Sign in to follow this  
Followers 0
Kingpin

Mapshare waardeloos

42 posts in this topic

Ik ben nu voor de zoveelste keer vandaag een 1.5 mb groot Mapshare bestand aan het downloaden.

Wat ik ook probeer, het bestand blijft maar aangeboden worden en ik raak die blauwe moersleutel maar niet kwijt.

Zijn er meerdere met dit probleem?

Want het is bij mij nu al de tweede keer dat een klein bestand meerdere malen per dag wordt aangeboden en gedownload moet worden.

Dag meneer Kingpin, het word een stuk makkelijker als je er even bij zegt wat voor een type TomTom je hebt....dit ivm MyTT of TTHome.

In TomTomHome kan je via Exta/TomTom Mapshare, je eigen of je gedownloade mapshare onderdelen van je TomTom verwijderen..... Misschien zit er ook wel zo`n optie op MyTomTom...... Hopelijk kan je er iets mee, ik werk nog met de oude TomTomHome.

Het wordt inderdaad constant aangeboden en het formaat stijgt iedere dag weer een zo'n 50K. Nu al zo'n 1,5 Mb.

Na downloaden en installeren wordt het opnieuw aangeboden door MyTT en ook bij mij blijft het blauwe pijltje continue "branden"

Een optie is misschien om de dagelijkse update controle in MyTT bij instellingen te wijzigen in wekelijks of maandelijks.

Iedere dag opgeroepen worden je TT bij te werken voor mapshares is inderdaad irritant.

Ik ben nu voor de zoveelste keer vandaag een 1.5 mb groot Mapshare bestand aan het downloaden.

Wat ik ook probeer, het bestand blijft maar aangeboden worden en ik raak die blauwe moersleutel maar niet kwijt.

Zijn er meerdere met dit probleem?

Want het is bij mij nu al de tweede keer dat een klein bestand meerdere malen per dag wordt aangeboden en gedownload moet worden.

Dit probleem heb ik ook maar wanneer je TT zegt dat die losgekoppeld kan worden na het installeren van het bestand moet je dat ook even doen en dan ook MyTomTom afsluiten. Daarna je TT weer aansluiten en als er echt geen updates meer zijn wordt het eerdere bestand wat steeds terug kwam niet meer aangeboden.

TomTom moet hier nog iets aan sleutelen om dit probleem te verhelpen.

Als het bestand elke dag met 50K groter wordt, dan kan het ook zijn dat alle TomTom gebruikers (waar MapShare nu eindelijk werkt) allemaal correcties aan het ingegeven zijn en delen... Dus om MapShare nu direct waardeloos te noemen...

Zojuist mijn TomTom 1005 aangesloten en via MyTomTom gecontroleerd op nieuwe items.

- Kaartaanpassingen van de Map Share-community (403.7 KB)

Erg irritant trouwens dat hij mijn email + password niet onthoud. Downloaden en installeren ging heel snel.

Daarna weer laten controleren op nieuwe items en nu wordt er niets gevonden.

"Je TomTom GO LIVE 1005 is bijgewerkt" geeft het icoontje van MyTomTom nu aan.

Maarrrr... het probleem met meerdere keren achter elkaar MapShare aanpassingen downloaden had ik van de week ook. Alleen nu niet (meer).

Off topic: de tijd staat niet goed op deze website. Loopt een uur achter....

Edited by Hans Remmerswaal

Ik zie dat je het bericht bewerkt hebt om 21,38. Die tijd lijkt mij correct of bedoel je een andere tijd.

Ik zie dat je het bericht bewerkt hebt om 21,38. Die tijd lijkt mij correct of bedoel je een andere tijd.

Ik zie "Bewerkt door Hans Remmerswaal, Vandaag, 20:38 ." En niet 21:38... Grappig

Heb/ had hetzelfde met die repeterende updates. Als ik de cache leegde en instellingen bevestigde na de update kwam deze in bijna alle gevallen niet opnieuw terug.

Voor wat het waard is natuurlijk!

Na cache legen is helaas binnen 2 seconden de melding: "er zijn nieuwe items plaats navigatie" weer terug.

Na updaten in de 1005 verschijnt de melding met zelfde mapformaat ook weer direct.

Hetzelfde 'euvel' ook gehad. Na de update even een trommelreset en opgelost.

Nu is even loskoppelen na de update voldoende.

Terwijl je Tommetje nog staat bij te komen van de schrik met een draaiend wieltje in beeld, heeft mytomtom op je computer al de conclusie getrokken dat de update er blijkbaar niet op staat en dat die dus opnieuw moet.

Dus... browser tab of window met mytomtom dicht, Tommetje loskoppelen. Bij opnieuw aankoppelen zal je zien dat de update niet meer word aangeboden. Mocht dit toch het geval zijn even een trommelreset.

Overigens begrijp ik niet wat dit met de functionaliteit van Mapshare te maken heeft. Maar om nu meteen gaan lopen jammeren dat het waardeloos is lijkt me een beetje overdreven. Misschien moet je in plaats van meerdere keren per dag te controleren of je je TomTom niet moet updaten gewoon eens naar buiten gaan en de TomTom gebruiken. crazy.gif

Grtz, Peter.

