Sign in to follow this  
Followers 0
holyhead

Nieuws: TomTom-navigatie beschikbaar voor Android

27 posts in this topic

En voor 60 euri ook een aantrekkelijke prijs. Ik heb voor iPhone app wel wat meer moeten betalen!

Artikel op jouwTomTom:

Nieuws
TomTom-navigatie beschikbaar voor Android
De nieuwe navigatie-app van TomTom voor Android is vanaf vandaag voor het eerst te downloaden via Google Play. Miljoenen meer smartphonegebruikers hebben nu toegang tot de kwaliteitsnavigatie van TomTom. In september 2012 konden Android-gebruikers al een eerste glimp opvangen van deze app tijdens d (...)
Klik op de kop om dit artikel te lezen

Klik op 'REAGEREN' als je op dit artikel wilt reageren

Ja ik heb alleen West Europa genomen is voldoende voor mij. . Lifitime kaartupdate en dat is wel aantrekkelijk.

Ook geen Lifetime kaartupdate voor iPhone voor zover ik weet!

Wat is de wereld weer ongelijk verdeeld! Mogelijk dat dit ook naar iPhone komt.

Lang gewacht en toch gekregen.

http://www.tomtom.co...ation/index.jsp

Hij loopt nu binnen bij mij.

Wilt u eens kijken of u ook "eigen" Poi's kunt toevoegen aan de app?

Ik heb nu enigszins moeilijkheden om dit in de iPhone app te realiseren.

Eerste indruk, ziet er goed uit. Nog wel even wennen en alle instellingen ontdekken.

Weer een Android app, alsof Google al niet genoeg van ons weet.

Wat mij stoort is dat voor zo wat alle smart phone platforms wel een TomTom app is: iPhone (bah bah bah), Android (bah bah)....

Maar wanneer komt er eens een TomTom app voor BlackBerry smart phones c.q. BlackBerry PlayBook....

De nieuwe BB10 device is goed geshikt voor tomtom maps, maar nee hoor van alle grote bedrijven: TomTom, McDonalds,Philips, NOS en RTL brengen ze alleen maar voor iphone of android apps uit.

Als vervend gebruiker van Rim's Blackberry moet het u aan het hart gaan dat uw favoriete telefoon zijn popaliriteit aan het verliezen is en steeds minder wordt verkocht.

http://www.nu.nl/gadgets/2828576/nederlands-aandeel-android-in-jaar-tijd-verdubbeld.html

Voor app ontwikkelaars daarom minder interesse voor ontwikkeling van nieuwe software. Voor tevreden gebruikers is dit idd vervelend.

Misschien moet u een overstap overwegen naar een meer gangbaar product?

Wat een bagger zooi.... weer een flop van TomTom, waarschijnlijk hebben ze allen gedacht aan mensen die een groot scherm hebben.

Mijn Samsung heeft een 3,2 inch scherm en daar heeft TomTom geen rekening mee gehouden..... ik mis een hoop tekst het scherm.... kort gezegt, ik zie dus alleen de bovenste helft van de letters..... Dus als er een ''p'' staat, zie ik alleen het rondje van de ''p'' en het onderste steeltje zegmaar niet....

TomTom komt weer eens met wat op de markt..... gelukkig zijn er genoeg Beta testers onder de kopers, ik ben er 1 van.. sad.png

TomTom heeft de in augustus aangekondigde applicatie voor het Android-besturingssyteem uitgegeven. TomTom ziet, dat ondanks dat het een applicatie heeft waar flink voor in de buidel getast moet worden, de concurrentie met onder andere de gratis Google Maps met vetrouwen tegemoet.

De app werkt echter niet op enkele populaire Android-systemen.

TomTom biedt geen ondersteuning voor de Samsung Galaxy S III, de HTC One X en de Asus Nexus.

Deze systemen kunnen de applicatie officieel niet draaien omdat de resolutie niet ondersteund wordt. TomTom heeft de app voor slechts één resolutie ontworpen.

De applicatie kost 50 euro, dan heb je beschikking over alle kaarten binnen Europa, behalve het Verenigd Koninkrijk. De app maakt gebruik van TomTom's IQ Routes en HD Traffic-opties om gebruikers snel en precies de weg te wijzen, zonder dat daar een 3G-connectie voor nodig is. TomTom zegt dat de applicatie ook komt met een verbeterde rijbaanbegeleiding, 2D- en 3D-weergave, vocale begeleiding, een snelle routeberekening en ook actuele flitswaarschuwingen. Het bedrijf belooft een levenslange updategarantie.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik wacht wel even met de aanschaf voor mijn Samsung....

Blijkbaar dus niet.

Blijkbaar dus niet.

Mijn Pa heeft hem aangschaft, alleen heeft die een groter scherm.... hij heeft een Samsung Galaxy i9000 met een 4 inch scherm (480 x 800 pixels) en daar werkt het perfect en ziet het er erg glikt uit.

