Sign in to follow this  
Followers 0
soupekiekn

downloaden nieuwe kaart

11 posts in this topic

Ik heb een nieuwe kaart gekocht (heel europa) voor mijn TT one XL.

Nadat ik de mail ontvangen heb van tomtom waar men de instructies uitlegt over hoe je download. Probeerde ik de download uit te voeren.

Daar loopt het nu mank. Volgens de instructies moet ik de aangekochte kaart terug vinden bij ''update mijn XL". De kaart staat niet bij de updates. Wat betekend dat ik de kaart niet kan downloaden nog instaleren op de TT.

Heb al enkele keren de tomtom home her opgestart en/of gps her aangesloten.

Mijn login Naam is het zelfde als bij de aankoop van de kaart.

De Tomtom Home is de laatste versie 2.9

Kan iemand me helpen met dit probleem.

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke versie heb je gekocht, de 8.90 of de 8.95 als die al beschikbaar is die zal volgens zeggen binnen enkele dagen uitkomen.

Kan zijn dat je kaart pas beschikbaar wordt om te downloaden als die uitkomt.

Gr,

Leen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bezit de One versie al vele jaren, maar voor het eerst heb ik problemen ervaren om mijn kaart (abonnement) te updaten (TTOne IQ Routes). Zelfs het handmatig installeren geeft een foutmelding i.c.m. mijn core I7 laptop met uitsluitend usb 3 aansluitingen.

De TT-One vervolgens aangesloten op een systeem met een usb 2 aansluiting, waarna de kaart update (Europe_South V895.4438) problemloos verlopen is.

Mijn conclusie is dat het koppelen va de TTOne (usb 1.1) aan een systeem met usb 3 (Windows 7) voor het kopiëren van grotere bestanden (update kaart bv.) problemen oplevert, hetgeen resulteert in een onbruikbaar navigatie toestel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bezit de One versie al vele jaren, maar voor het eerst heb ik problemen ervaren om mijn kaart (abonnement) te updaten (TTOne IQ Routes). Zelfs het handmatig installeren geeft een foutmelding i.c.m. mijn core I7 laptop met uitsluitend usb 3 aansluitingen.

De TT-One vervolgens aangesloten op een systeem met een usb 2 aansluiting, waarna de kaart update (Europe_South V895.4438) problemloos verlopen is.

Mijn conclusie is dat het koppelen va de TTOne (usb 1.1) aan een systeem met usb 3 (Windows 7) voor het kopiëren van grotere bestanden (update kaart bv.) problemen oplevert, hetgeen resulteert in een onbruikbaar navigatie toestel.

Nou dat is wel erg zwart/wit....je TT is echt nog welgewoon te gebruiken.... Zoals je zelf al zegt, op een pc met USB2 werkt het nog wel gewoon.

Misschien zou je even opzoek moeten gaan naar de juiste drivers, of je laptop ondersteunt geen USB1 meer..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan ook nog aan de usb kabel liggen.... even Googlen.... want er schijnt we liets verandert te zijn in de kabels.

Dus maandag even naar de pc shop gaan zou ik zeggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat is wel erg zwart/wit....je TT is echt nog welgewoon te gebruiken.... Zoals je zelf al zegt, op een pc met USB2 werkt het nog wel gewoon.

Ik was van plan mijn verouderde (Windows) systemen met usb2 op te doeken (ik heb dan geen usb2 meer). De laptop met usb3 is niet te gebruiken voor update van kaarten voor de TTOne (grote bestanden kopiëren gaat fout).. Dat ligt overigens niet aan de usb kabel, want andere usb devices werken prima i.c.m. de "usb3 laptop" met de betreffende kabel.

Misschien zou je even opzoek moeten gaan naar de juiste drivers, of je laptop ondersteunt geen USB1 meer..?

usb3 is backward compatible met usb2. De usb drivers zijn up-to-date. TT update i.c.m. usb3 gaat wel prima overigens, maar dat betreft kleine bestandjes. Ik heb onderhavig issue bij TomTom aangekaart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wederom is het niet gelukt om de nieuwe kaart op mijn laptop (uitsluitend usb3) te installeren. TomTom heeft nu toegezegd dat het probleem wordt voorgelegd aan de verantwoordelijke afdeling voor verder onderzoek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben beland in een vicieuze cirkel. De 2e lijn support van TomTom verwijst naar Asus (de fabrikant van mijn laptop) en Asus verwijst naar TomTom.

Ik ben benieuwd of het usb3 probleem (i.c.m. TT One IQ) reproduceerbaar is. M.a.w. zijn er gebruikers die eveneens ondervinden dat het downloaden van grote bestanden via usb3 (EU kaart bv.) uiteindelijk resulteert in een foutmelding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben beland in een vicieuze cirkel. De 2e lijn support van TomTom verwijst naar Asus (de fabrikant van mijn laptop) en Asus verwijst naar TomTom.

Ik ben benieuwd of het usb3 probleem (i.c.m. TT One IQ) reproduceerbaar is. M.a.w. zijn er gebruikers die eveneens ondervinden dat het downloaden van grote bestanden via usb3 (EU kaart bv.) uiteindelijk resulteert in een foutmelding?

Probeer eens een USB-mini-usb kabel met een ferrietkraal .Misschien bied dat een oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel of geen ferrietkraal maakt niet uit.

In tegenstelling tot de informatie van Asus support NL blijkt USB3 NIET compatible met usb 1.x.

Workarond is een USB2.0 hub tussen het USB1 apparaat (TT One) en de USB3 poort. De hub zorgt voor "conversie" tussen USB1 en USB3 (via USB2). (courtesy "scheurneus" gps.nl :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0