Sign in to follow this  
Followers 0
lommeltje

2D-kaart, reisrichting bovenaan.

8 posts in this topic

Ben in het bezit van een Tomtom Start XL Canada 310.

Navcore 9.465. Is het mogelijk de kaartweergave te veranderen in 2D-kaart, reisrichting bovenaan? Ik heb nu alleen 2D-kaart, noorden bovenaan en 3D-kaart. Dank.

Bij een aantal modellen is het niet mogelijk om in 2D weergave de reisrichting bovenaan te krijgen.

In het instelling menu voor 2D/3D weergave mist dan de optie 2D-kaart reisrichting bovenaan.

Heb je deze optie niet in het menu dan gaat het helaas niet.

Misschien kan je het exacte type opgeven dan kan ik beter antwoord geven. Een Start XL ken ik niet. In het scherm met de versie informatie staat op de bovenste regel het juiste type.

Edited by Tulpie

Er zijn 5 typen Start, maar ik ga er vanuit dat je een 'oud' type bezit (werkend met TTHome). Dus een Start of een Start2, in dat geval is in 2D weergave altijd het noorden bovenaan en dat is helaas niet aan te passen.

Hoi, het is een Start, breedbeeld met appl. 9.465. Verder staat er nog Canada 310 aan de onderzijde.

Het zal deze wel zijn, de Start 20...je hebt ook nog de Start 25 en natuurlijk de 60 met nog grotere schermen. (XXL)

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/reisartikelen/tomtom-start-20-europa.html

Die Start's hebben een zeer eenvoudig menu, ook vwb keuzes met route wijzigingen en zo....dan zou er een andere Navcore op moeten, maar dan gaat het hobbyen worden.

Overigens is dat niet illegaal....maar je Start krijgt dan veel meer keuzes in het menu, weet alleen niet of dat bij jouw Start ook mogelijk is, dat weten anderen hier wel.wink.png

Moet je eerst maar eens precies het juiste model aangeven, met typenummer dus.

Het is een ouder model als dat van de link, werkt onder Tomtom Home, en heeft een zeer sober menu.

Type nr. 4ET0.052.01.

Andere menu is natuurlijk ook interessant.

Je zou het uitgebreide menu inderdaad eens kunnen proberen. Een andere NC is hiervoor niet nodig, enkel een extra mapje op je TT met wat bestandjes. Zie hier (handleiding zit erbij als je het bestand downloadt): http://discussions.t...0/m-p/7265#M237.

Via deze link: http://www.tomtom.com/9521 kun je trouwens eenvoudig aan de hand van het serienummer de exacte modelnaam van je TomTom vinden. Dan weten we gelijk wat voor model je nu precies hebt :-).

Edited by loekverhees

Het is een Start 40/45 2GB.

Heb navcore 9.430 ontvangen en deze werkt met het complete menu.

Bedankt en een fijne jaarwisseling.

Lommeltje