Sign in to follow this  
Followers 0
filemaker

Mapshare weer ok?

17 posts in this topic

Na het updaten van mijn GO1005 naar kaartversie 900, lijkt het of het mapshare bestandje eindelijk ook geïnstalleerd is. MyTomTom geeft (tot nu toe nog steeds) aan, dat "Mijn navigatie apparaat is bijgewerkt" en het icoontje van MyTomTom blijft rood.

Hebben andere gebruikers dezelfde ervaring?

Na het updaten van mijn GO1005 naar kaartversie 900, lijkt het of het mapshare bestandje eindelijk ook geïnstalleerd is. MyTomTom geeft (tot nu toe nog steeds) aan, dat "Mijn navigatie apparaat is bijgewerkt" en het icoontje van MyTomTom blijft rood.

Hebben andere gebruikers dezelfde ervaring?

Het zou me hebben verbaasd als het opgelost was maar nee hoor! Het begint weer gewoon van voren af aan. De Mapshares voor vorige kaart zijn weg maar het nieuwe bestand(je) van 7,8 kb blijft zich alweer lekker keer op keer opnieuw aanbieden.

Ik negeer de Mapshare tegenwoordig maar gewoon, negen van de tien keer klopt het toch niet en belangrijke Mapshares van gebruikers geven ze gewoonweg niet door dus eigenlijk stelt dit hele Mapshare gebeuren niet zoveel voor. In het begin van het blijven staan van het bestand ergerde ik mij er gigantisch aan maar ik nu maar zoiets van TT zal het toch wel nooit onder de knie krijgen en er zal altijd iets zijn wat niet deugd want ze zijn daar gewoon weg niet capabel genoeg om alles goed te krijgen en te houden.

Berusting geeft rust.

Ook mijn GO Live 1005 krijgt elke dag een update voor de Map Share community. Tevens heb ik "last" van een dagelijkse update van QuickGPSfix. Beiden zijn kleine bestandjes (kb's) maar het is zeer vervelend elke dag met dezelfde update geconfronteerd te worden. Je weet niet of je TomTom nu bijgewerkt is of niet. Wie heeft een oplossing? Ik heb een e-mailtje naar TomTom gestuurd, maar tot op heden geen antwoord ontvangen.

Dat was ijdele hoop! Ook bij mij icoontje weer blauw en MyTomTom blijft dezelfde mapshare updates aanbieden, jammer.

"Ze" werken er aan! Prioriteit is volgens TT zelf van het laagste caliber.

Zoals al eerder gezegd berust er maar in TT zal zijn zaakjes wel nooit 100% op orde krijgen en er zal altijd wel iets zijn.

Verkopen van nieuwe apparaten is belangrijker voor TT dan de "nazorg" voor reeds aangeschafte apparaten.

Och, ik heb besloten me er maar niet meer aan te ergeren. Mapshare heeft, met uitzondering van die zes weken deze zomer, nooit gewerkt op mijn 1005 en ik ga er maar vanuit dat het ook nooit werken zal.

De MyTomTom app heb ik op controle bij opstarten gezet omdat ik mijn computer eigenlijk nooit hoef op te starten zodat ik dat vervelende icoontje dat je attendeert op een update fijn achterwege blijft.

Ik heb dan ook sinds de laatste navcore update en die kaartupdate van afgelopen week ook geen enkele poging meer ondernomen om te kijken of het werken zou....

Twee dingen zijn jammer, de eerste is dat blijkt dat als je op je TomTom mapshare uitzet en vooral het delen van je kaartwijzigingen al je zorgvuldig aangebrachte wijzigingen dus gewist worden angry.png

Het andere is dat in september de maximum snelheden van diverse wegen veranderd zijn en hoewel het ondertussen bijna december is er vanuit TomTom dus geen enkele moeite gedaan word om ook maar iets aan te passen. Ook mijn fijne nieuwe 900 kaart geeft nog keurig aan dat je maar 120 mag op de A7 terwijl ik zeker weet dat dit 130 is, hoewel dat dan ook weer nergens aangegeven word want de borden zijn nog steeds op. Al is het bord van vanaf hier 120 dan weer wel weggehaald. good.gif

Verder ben ik maar wat blij met mijn 1005, ik kreeg namelijk van de baas een nieuw navigatiesysteem van een niet nader te noemen merk. Die kreeg hij terug met een defect scherm. Hij was gevallen, maar wel uit het raam. Wat een zooi... Nog nooit zo vaak in de rij gestaan als die week, en heb je enig idee hoe verwarrend het is als een stem steeds tegen je zegt dat je de 'volgende' rechtsaf moet slaan als hij de kruising bedoelt waar je net overheen gaat? Grrrr....

