Sign in to follow this  
Followers 0
The Kick

Reisplanner

4 posts in this topic

Goede morgen,

Tijdens de vakantie reizen we met een paar auto's.

De routes die ik gemaakt heb, sla ik op in de "reisplanner" van mijn XXL.

Echter hebben mijn medereizigers een TT zonder "reisplanner".

Als de routes in het mapje .itn geplaatst worden, zijn deze op het scherm van de TT niet te vinden.

Is het mogelijk om routes in een TT op te slaan als daar geen "reisplanner" aanwezig is?

Zo ja, hoe dient dat dan gedaan te worden en hoe zijn deze dan te activeren?

Hans

Nee, dit is niet mogelijk.

TomTom heeft in al zijn wijsheid besloten om de routeplanner uit de nieuwere modellen te halen. Ondanks het feit dat ik hierover nog niemand heb horen beweren dat dit een goede zet was, houdt men daar vol dat de gebruikers (wij dus) niet op een routeplanner zitten te wachten.

In de visie van TomTom gebruik je je auto namelijk alleen maar om van punt A naar punt B te rijden via de kortste en/of snelste route.

Dat iemand voor zijn plezier in een auto gaat zitten om domweg een stuk te gaan rijden langs een mooie route of bezienswaardigheden is een idee dat niemand daar ook maar in de verste verte kan bevatten.

Als zoethoudertje is er een functie het navigatieapparaat gebroddeld die het wel mogelijk maakt om tussen je huidige bestemming en je eindpunt wat te bezoeken 'tussenpunten' in te voegen (wel drie) maar dat is in mijn optiek niet bepaald een succes.

Dus als je de ANWB oudhollandse drogejachtsneeuw route wilt rijden moet je vooral GEEN TomTom kopen!

Grtz, Peter.

Het hangt af van het type TomTom dat je andere reizigers hebben. Je geeft aan dat je de routes in een map itn kunt plaatsen dus ga ik er vanuit dat het 'oude' versies zijn die benaderbaar zijn vanuit je pc.

Voor bepaalde types is het mogelijk software op de TomTom te zetten zodat er toch een reisplanner beschikbaar komt.

Zoek hiervoor op het forum, er staat aardig wat over geschreven.

Bedankt voor de info.

Ik zal mijn medereizigers verwijzen naar dit forum.

Kunnen ze zelf ff zoeken hoe eea op hun TT te zetten is.

Tijdens de vakanties rijd ik altijd wel wat routes in de omgeving.

Vaak ook een route via leuke weggetjes naar de vakantie-bestemming.

Dat was voor mij toen de reden om een TT met "reisplanner" aan te schaffen.

Jammer (best wel stom eigenlijk) dat deze optie niet meer voorhanden is bij TT.