Sign in to follow this  
Followers 0
Taai

Navcore v11.035 (START 20/25, VIA 12x, GO 82x/100x)

32 posts in this topic

Inderdaad. Hiermee zou het probleem van de Franse flitsers opgelost moeten zijn. In plaats van flitspalen zouden nu 'gevarenzones' te zien moeten zijn. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet. Is er iemand met zo'n apparaat die een printscreentje kan maken?

De gesproken tekst bij Trajectcontrole is nog steeds niet opgelost bij deze nieuwe navcore.

Zowel aan het begin als aan het einde van een trajectcontrole wordt de tekst Einde Trajectcontrolle uitgesproken terwijl ik aan het begin van een trajectcontrole de tekst heb staan Begin Trajectcontrole.

Bij de voorgaande navcore heb ik al bij TomTom hierover melding gemaakt en kreeg een mailtje terug dat dit een software fout is en dat met deze nieuwe versie zou zijn opgelost. NIET DUS !

Update ging vlot en zonder problemen.

Demo routes geprobeerd en Franse Flitspalen zijn weg.

TomTom vermeld dat zogen Dangerzones zijn/worden ingevoerd maar die heb ik nog niet gezien

Na een reset een demoroute gedaan in Frankrijk.

En ja hoor aan begin gevaarlijke zone een flitsend nieuw icoontje.

Echter de gesproken waarschuwing is nog steeds pas op snelheidscontrole.

Er is ook geen nieuwe gesproken waarschuwing te selecteren!!

Waarschijnlijk door de programmeur gewoon vergeten!!

Ik wil op voorgaand nog graag toevoegen dat ik gekozen oplossing dwz de snelheidscontroles in Frankrijk vervangen door een zogen Veiligheids-waarschuwing erg dubieus vind.Ik vraag me echt af of Franse politie hier genoegen meeneemt.

Ik vind daarom nog steeds dat de gebruiker moet kunnen instellen van welk land hij de flitspalen gewoon niet meer op zijn systeem wil.

Zou je een route kunnen geven waar je die waarsschuwing kreeg? Ik heb er nog geen kunnen vinden.

vandaag update navcore voor tomtom via 125

via mytomtom geïnstalleerd.

nieuw! mijn flitsers

kan nu per land flitsers verwijderen, dus frankrijk eruit gehaald

mytomtom blijft wel update flitsers frankrijk aanbieden, maar dat negeer ik .

tomtom laat dus nu de gebruiker zelf kiezen. prima, dus

vandaag update navcore voor tomtom via 125

via mytomtom geïnstalleerd.

nieuw! mijn flitsers

kan nu per land flitsers verwijderen, dus frankrijk eruit gehaald

mytomtom blijft wel update flitsers frankrijk aanbieden, maar dat negeer ik .

tomtom laat dus nu de gebruiker zelf kiezen. prima, dus

Mooi, maar ik denk als je de Franse Flitsers uitvinkt je ze niet verwijderd van je TT maar dat de updates van die flitser niet meer geinstalleerd worden.

bergguy

Jammer genoeg geld bovenstaand niet voor de Live versies.Hier zijn de flitspalen veranderd in "Veiligheidswaarschuwing".

Op de route Lagon - Lelas kun je in de demo zien hoe dat gaat.( Bron TomTom Discussions)

Ik kan Le Las en Blagon niet echt vinden. Welke demo route had jij gebruikt?

Ik kan Le Las en Blagon niet echt vinden. Welke demo route had jij gebruikt?

Demo vanaf lyon route du soleil naar Montelimar

Ah, bedankt. Grappig icoontje eigenlijk. Lijkt me overigens vreemd dat de Franse overheid hiermee wel akkoord zou gaan. Hier het plaatje voor degenen die het nog niet gezien hadden:

n4c9.png

n4FR.png

Wat wel opvalt is dat de snelheid en maximumsnelheid wel heel erg klein worden weergegeven (bovenste plaatje, ONE IQ Routes). Helemaal als er niet 90/90 staat maar bijvoorbeeld 111/110, dan is het nog veel kleiner zelfs.

Edit: Goedgekeurd door de Franse overheid: http://discussions.t...-p/185729#M1211

Edited by loekverhees

elke keer als ik nu via mijntomtom - mijn flitsers een land weghaal uit mijn via125, verschijnt de mededeling dat dat land is opgeslagen op mijn account en geïnstalleerd kan worden in mijn systeem. na elke verwijdering van land uit de flitslijst wordt het aantal klaarstaande updates met 1 verhoogd. de vrije ruimte op mijn via125 wordt groter.

pfff tomtom 1005 loopt nog net zo vaak in de soep als voor de update. De versie zonder twitter liep nooit vast

Na de update wil TT de gps niet meer vinden. Gereset dan pakt hij hem wel. Daarna rijden einde vande rit uitzetten. Dan weer opstarten voor een volgende rit blijft hij weer naar de GPS zoeken. Dan weer reset ( startknop 30 seconden indrukken) dan vindt hij hem weer en kunnen we weer verder. nar uitzetten zelfde recept.