Edited by Naik

Mapshare werkt dus voor geen moer, er dus niks verbeterd sinds de invoering van MyTomTom, ik krijg ook steeds het gestand van +/- 15Mb aangeboden met veilig afsluiten enz.. afwachten dus wat TT hieraan gaat doen, ik meld dit prob. zeker per E-mail aan supp..

bergguy

Idem bij mij, met of zonder trommeltje.

Iedere dag wordt Mapshares ververst en dus iedere dag krijg je op MyTT de mededeling dat er nieuwe items zijn.

Dit alles los van het gebruik van de TT.

Dagelijks Mapshares updates is iets te veel van het goede. Wie wil immers hiervoor dagelijks zijn TT aan zijn/haar pc hangen?

Men is het aan het uitvoeren voor TomTom apparaten zoals maanden geleden beloofd.

Toen dacht iedereen dat je elke dag een kaartupdate kreeg. Nou hier is hij.

Elke dag GRATIS kaartaanpassingen van de Map Share-community. Nieuwe maximumsnelheden, afgesloten wegen en straten met eenrichtingsverkeer. Sommige dingen veranderen plotseling en kunnen je vertraging opleveren. Met Map Share ben je op de hoogte van de meest voorkomende wijzigingen in het wegennet. Vermijd omwegen en bereik je bestemming nog sneller.

http://www.portableg...om-modellen.htm

Men is het aan het uitvoeren voor TomTom apparaten zoals maanden geleden beloofd.

Toen dacht iedereen dat je elke dag een kaartupdate kreeg. Nou hier is hij.

Elke dag GRATIS kaartaanpassingen van de Map Share-community. Nieuwe maximumsnelheden, afgesloten wegen en straten met eenrichtingsverkeer. Sommige dingen veranderen plotseling en kunnen je vertraging opleveren. Met Map Share ben je op de hoogte van de meest voorkomende wijzigingen in het wegennet. Vermijd omwegen en bereik je bestemming nog sneller.

http://www.portableg...om-modellen.htm

Sorry moderator, maar werkt U wel met MytomTom ?, het is steeds hetzelfde bestand van 15Mb , is het toeval dat de dagelijkse update's altijd even groot zijn ?

bergguy

Sorry moderator, maar werkt U wel met MytomTom ?, het is steeds hetzelfde bestand van 15Mb , is het toeval dat de dagelijkse update's altijd even groot zijn ?

bergguy

Ik gaf commentaar op bericht 15.

Heb inderdaad geen Mytomtom. Als ik zo lees in bericht 5 nam het bestand iedere dag toe. Ik gaf aan dat ze begonnen zijn om iedere dag nieuwe mapshare aan te bieden.

Het lijkt er trouwens op dat een heleboel mensen hun TT iedere dag een of meerdere keren aan de computer hangen en dat lijkt mij toch zwaar overdreven.

Ik heb zeker niet de ervaring dat het hier om een groot bestand gaat. De allereerste die voor mijn Europakaart binnenkwam was zo uit het hoofd een paar Mb, daarna elke keer een wisselende bestandsgrootte. De laatste was 225 Kb dus is er blijkbaar toch iets anders gaande.

Mijn mapshare instelling: Correcties aangebracht door TomTom of veel Mapshare gebruikers.

Kies je alleen aangebracht door TomTom word de bestandsgrootte minder en kies je de onderste optie krijg je bijna alles binnen met bijbehorende gevolgen.

Blijf ik bij mijn stelling dat het fijn is dat er elke dag een update is, dit had je in TomTom Home ook als je je device er elke dag aanhing. Het is geen plicht om je TT er elke dag aan te hangen, wacht je een paar dagen krijg je alleen een iets groter bestandje. Maar nogmaals, zo groot als ik in voorliggende berichten heb gezien heb ik het echt nog niet meegemaakt.

Grtz, Peter.

Mapshare werkt dus voor geen moer, er dus niks verbeterd sinds de invoering van MyTomTom, ik krijg ook steeds het gestand van +/- 15Mb aangeboden met veilig afsluiten enz.. afwachten dus wat TT hieraan gaat doen, ik meld dit prob. zeker per E-mail aan supp..

bergguy

Ik zou durven beweren dat Mapshare werkt. Elke dag worden er wijzigingen op de kaart aangeboden die je kunt downloaden dus werken doet het.

Wat er bij U niet wil werken is het updaten met MyTomTom en dat is een heel ander praatje.

Als het goed is, is er vlak voor het in werking treden van het Mapshare gebeuren een Navcore update geweest voor de 1005 en er is ook een update geweest van de MyTomTom applicatie.

Controleer even welke navcore u heeft (bij mij App 12.035.991250.74 besturingssysteem 98015)

En MyTomTom 3.2.0.794

Zijn deze zaken correct dan wil het volgende nogal eens helpen.

Leeg de cache van MyTomTom

Koppel uw TomTom aan de computer en Ga naar de MyTomTom pagina in uw browser.

Zorg er voor dat u ingelogd bent.