Nee, d'r gaat niks boven een TomTom, alleen je moet mijlenver bij MyTomTom vandaan blijven.

Grtz, Peter.

Och, ik heb besloten me er maar niet meer aan te ergeren. Mapshare heeft, met uitzondering van die zes weken deze zomer, nooit gewerkt op mijn 1005 en ik ga er maar vanuit dat het ook nooit werken zal.

De MyTomTom app heb ik op controle bij opstarten gezet omdat ik mijn computer eigenlijk nooit hoef op te starten zodat ik dat vervelende icoontje dat je attendeert op een update fijn achterwege blijft.

Ik heb dan ook sinds de laatste navcore update en die kaartupdate van afgelopen week ook geen enkele poging meer ondernomen om te kijken of het werken zou....

Twee dingen zijn jammer, de eerste is dat blijkt dat als je op je TomTom mapshare uitzet en vooral het delen van je kaartwijzigingen al je zorgvuldig aangebrachte wijzigingen dus gewist worden angry.png

Het andere is dat in september de maximum snelheden van diverse wegen veranderd zijn en hoewel het ondertussen bijna december is er vanuit TomTom dus geen enkele moeite gedaan word om ook maar iets aan te passen. Ook mijn fijne nieuwe 900 kaart geeft nog keurig aan dat je maar 120 mag op de A7 terwijl ik zeker weet dat dit 130 is, hoewel dat dan ook weer nergens aangegeven word want de borden zijn nog steeds op. Al is het bord van vanaf hier 120 dan weer wel weggehaald. good.gif

Verder ben ik maar wat blij met mijn 1005, ik kreeg namelijk van de baas een nieuw navigatiesysteem van een niet nader te noemen merk. Die kreeg hij terug met een defect scherm. Hij was gevallen, maar wel uit het raam. Wat een zooi... Nog nooit zo vaak in de rij gestaan als die week, en heb je enig idee hoe verwarrend het is als een stem steeds tegen je zegt dat je de 'volgende' rechtsaf moet slaan als hij de kruising bedoelt waar je net overheen gaat? Grrrr....

Nee, d'r gaat niks boven een TomTom, alleen je moet mijlenver bij MyTomTom vandaan blijven.

Grtz, Peter.

Niets meer aan toe te voegen, volledig mee eens. Mijn TomTom Go Camper & Caravan is top maar blijf inderdaad mijlenver bij MyTomTom vandaan ( overigens wel nadat je je favoriten opgeslagen hebt via MyTomTom , dat kan gelukig dan nog net wel.)

Ook mijn fijne nieuwe 900 kaart geeft nog keurig aan dat je maar 120 mag op de A7 terwijl ik zeker weet dat dit 130 is, hoewel dat dan ook weer nergens aangegeven word want de borden zijn nog steeds op. Al is het bord van vanaf hier 120 dan weer wel weggehaald. good.gif

Het aangeven van 130 km/u hoeft niet, de maximum snelheid op alle Nederlandse autosnelwegen is 130 km/u, tenzij anders aangegeven. Ik ben met je eens dat het vaak zeer verwarrend is en je vaak zit te raden wat de max snelheid zou zijn.

Zoals elders ook al opgemerkt staan de snelheden voor de A7 op de nieuwste kaart (9.00) weer op 120. De vorige kaart (8.95) was keurig 130.

De snelheden die in de kaart 8.95 werden weergegeven zijn (als ik het me goed herinner) door TT via Mapshare aangeboden.

Kennelijk zijn ze in de kaart 9.00 niet aangepast en zou opnieuw het mapshare bestand gestuurd moeten worden om een juiste max snelheid weergave te krijgen.

Zoals elders ook al opgemerkt staan de snelheden voor de A7 op de nieuwste kaart (9.00) weer op 120. De vorige kaart (8.95) was keurig 130.

