Jan C

Snelle en goede service van Tomtom customer support gehad

15 posts in this topic

Had vorige maand in Canada een Tomtom Go 2535TM gekocht vanwege de levenslange kaartgarantie (Noord Amerika kaart). Ik ben namelijk op het ogenblik een paar maal per jaar in Canada. Die 2535 wordt hier door MyTomtom herkend als een 1005, maar heeft TMC ipv. Live traffic.

De Noord Amerikaanse versie was in de aanbieding bij BestBuy voor zo’n $ 190 incl. BTW. Bij thuiskomst bleek dat ze me foutief een World versie gegeven hadden, dus ik blij.

Echter de laatste kaart garantie werkte hier in Nederland niet en MyTomtom gaf ook niet aan dat er een lifetime map guaranty op zat. Ik kon geen NL computerstem installeren, stemherkenning werkte niet in het NL.

Oké, dat had ik aanvankelijk ook niet verwacht op een N-A versie, maar omdat ik nu een World versie had gekregen, had het toch wel leuk geweest dat ik hem ook hier in NL kon gebruiken ipv mijn Go 930.

Heb Tomtom customer support gebeld. Niets anders dan lof voor de snelle service. Na 10 min met een lieve juffrouw gesproken te hebben, had zij via een SW-engineer het probleem opgelost.

Wat het probleem nu precies was is mij nog steeds niet duidelijk, maar er werd nieuwe applicatiesoftware voor mij klaargezet om te downloaden, de nieuwe kaarten N-A en Europa, flitspalen en een NL computerstem.

Alles doet het nu incl. stemherkenning in het NL.

Heb ca. 4 jaar geleden dezelfde trammelant gehad toen ik een Go 930 gekocht had via webwinkel Pixmania uit Frankrijk. Model bleek toen een Zuid-Europese versie te zijn met de verkeerde taalversies. Had Pixmania natuurlijk niet naar klanten in NL mogen verkopen.

Ook toen geweldig goed geholpen door die jongens en meisjes van TT.

Ik lees hier nogal eens over matige service van Tomtom, maar de keren dat ik hulp nodig heb gehad ben ik perfect en snel geholpen. Capeau!

Edited by Jan C

Ik lees hier nogal eens over matige service van Tomtom, maar de keren dat ik hulp nodig heb gehad ben ik perfect en snel geholpen. Capeau!

Er is hier inderdaad een aantal beroepsklagers actief, en helaas is het nu eenmaal zo dat tevreden klanten minder snel van zich laten horen op een forum, maar ik sluit me helemaal bij jouw mening aan!

@ Jan C

Interessant. Ik heb hier recentelijk bij BestBuy ook een 2535 TM gekocht (dit is echter helaas wel alleen de NA versie).

Toen ik hem op mijn laptop op MyTomTom aansloot herkende hij hem ook als een 1005. Heb op een andere computer een Canadese MyTomTom gedownload en daar wordt hij nu herkend als 2535. Inderdaad alleen TMC en geen Live Traffic.

De Nederlandse 1005 World werkt hier Canada) overigens ook met TMC nadat ik aanvankelijk wat problemen had.

Ik heb ook wel eens een probleem gehad met mijn PND.

Dat werd altijd door TomTom naar tevredenheid opgelost.

good.gif

Ik heb ook goede ervaringen met de helpdesk, en mag ze altijd terug bellen.

Omdat er ook veel mensen zijn die over deze helpdesk mopperen, heb ik aan de mensen van Tom Tom gevraagd hoe dat zo komt. Als mensen met een probleem bellen, en ze zijn vriendelijk, dan zullen we proberen de mensen zo goed mogelijk te helpen. Alleen zijn er ook mensen die al beginnen te mopperen en snauwen voordat ze iets hebben uitgelegd. Deze mensen zijn dan ook nog brutaal, of laten ons niet uitspreken dan gaat het vaak mis. Over het algemeen zijn de meeste mensen vriendelijk.

Tip; Probeer zo vroeg mogelijk te bellen

Heb zowel positieve als negatieve ervaringen met TomTom. De positieve zijn uit mijn XL periode, na de aanschaf van een nieuwe Caravan en Camper ging het helaas mis.

De problemen gerelateerd aan dit apparaat worden over het algemeen snel en netjes opgelost, kan niet anders zeggen. Problemen gekoppeld aan MyTomTom lopen over het algemeen uit op een drama, zal ook meer aan het feit liggen dat TomTom zelf ook geconfronteerd worden met het feit dat ze hiermee een weg ingelsagen zijn waar ze zelf absoluut geen raad meer mee weten en het is nu meer een kwestie van pappen en nathouden geworden met MyTomTom dan dat ze effectief hier nog iets mee kunnen. Alle in het begin beloofde functionaliteit is al overal op de website verdwenen, en meer dan 1 keer in de drie maanden er een nieuwe kaart mee op je device installerenen je favoriten veilig stellen kun je er niet mee. Dat is echt een misser van formaat van TomTom, maar helaas geven ze dit niet toe.

Op 1x na, ben ik ook altijd goed geholpen bij de Helpdesk van TT...die ene keer dat het niet goed ging was, toen ik ze belde dat de nieuwe 8.85 kaart enorme problemen had met de huisnummering en ik ze verzocht om de volgende kaart te vergoeden aan al degenen die een 8.85 kaart hadden aangeschaft.

Daar deden ze dus niks mee, wat mij zwaar van ze tegenviel.rolleyes.gif

Maar de andere keren hielpen ze mij goed, vooral wanneer ik een vouchercode intikte en een Midden en Oost Europakaart van ze kreeg, ZONDER NL (die fout heeft enkele jaren geduurd en zal tot op dit moment nog wel zo zijn ?)...kreeg meestal nog dezelfde dag de juiste kaart van ze.

Nou die vrouwen die bij TT werken, mogen ze wat mij betreft er wel uit gooien, die denken dat zij alles weten en schuiven het uiteindelijk af naar de leverancier van de pc omdat daar de fout zit.

Nu ligt het weer aan de beveiliging en als je alle beveiliging uitgeschakeld heb en het probleem blijft, krijg je nog de opmerking, ja dat is niet verstandig neemt u maar contact op met de leverancier want het ligt aan uw systeem.

Al vanaf januari haal ik updates binnen en nu met de kaartupdate gaat het fout.

Een helpdesk hoort toch te weten waarom de update steeds onderbroken wordt en TT moet mij toch helpen om dit probleem op te lossen.

Daar koop je dan de duurste TT voor, wat een K...T bedrijf.

En waarom gaat het bij mij dan wel goed (op 3 computers). 

Andere computer proberen ander usb kabeltje etc ?

Ik heb ook goede ervaring betreft altijd vriendelijk en correct, betreft oplossing... tja iets minder, denk dat dit komt door een comp. lijst met vaste vragen en mogelijke oplossingen zoals de FAQ op de TT website zelf... en als deze niet uptodate is....:crazy:

Verder heb ik ook zeer goede ervaringen met het officieel TT forum... ik stel wel de vraag altijd hier eerst!

Het onmogelijke doen we hier direct, maar wonderen duren helaas iets langer:yahoo::yahoo: