Sign in to follow this  
Followers 0
PCS

GPS problemen met TomTom (Nieuwe serie)

47 posts in this topic

In tegenstelling tot wat daar beweert wordt, is het wel duidelijk om welke modellen het gaat: enkel de nieuwere NAV3 apparaten die gebruik maken van myTomTom in plaats van TT HOME (dat voor de oudere modellen is). De oudere modellen hebben nergens last van.

Hier met mijn tomtom GO 1000 heb ik dit probleem.

Alleen reseten zo als tom tom zegt werkt dus niet.

Blijf gewoon geen satalieten meer vinden.

Zaterdag deed hij het ineens niet meer ik schat rond 11:00 uur S'ochtents.

Ik heb hier met m'n 1005 Europe geen probleem, niettegenstaan is het een feit dat TT al bijna 2 jaar aan het aanmodderen is met hun MyTomTom. Laatstleden heb ik nog een " Klantvriendelijkheids onderzoek " gehad van TT en ik heb m'n grieven daar opgesomd, maar of het Helpt ??????????????.angry.png

Ik wil er nog aantoevoegen hoe het zal aflopen tijdens de vacantieperiode met de snelheidscamera's in Frankrijk.

Edited by bergguy

Ook op de 7150 pro truck van een collega doet zich dit probleem voor na het updaten van de navcore. Ik wacht dus nog maar even met het updaten van mijn eigen device.

Mijn TT GO 1005 Live vindt de satellieten nog steeds.

Dus niet iedere TT heeft dit probleem met de satellieten.

Ook op de site Discussions TomTom is er nogal wat ophef over, wereldwijd!

Ik heb net een stukje gereden met route/bestemming om te kijken of mijn TT 1005 Live nog steeds normaal doet en ja dat is het geval. De TT op enig moment uitgezet, ben wat kilometers doorgereden en de TT weer aangezet. Had een GPS fix rond 2 seconden.

Heb overigens op 29 maart de NC-update geladen. Je leest veel dat het op 31 maart mis ging, voor wat dat waard is.

Ik heb de titel even aangepast, aangezien de *oude* serie TT's geen problemen hebben met de GPS ontvangst.

Op mijn TT Go1005 World werken de live services ook.

Zelfs binnen in huis signaalsterkte 62%, Ontvangst 7 satellieten.

Ontspringen de TT 1005 Live gebruikers hier net de dans, zo lijkt het? Ofwel, gaat die ellende ons voorbij of is het toeval dat er hier een aantal TT 1005 gebruikers op rij roepen geen probleem te hebben?

Problemen genoeg, alleen niet met de gps fix. wink.png Vandaag zonder problemen rondgereden. Afkloppen maar...

Grtz, Peter.

Ontspringen de TT 1005 Live gebruikers hier net de dans, zo lijkt het? Ofwel, gaat die ellende ons voorbij of is het toeval dat er hier een aantal TT 1005 gebruikers op rij roepen geen probleem te hebben?

Nee, helaas niet. Ik heb al verschillende mensen gezien met een GO1005 die precies dezelfde problemen hebben... Lijkt dus op toeval dat hier net een aantal GO1005 gebruikers zijn zonder problemen.

Toeval of niet: hier nog een 1005 gebruiker zonder problemen.

Het nieuws over de problemen was zelfs net te horen op het journaal..... Ben ik blij dat ik nog net 1 van de laatste Go 750 serie te pakken heb kunnen krijgen.

Volgens het radio journaal weet TomTom niet waar het aan ligt.... Gohhh hebben we dat niet eerder gehoord.. wacko.png

Ook op op deze site word er driftig over gebakkeleid... http://tweakers.net/nieuws/81062/tomtom-gebruikers-melden-problemen-met-gps-positiebepaling.html

Edited by ArsLP

Op mijn TT Go1005 World werken de live services ook.

Zelfs binnen in huis signaalsterkte 62%, Ontvangst 7 satellieten.

Hier hetzelfde binnen in huis ook gewoon goede ontvangst.good.gif

Ook geen probleem met mijn TT1000 live ,wel op 29-03 de update gedaan.yahoo.gif

Ik heb met mijn 1005 dit probleem (nog) niet.

Heb gisteren de update gedaan en lees dit vandaag pas.

Mijn TomTom Start 20 heeft ook GPS problemen gekregen sinds zaterdag 31 maart. Ik denk niet dat het met de software update te maken heeft, aangezien op die datum mijn Start 20 nog voorzien was van oudere software. Gisteren de nieuwe update gedaan, echter ook zonder resultaat.

Wel raar dat TomTom geen idee heeft wat het probleem kan zijn.

Ik heb vorige week een update gedaan (TT1000). Direct na de update had ik geen probleem, maar toen ik 2 dagen later een reset deed, kreeg ik het probleem. Nu loopt hij steeds vast op de GPS en werkt pas weer na een reset.

Misschien een "leuke" test voor iemand die wel een update heeft gedaan maar nog geen GPS probleem heeft, reset je TT door de aan/uit knop minimaal 10 seconden vast te houden en kijk of je TT nog werkt na het "tromgeroffel".

Succes.

I

Misschien een "leuke" test voor iemand die wel een update heeft gedaan maar nog geen GPS probleem heeft, reset je TT door de aan/uit knop minimaal 10 seconden vast te houden en kijk of je TT nog werkt na het "tromgeroffel".

Succes.

Nee bedankt voor deze test, ik heb nu direct al met het opstarten van mijn TT alle bruikbare satallieten in beeld.

Edited by Taai

TomTom heeft oorzaak gps-problemen gevonden

AMSTERDAM – TomTom heeft het probleem gevonden waardoor een deel van de navigatiesystemen problemen hebben met het gps-signaal. Een oplossing komt dinsdagmiddag.

Het probleem wordt veroorzaakt door een 'schrikkeljaarbug' in de software. “Er wordt hard gewerkt aan een permanente oplossing die wij beschikbaar zullen maken op onze website”, aldus TomTom.

bron: http://www.nu.nl/int...n-gevonden.html

Edited by RobPG

Blijft vreemd dat dan niet alle device's er last van hebben. We leven toch allemaal op dezelfde dag en tijd?

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0