Koppel de TomTom af

Houd de knop bovenop uw TomTom net zolang ingedrukt tot dat u een scherm met allerlei info te zien krijgt (behoorlijk lang na de drums)

Druk binnen vijf seconden na het loslaten van de knop deze drie keer in

De TomTom gaat nu in recovery mode.

Als hij het helemaal goed doet laat hij via een plaatje weten dat hij aan de computer moet worden gekoppeld, blijft het beeld echter zwart maar blijft de tomtom wel aan hang hem na zo'n 45 seconden aan de computer.

Omdat uw MyTomTom pagina in uw browser nog keurig staat ingelogd kan uw tomtom nu met de voor u specifieke instellingen hersteld worden, zonder inlog gaat ook maar duurt langer en is naar mijn ervaring minder bedrijfszeker.

Op deze wijze heb ik mijn 1005 al enkele malen weer op het rechte pad weten te krijgen

Succes,

Peter.

Ik zou durven beweren dat Mapshare werkt. Elke dag worden er wijzigingen op de kaart aangeboden die je kunt downloaden dus werken doet het.

Wat er bij U niet wil werken is het updaten met MyTomTom en dat is een heel ander praatje.

Als het goed is, is er vlak voor het in werking treden van het Mapshare gebeuren een Navcore update geweest voor de 1005 en er is ook een update geweest van de MyTomTom applicatie.

Controleer even welke navcore u heeft (bij mij App 12.035.991250.74 besturingssysteem 98015)

En MyTomTom 3.2.0.794

Zijn deze zaken correct dan wil het volgende nogal eens helpen.

Leeg de cache van MyTomTom

Koppel uw TomTom aan de computer en Ga naar de MyTomTom pagina in uw browser.

Zorg er voor dat u ingelogd bent.

Koppel de TomTom af

Houd de knop bovenop uw TomTom net zolang ingedrukt tot dat u een scherm met allerlei info te zien krijgt (behoorlijk lang na de drums)

Druk binnen vijf seconden na het loslaten van de knop deze drie keer in

De TomTom gaat nu in recovery mode.

Als hij het helemaal goed doet laat hij via een plaatje weten dat hij aan de computer moet worden gekoppeld, blijft het beeld echter zwart maar blijft de tomtom wel aan hang hem na zo'n 45 seconden aan de computer.

Omdat uw MyTomTom pagina in uw browser nog keurig staat ingelogd kan uw tomtom nu met de voor u specifieke instellingen hersteld worden, zonder inlog gaat ook maar duurt langer en is naar mijn ervaring minder bedrijfszeker.

Op deze wijze heb ik mijn 1005 al enkele malen weer op het rechte pad weten te krijgen

Succes,

Peter.

Alle versie's kloppen, nu net voor de zoveelste maal geprobeerd en het is blijkbaar gelukt, het blauwe ikoontje is weg en er zijn geen updates meer.

bergguy

Peter ( bericht 19 )

Ik heb Uw tip om de TT te kunnen reanimeren toch maar afgedrukt, je kan nooit weten.

thx bergguy

Deze system recovery is eigenlijk het terugbrengen in de staat zoals hij volgens de gegevens van TomTom zelf zou moeten zijn. Je zou dit grofweg kunnen vergelijken met het terugzetten van een back-up. Al moet je alle andere zaken als ze er niet meer in staan wel handmatig terugzetten.

Grtz, Peter.

Tsja, die vraag stel ik mij al enkele jaren....eerder heb ik weleens geschreven dat ik onderweg op de gekozen routes weinig obstakels meer tegenkom, dankzij Mapshare, maar de laatste tijd kom ik weer meer omleidingen tegen bij grote werkzaamheden (die zo te zien ook al een tijdje duren) en ondanks het 4x per week updaten....mijn 750 er dwars doorheen wil rijden (met een hoop gevloek als gevolg zeg ik er maar zachtjes bijblush.png ).

Kun je weer ouderwets, van de tijd VOOR mapshare, in je menu Obstakel 2 km kiezen e.d.....soms blijkt de omleiding zelfs nog langer te zijn en sta je weer voor allerlei afsluitingshekken.crazy.gif

De vraag is nu, dat als ik ALLE Mapshares zou weghalen, of ik dan veel meer van dit soort situaties tegen zal komen....ik durf het risico echter niet te nemen.wacko.png

Tja, dat is altijd het hele punt van Mapshare geweest, het lijkt er nog steeds op dat alle wijzigingen die als 'tijdelijk' aangemerkt worden toch niet doorgegeven worden.... Ik heb precies dezelfde ervaring wat dat betreft met wegafsluitingen.

Al moet ik wel zeggen dat de grotere werken de laaste paar weken wel tevoorschijn komen en de afsluiting van de IJtunnel die afgelopen vrijdag inging stond er ook meteen in.

Hekel punt blijven de afsluitingen op provinciaal en gemeentelijk niveau. Is al jaren een probleem en ik ben bang dat er geen verbetering in komt.

Grtz, Peter.

We zullen eens zien wat TT ervan bakt, zodra de Prinsenbrug (bij de oude Drostefabriek dus) in september voor een tijd geheel zal worden afgesloten :

http://www.haarlem.nl/prinsenbrug/