Sign in to follow this  
Followers 0
The Kick

Kaart Noord Amerika Installeren

10 posts in this topic

Hallo allen,

Volgend jaar ga ik een reis door Noord Amerika maken.

Hiervoor heb ik de routes gemaakt met Tyre.

Voor mijn TT XXL heb ik dus een kaart van Noord Amerika nodig.

Waar kan ik deze bestellen en hoe installeer ik deze op mijn TT XXL ?

Qua software ben ik een grote leek, heb er dus de ballen verstand van, en kan wel wat hulp gebruiken.

groet,

Hans

Hallo allen,

Volgend jaar ga ik een reis door Noord Amerika maken.

Hiervoor heb ik de routes gemaakt met Tyre.

Voor mijn TT XXL heb ik dus een kaart van Noord Amerika nodig.

Waar kan ik deze bestellen en hoe installeer ik deze op mijn TT XXL ?

Qua software ben ik een grote leek, heb er dus de ballen verstand van, en kan wel wat hulp gebruiken.

groet,

Hans

Hier kun je de kaart kopen.....ik weet niet of de XXL (zijn verschillende types in) ook een (micro) SD kaartslot heeft, want die geheugenkaart zul je er dan bij moeten kopen, hoeft niet bij Tomtom zelf te zijn.

https://www.tomtom.c...mapSelected=USA

Je moet je XXL dan op je PC aansluiten, eerst TTHome installeren en aanmelden met een account....dan zal TTH je XXL moeten herkennen en kun je via dat TTH de nieuwe kaart op je (externe) geheugen zetten.

Mocht je geen SD slot hebben, dan moet je wat extra handelingen gaan doen....maar maak sowieso EERST een copie van je huidige kaart op je PC.

Op dit moment is de VS kaart van versie 9.00 (net een paar weken oud)....mocht je pas in Mei of Juni daar naartoe gaan, zou ik nog even wachten...en bijvoorbeeld in Mei 2013, als dan de 9.10 kaar uit is gekomen, die pas kopen....anders zit je alweer met een wat veroudere kaart op je XXL.wink.png

Inmiddels m'n TT aan gesloten op de pc en een back-up gemaakt.

(was ie wel ff mee bezig ...)

Dus weer een vraag: waar heb ik deze copie voor nodig?

TT Home staat op m'n pc en heb daar een account.

Soms sluit ik mijn TT aan op de pc en controleer de updates om die evt uit te voeren.

Ik heb type XXL IQ Route en weet niet of dat ding een SD kaartslot heeft.

Alleen een aansluiting aan de onderkant voor de pc of de auto heb ik kunnen vinden.

Ook eens gekeken op de site van tomtom en daar verschillende kaarten van Noord Amerika gevonden.

Maar dus nog niet gekocht, zoals jij adviseert.

Als ik wacht op de nieuwste versie, kan ik pas in mei 2013 de routes controleren op m'n TT.

Dit, omdat ik de routes maak met Tyre en deze andere kaarten gebruikt dan TT.

Ik vertrek pas in augustus volgend jaar, maar zal dan tot mei moeten wachten om er achter te komen of ik de kaart van Noord Amerika op m'n TT kan zetten?

Wat zijn dan de verschillen tussen de huidige kaart van Noord Amerika en die van volgend jaar?

groet,

Hans

Inmiddels m'n TT aan gesloten op de pc en een back-up gemaakt.

(was ie wel ff mee bezig ...)

Dus weer een vraag: waar heb ik deze copie voor nodig?

Dat copie van je kaart (en evt ook de navcore erbij) is voor de zekerheid....mocht je XXL geen SD slot hebben, dan zul je je XXL helemaal leeg moeten maken (neem aan dat hij 2gb intern geheugen heeft) en dan aansluiten op TTH, dan zal hij de laatste NC erop zetten en dan om een kaart vragen.

Dan kun je de VS kaart kopen en erop laten zetten via TTH.

Mocht je weer terugzijn in NL en weer de EU kaart erop willen hebben, dan copieer je die VS kaart naar je PC (maakt je TT dus weer leeg) en zet je (via Win Verkenner) de EU kaart er weer op.

Let wel op dat je in Opties van je PC...Verborgen bestanden lezen AAN hebt staan, dan pas een copie maken, zodat hij niks mist.

Optie van Starsky is natuurlijk ook een idee (de Go 950), maar die heeft een kleiner scherm en vermoedelijk staat daar nog een oude(re) kaart op...moet je evengoed weer kosten gaan maken.

Een XXL heeft geen slot voor een SD kaart. Let wel op dat je nu een back-up hebt gemaakt waarin de Europa kaart zit.

Het is verstandig deze backup veilig te gaan stellen op een andere plek op je pc. Anders zal als je t.z.t., na het gebruik van de Noord-Amerika kaart, weer een back-up gaat maken van je device de eerder gemaakte back-up overschrijven.

Het is beter om een back-up te maken vlak voordat je de nieuwe kaart gaat installeren, je weet dan zeker dat je de laatste aanpassingen die via TT-Home zijn binnengekomen ook worden bewaard.

Bij het wisselen van kaart op je device is het genoeg om de map met daarin de kaart van het device weg te kopiëren naar je pc.

Waarom een andere TT kopen, als ik een kaart van Amerika nodig heb?

Kan natuurlijk ook thuis blijven, heb ik ook geen kaart nodig .... :-)

Maar ff serieus, binnenkort zal ik een kaart bestellen en proberen die op m'n TT te zetten.

Ik zal laten weten of het gelukt is, of dat ik nog wat hulp nodig heb.

groet,

Hans

Inderdaad zou ik ook doen, ben je in één keer klaar voor een paar centen, heb zelf nog een 950 ding werkt prima en half Amerika mee rondgereden.

Was destijds hét topmodel van TomTom.....

Het topmodel is voor mij nog steeds de 930/940 ?.....ik ben alweer kwijt wanneer ze bij TT een paar opties eraf haalden, maar ik meen dat je nog bij de 930 een thuisdock erbij kreeg, er zat een MP3 speler in, EPT, FM zender en alles wat verder ook de 7xx serie heeft. (Bluetooth bellen ed).

Het topmodel is voor mij nog steeds de 930/940 ?.....ik ben alweer kwijt wanneer ze bij TT een paar opties eraf haalden, maar ik meen dat je nog bij de 930 een thuisdock erbij kreeg, er zat een MP3 speler in, EPT, FM zender en alles wat verder ook de 7xx serie heeft. (Bluetooth bellen ed).

Ja dat waren nog eens goede tijden. Maar sinds ruim een jaar geleden, na het downloaden van een nieuwe Navcore versie werkt EPT niet meer. Er is toen een update gekomen, voor meerdere oude modellen, ook voor modellen waar geen EPT in zat. Die SW module hebben ze dus er gewoon uit gelaten.

Groetjes Jan