Sign in to follow this  
Followers 0
Snetselaar

Traffic Receivers

62 posts in this topic

Hallo allemaal.

Nu ik door mijn Traffic Receivers heen ben en voor mijn TT 720 geen live services bestaat

ben ik nu verplicht een andere tom tom te kopen.

Of is er toch nog een andere oplossing voor mijn probleem????????

Vrgr Teus

Hallo allemaal.

Nu ik door mijn Traffic Receivers heen ben en voor mijn TT 720 geen live services bestaat

ben ik nu verplicht een andere tom tom te kopen.

Of is er toch nog een andere oplossing voor mijn probleem????????

Vrgr Teus

http://link.marktplaats.nl/620380862

En wellicht zijn er hier en daar nog wel (internet) winkels die ze hebben liggen.....ik weet niet of ze nog wel ondersteund worden door Tomtom, gebruik al 2 jaar Live.wink.png

Officieel worden ze niet meer ondersteund door TomTom maar met Navcore 8351 werkt het nog. Heb er zojuist nog een geactiveerd.

http://link.marktplaats.nl/620380862

En wellicht zijn er hier en daar nog wel (internet) winkels die ze hebben liggen.....ik weet niet of ze nog wel ondersteund worden door Tomtom, gebruik al 2 jaar Live.wink.png

Hoi BramvT en Holyhead.

Bedankt voor het reageren maar ik vind 20 euro plus 6,75 verzendkosten te duur, ik denk als er een tt 750 refurbished in aanbieding komt dat ik die maar koop.

Vrgr Teus

Beste Teus,

Ik heb er nog 5 liggen die ik niet gebruik aangezien ik inmiddels een GO 1005 Live heb.

Ik heb ze destijds in een enthousiaste bui gekocht.

Ze zijn nog niet geactiveerd dus zouden moeten werken.

Ik weet ook niet hoe lang TomTom ze nog blijft ondersteunen maar voor EUR 25 ex verzendkosten mag je ze alle 5 hebben.

Ik hoor het wel

Beste Teus,

Ik heb er nog 5 liggen die ik niet gebruik aangezien ik inmiddels een GO 1005 Live heb.

Ik weet ook niet hoe lang TomTom ze nog blijft ondersteunen maar voor EUR 25 ex verzendkosten mag je ze alle 5 hebben.

Ik hoor het wel

Prachtig aanbod voor Teus.....en vergeet niet dat je ook nog in elke doos een Voucher hebt met een laatste kaart-update !!

Alleen die kaart al is dan voor een prikkie.....krijg je HDT in NL er gratis bij, zeg maar wink.png

Beste Teus,

Ik hoor het wel

Hoi GOUDSWAARD 1.

Ik wil ze graag van je overnemen

Groet Teus

Wellicht kan de moderator even aangeven hoe wij dit het beste kunnen afhandelen. Ik heb geen zin om mijn privegegevens hier neer te zetten. Kan ik rechtsreeks in contact komen met Teus?

Wellicht kan de moderator even aangeven hoe wij dit het beste kunnen afhandelen. Ik heb geen zin om mijn privegegevens hier neer te zetten. Kan ik rechtsreeks in contact komen met Teus?

Klik op de vet gedrukte naam van Snetselaar en je komt dan in zijn profiel terecht, daarin vindt je :"Stuur mij een bericht"...dan heb je persoonlijk contact met elkaar.

Inderdaad nooit je prive gegevens op het forum zetten.wink.png

Links bovenaan zie je een Envelopje staan waar dan je berichten binnen komen.

Ik draai momenteel op navcore 8398 en dat is de navcore van de truckkaart en daar werken de Taffic receivers ook op maar de trucknavcore heeft een nieuwe navcore en daar doen de Taffic receivers het ook niet meer op,daarom zou ik graag de navcore 8351 graag weer op mijn interne geheugen hebben.

Dit probleem is hier op jouw Tom Tom al eens uitgelegd hoe dat moest maat ik begreep daar niets van en toen heeft BramvT voorgesteld om naar haarlem tekomen om het bij hem thuis te doen.

Ik heb het toen opgelost met TT work met de trucknavcore er op tezetten.

De trucknavcore heeft een groot nadeel dat ik nu geen 4 keer per jaar een nieuwe kaart kreeg en omdat deze trucknav ook niet meer werkt en ik net 5 Traffic receivers krijg zou ik heel graag de navcore 8351 weer willen heben.

Wie kan mij daar mee helpen?????????????

Groet Teus.

http://download.tomt...-navcore-GO.cab

Na downloaden uitpakken en op apparaat zetten.

