een Renault met een 2GB Benelux kaart (2jaar oud)

2. Wil nu de nieuwste "West Europese" kaart downloaden, omdat er redelijk wat reductie is (60%)

3. dus heb ik nu een 4GB SD kaart nodig

4. nu de vraag

Kan ik eender welke 4GB SD kaart gebruiken voor de nieuwste "West Europase" kaartversie te downloaden via internet ?

Of zijn er speciale voorwaarden aan deze 4GB SD kaart verbonden voor TomTom kaartversies

zoals snelheid, merk enz....

1. Heb een Carminaat TomTom in een Renault met een 2GB Benelux kaart (2jaar oud)

2. Wil nu de nieuwste "West Europese" kaart downloaden, omdat er redelijk wat reductie is (60%)

3. dus heb ik nu een 4GB SD kaart nodig

4. nu de vraag

Kan ik eender welke 4GB SD kaart gebruiken voor de nieuwste "West Europase" kaartversie te downloaden via internet ?

Of zijn er speciale voorwaarden aan deze 4GB SD kaart verbonden voor TomTom kaartversies

zoals snelheid, merk enz....

Ik gebruik een SanDisk HDHc SD kaartje maar in principe kan je elk kaartje van dit type gebruiken van welk merk dan ook, koop a.u.b. niet de allergoedkoopste dat is de enige raad die ik kan je geven.

bergguy

Ik gebruik van SanDisk het 4GB kaartje de Ultra ll (15MB/s) en dit naar volle tevredenheid.

Ook ik gebruikte voor mijn 730 een Scandisk Ultra II en die voldeed prima

We hebben hier ooit een test gedaan met verschillende kaartjes (verschillende klassen). Daar kwam uit dat puur voor het navigeren zelf het niet uitmaakte welk kaartje je neemt. Alleen is het soms wel handiger om een sneller kaartje te nemen omdat het overzetten van de kaart dan sneller gaat. Verder gaat een duurder kaartje misschien ook wel wat langer mee. Maar puur de prestaties op je TT hangt dus niet af van het kaartje (voor zover we hebben kunnen testen). Ik zelf gebruik een goedkoop SDHC 4GB Class 4 van Emtec (volgens mij van de Blokker). Ik heb nog geen problemen ondervonden met dit kaartje.

Edited by loekverhees