Wie heeft daar nog meer last van betreft een live go 1005

Edited by caddu3

Na de update wil TT de gps niet meer vinden. Gereset dan pakt hij hem wel. Daarna rijden einde vande rit uitzetten. Dan weer opstarten voor een volgende rit blijft hij weer naar de GPS zoeken. Dan weer reset ( startknop 30 seconden indrukken) dan vindt hij hem weer en kunnen we weer verder. nar uitzetten zelfde recept.

Ik dacht dat het aan mijn TT 1000Go lag! Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb hem eerst naar fabrieksinstellingen teruggezet. Maar dat helpt ook niet! Inderdaad resetten is het enige dat werkt maar dat kan toch nooit te bedoeling zijn!

De Franse flitser heb ik uit mijn TomTom 1005 kunnen verwijder via MyTomTom rechts op de balk groene knop MyTomTom - Beheer inhoud - Mijn flitsers - daarin kon ik de lijst Premium Flitsers Europa openen waarin o.a. de mogelijk is om de flitsers van Frankrijk definitief te verwijderen.

De Franse flitser heb ik uit mijn TomTom 1005 kunnen verwijder via MyTomTom rechts op de balk groene knop MyTomTom - Beheer inhoud - Mijn flitsers - daarin kon ik de lijst Premium Flitsers Europa openen waarin o.a. de mogelijk is om de flitsers van Frankrijk definitief te verwijderen.

Die grap leverde mij een chronisch vastlopende 1005 op angry.png (zie ouder draadje) maar dit terzijde.

Wat ik vragen wilde is: Lukt het jou wel om op deze manier een land te installeren?

Volgens mijn lijstje is nu alleen het verenigd koninkrijk geïnstalleerd en ik kan op installeren klikken wat ik wil, maar dan gebeurt er dus helemaal niets. Behalve dan dat alle knoppen grijs worden.

Grtz, Peter.

Dus, deze keer maar even tot het weekeinde gewacht met updaten daar ik van de week mijn TT nog nodig had en ik niet zoveel vertrouwen meer heb in het updaten, en terecht naar bleek.

Update gedraaid en jawel, weer een TT die alleen het opstartscherm laat zien en daarna herstart, en herstart, en herstart Grrrr.... good.gif

Met het klamme zweet in de handen dan maar weer in de recovery mode. De eerste keer had geen resultaat, bleef vastlopen. De tweede keer kreeg ik de plaatjes in beeld die aangeven wanneer je de TT aan de computer moet hangen. Dat werkte ook nog niet. Gelukkig na een derde keer wilde de 1005 wel doorstarten.

Meteen gekeken en de vorige navcore stond er nog op. Moet dus nog een keer updaten. Gloeiendegloeiendecrazy.gif

Meteen het zekere maar voor het onzekere genomen en eerst een factoryreset gedaan. Daarna de update nog een keer laten lopen. Gelukkig de TT start op.

En dan nu het terugzetten van de backup (alle kleurenschema's, geluiden, poi's en natuurlijk mijn favorites.ovi staan al klaar in een mapje)

Maar wat is dit nu? Na een fabrieksreset staat alles er nog gewoon op?????

Alleen mijn favorieten waren weg, natuurlijk alle instellingen en al mijn kaartcorrecties (waar natuurlijk geen back-up van is)

En toch is er op mysterieuze wijze een dikke 100Mb meer vrije ruimte ontstaan.

Het zal wel. Ik zie de volgende update weer met angst en beven tegemoet.

Grtz, Peter.

Dit schijnt inderdaad een grote bug te zijn in de nieuwe software. Mensen over heel de wereld klagen over dit probleem. TomTom is ervan op de hoogte, nu maar hopen dat ze snel een oplossing vinden.

Ik heb ook een fabrieksreset gedaan maar hij blijft GPS zoeken na de update elke keer een reset doen na het uitzetten dan pakt hij ze weer is dus weer een gammele update gedaandoor Tomtom, maandag bellenom het kanbaar te maken, Ik kan natuurlijk ook niet terug naar de vorige versie want die deed het wel goed.

Blijkbaar heb ik dan mazzel; na de update van een paar dagen geleden doet de 1005 Live het net zo goed als daarvoor!

Net nog eens geproberd en GPS fix binnen 2 seconden.

Vraag is waarom de een het issue wel heeft en de ander juist weer niet natuurlijk.

Ik heb ook een fabrieksreset gedaan maar hij blijft GPS zoeken na de update elke keer een reset doen na het uitzetten dan pakt hij ze weer is dus weer een gammele update gedaandoor Tomtom, maandag bellenom het kanbaar te maken, Ik kan natuurlijk ook niet terug naar de vorige versie want die deed het wel goed.

Ik heb het probleem met het niet kunnen vinden van de GPS satellieten ook. Ook na een reset (inclusief tromgeroffel) werkt het dan weer.

Echter had ik de laatste navcore 11.035 er nog niet opgezet, wat doet vermoeden dat het probleem wat sommigen hebben niet alleen met de nieuwe navcore versie is begonnen, maar ook al aanwezig was op de vorige versie (11.031)

Zal nu even de nieuwe navcore erop zetten.

Probleemloos de update erop gezet. Hoop dat het probleem met het vinden van de satellieten zich niet verergerd. Volgende week dwars door Frankrijk en rondreis door Spanje, ben dan wel een goed werkend apparaat nodig. smile.png