En op het stuk A2 tussen Utrecht en Den Bosch mocht je tot voor kort 130 rijden (ook van TT), maar is ondertussen weer overdag 120 geworden, volgens kaart 8.95 mag je daar gewoon 130.smile.png

Ik hou mij maar aan de borden vast, alleen de max GPS snelheid (vooral tijdens trajectcontroles) hou ik wel op mijn TT in de gaten.

Gisteravond reed ik terug over de A4 tussen Leiden en A'dam....daar is het normaal 100 overdag, maar was helemaal vergeten dat je NA 19.00 uur dus 130 mag, vond ze al zo hard voorbij scheuren ! crazy.gif

Hier ook steeds mapshare en quickgps.

Ik heb sinds invoering van 130 km/u als nieuwe norm op de snelweg nog nooit een map-share-update ontvangen, waarin deze aanpassingen in verwerkt zaten. Ik heb hierover contact gehad met TomTom en zij zeggen dat er al een tijd een storing in het systeem zit en het lang kan duren voordat ik deze update ooit zal ontvangen. Tot die tijd wijzig ik zelf de maximumsnelheid tongue.png

Ik heb sinds invoering van 130 km/u als nieuwe norm op de snelweg nog nooit een map-share-update ontvangen, waarin deze aanpassingen in verwerkt zaten. Ik heb hierover contact gehad met TomTom en zij zeggen dat er al een tijd een storing in het systeem zit en het lang kan duren voordat ik deze update ooit zal ontvangen. Tot die tijd wijzig ik zelf de maximumsnelheid tongue.png

Makkelijk is dat altijd.... We zeggen gewoon dat er een storing is en dat dit lang kan duren.

Toch vreemd dat er wel andere mapshare updates aangeboden worden.... blink.png

Mapshare is zo`n mooi systeem, iedereen kan veranderingen aanbrengen en delen met andere TT gebruikers. Het is alleen jammer dat TT weinig doet met mapshare.

In het verleden ben ik eens uitgeroepen bij TT tot maker van de meeste mapshare aanbiedingen.

Ik kreeg toen een TT start eerste versie, ik moet hem nog krijgen.. wacko.png

Van al die honderden en honderden veranderingen die ik aangeboden heb aan TT, zijn er een tiental veranderingen die ik terug vind.... mellow.png

Ik deel niets meer, ze doen er toch niets mee.... tongue.png

Ik deel niets meer, ze doen er toch niets mee.... tongue.png

Verschrikkelijk jammer dat TomTom een uitstekend idee door slechte werking ervan, enthousiaste mensen zo teleurstelt, dat er geen bijdragen meer van hun zijn te verwachten.

Inmiddels staan nog steeds diverse stukken snelweg verkeerd.

O.a. A16 Moerdijk-Breda, A16 Breda-Galder, A58 afrit 13 Bavel-Tilburg, A2 Eindhoven-Maastricht diverse stukken, A67 Eindhoven-Venlo diverse stukken, A73 Venlo-Nijmegen, A15 Deil-Gorinchem.

Wat nog meer?

Er zijn zelfs snelheden fout op wegen waar dat al vier-vijf jaar geleden veranderd was! O.a. N403/Trompstraat (België) vanaf de rotonde aan de noordkant van de A11 tot aan de kruising met de Sint-Jansteenstraat is al jaren 50 km/u, de N290/Rijksweg 60 (randweg Hulst)/Hulsterweg is na de bebouwde kom van Kapellebrug helemaal 80 km/u en geen 70 meer bij de kruisingen en 100 tussen de kruisingen (was ten tijde dat het nog een Autoweg was maar dat is ook jaren geleden al afgeschaft).

Heb altijd de laatste kaart want heb Lifetime Map updates en meerder malen per week Mapshares, maar die werken niet?

De beste manier om dit aan te kaarten bij TomTom is door de online Map Share Reporter tool te gebruiken: http://tomtom.com/mapshare/tools/. Als de meldingen geaccepteerd zijn, dan worden ze in een toekomstige kaartuitgave geïmplementeerd. Ook zouden de geaccepteerde meldingen via Map Share doorgegeven moeten worden, maar daar heb ik in de praktijk nog niets van gemerkt.