Dus ik even een test uitgevoerd op mijn samsung... en helaas pindakaas.... scherm te klein, dus mensen met een kleinscherm (3,2 inch met 480 x 320 pixels) niet aanschaffen, want je komt van een koude kermis terug.

Het werkt verder goed, alleen je mist veel tekst.

Edited by ArsLP

Oke, maar TomTom had er wel even nadrukkelijk bij kunnen zetten dat je minimaal 480 x 800 picsels nodig hebt voor een volledig beeld.... dus mensen die dit niet hebben (zoals ik) hebben weinig aan deze TT app op onze telefoon.

Toch wel jammer, want het ziet er erg goed uit... ook de bediening is simpel zoals we gewent zijn van TomTom.

Wie weet komt TT nog met een aanpassing zodat erin het menu je ook de aantal picsels kunt aanpassen.... maar eerlijk gezegd denk ik het niet dat TT ermee komt.

Neem maar van mij aan dat je beter met iets nieuws, de kat uit de boom kunt kijken.

Wat dacht je van die 100.000.000 updates naar iOS 6 (aaifoon),

die zijn voorlopig allemaal de Google Maps kwijt.

Edited by starsky

Vereisten aan je Android Smartphone

Android OS: 2.2 of hoger

Schermresolutie: 800×480 of 854×480, waarbij TomTom op doorlopende basis hogere resoluties gaat ondersteunen.

Opslag: 215 MB – 3,7 GB vrije ruimte vereist, afhankelijk van de app en de gebruikte kaart

Ik wou inderdaad GEEN schrijven maar ik zal er één van maken! want je kan voor dat toestel niet meer terecht voor hulp van tomtom en moet je contact met de verdeler nemen voor hulp of raad maar omdat de toestellen nieuw zijn , weten ze er nog niet veel van! en dat is jammer!

Op de Galaxy S2 geen problemen met installatie en ook de layout ziet er goed uit.

Menu structuur is duidelijk en snel, ook IQ routes berekent de routes razend snel.

Wat een verschil met de GO950 live.

De keuze voor TomTom android was voor mij mede ingegeven door lifetime maps en de gunstige introductie prijs. naast de europa versie ook nog HD traffic aangeschaft voor € 29.99.

Jammer is wel dat HD traffic nog steeds beneden de maat is voor wat betreft de informatie op het onderliggende wegennet,

Als voorbeeld reed ik vandaag op N213 bij Monster vast omdat de weg daar was afgesloten wegens wegwerkzaamheden, helaas geen meldingen op HD traffic, onbegrijpelijk omdat deze info al lang beschikbaar is via het NDW en ook op andere devices wel worden weergegeven.

Nog wat screenshots op Galaxy SII

post-41039-0-53458500-1349605181_thumb.png

post-41039-0-20073300-1349605254_thumb.png

post-41039-0-91089800-1349605276_thumb.png

Edited by WST

Zonet deze androidversie binnengehaald.

Ziet er keurig uit maar echt heel basic.

Ik had enigszins verwacht dat je bvb "Nuttige Plaatsen" zou kunnen toevoegen. Blijkbaar niet dus.

Als ik de appopbouw op de PC bekijk, merk ik ook de aanwezigheid van "Tyre". Anderzijds ontdek ik nergens de mogelijkheid om eventuele routes in de app toe te voegen. Toch vermeld de maker van dit prachtig programma (Tyre) die mogelijkheid daarvan. Misschien zie ik iets over het hoofd of is het nog toekomstmuziek.

Ik heb zeker geen spijt van de aankoop van de TT app. Het is een hele verademing na het spelen met de reeds eerder bestaande navigatieapps voor Android.

De prijs is (voorlopig) echt een buitenkansje. Vooral als je bedenkt dat je levenslang, gratis, de kaartupdates kunt genieten.

Dank U TomTom.

Edited by adriaantje

.

Anderzijds ontdek ik nergens de mogelijkheid om eventuele routes in de app toe te voegen. Toch vermeld de maker van dit prachtig programma (Tyre) die mogelijkheid daarvan. Misschien zie ik iets over het hoofd of is het nog toekomstmuziek.

De enige manier die ik gevonden heb om een route te maken is met reis via...

bv. Rijdt naar Groningen-wijzig route-reis via..-Rotterdam-wijzig route-reis via Almere.

zo kan je max 4 tussen punten toevoegen.

post-41039-0-30536600-1349729376_thumb.png

Ik heb nu momenteel tomtom europa op mijn telefoon gezet en ik moet zeggen ziet er goed uit. Vandaag een paar keer geprobeerd en werkt uitstekend.

Maar kan ik ook flitspalen toevoegen?

en wat ik ook mis is de loquendo tts saskia kan ik deze ook toevoegen?

maar verder een goed navigatie en heb er lang op moeten wachten dat hij er eindelijk was.