Weet niet waar je hem op zet intern of SD kaartje. In ieder geval intern leeg maken dan wel leeg kaartje.

Indien nodig bestanden van je backup die je na installatie niet blijkt te hebben terug zetten (Dus eerst backup)

Sorry holyhead ik heb een backup gemaakt en de navcore-GO gedownload maar dan weet ik echt niet wat ik moet uitpakken enz ik ben een leek met een computer en durf niets te doen omdat ik bang ben dat ik dan niets meer op mijn tomtom heb.

Een iedergeval bedankt voor het reageren.

Groet Teus.

Sorry holyhead ik heb een backup gemaakt en de navcore-GO gedownload maar dan weet ik echt niet wat ik moet uitpakken enz ik ben een leek met een computer en durf niets te doen omdat ik bang ben dat ik dan niets meer op mijn tomtom heb.

Een iedergeval bedankt voor het reageren.

Groet Teus.

Je mag altijd een keer bij mij langskomen hoor....zet ik die Navcore er wel voor je op en kunnen we meteen controleren of je HDT reciever het weer doet.

Stuur me maar een PB als je dat wilt, dan zien we wel verder.smile.png

En als je een GOED copie hebt van de huidige inhoud, kan er weinig verkeerd gaan.....kan ik hier ook eerst controleren.

toch nog ff nieuw leven blazen in deze discussie....

Ik heb een one xl met een hd receiver in de sigarettenaansteker. Navcore is 8562 en kaart 915....

Mijn receiver (halfjaar) was verlopen dus heb ik een nieuw aangeschaft. De oude deed het prima bovenstaande configuratie.

Nu heb de nieuwe aangesloten alleen maakt deze geen contact met de tomtom server en krijg ik dus een geel driehoekje met uitroepteken "kan geen verbinding maken met de tomtom server. Probeer later nogmaals." maar helaas na 3 dagen en diverse streken van Nederland gehad te hebben nog steeds geen contact.

Mijn one xl detecteert hem wel, rode en blauw lamp branden maar helaas geen verkeersinformatie!!

Iemand een idee wat ik niet goed doe....

Die NavCore is niet de originele voor een ONE XL. Ik zou eens proberen om de originele NC te installeren. Op dit forum geven we geen hulp voor modellen waar geen legale NC opzit. 

Ik vraag mij zelfs af of ze bij TT die losse HDT recievers nog wel ondersteunen, een goede vriend van mij heeft een Go 730 met originele Navcore erop....die had 1,5 of 2 jaar geleden de Dixons leeg gekocht (omdat ze daar werden aangeboden voor 3 euro mee, dus had er nog een paar liggen, maar deden niks meer

De vorige hd receiver liep tot 26 oktober en werkte perfect maar omdat deze verlopen was heb ik een nieuwe receiver gekocht.

Dus mijn inziens wordt het nog steeds ondersteunt.

Wat betreft de originele navcore...dat is er 1 uit 2008 dus vraag ik me af of de hd receiver überhaupt al werd ondersteund!!

Maar ik hoef een hd receiver toch niet nog apart te activeren dat is toch plug en play. Wordt toch automatisch geactiveerd onhankelijk van de wel of niet originele navcore.

Heeft die goede vriend nog een hd receiver over dan of is hij er doorheen?

Edited by Stitch

Volgens mij werd de ontvanger toen inderdaad al ondersteund. Maar voor de zekerheid kun je denk ik beter even met TT contact opnemen. Zij kunnen je waarschijnlijk meteen een antwoord geven. 

De vorige hd receiver liep tot 26 oktober en werkte perfect maar omdat deze verlopen was heb ik een nieuwe receiver gekocht.

Dus mijn inziens wordt het nog steeds ondersteunt.

Wat betreft de originele navcore...dat is er 1 uit 2008 dus vraag ik me af of de hd receiver überhaupt al werd ondersteund!!

Maar ik hoef een hd receiver toch niet nog apart te activeren dat is toch plug en play. Wordt toch automatisch geactiveerd onhankelijk van de wel of niet originele navcore.

Heeft die goede vriend nog een hd receiver over dan of is hij er doorheen?

Mijn ervaringen met de losse HDT receiver was, dat ik elk half jaar voor de zekerheid er maar even opnieuw een verse Navcore erop zette...dat was rond 2008-2009 met de Go 630 en 730 die ik toen had...maar was blij dat TT met de Live toestellen kwam (de 740/50 en 940/50) waardoor je ook over de grens HDT had (vooral in Belgie en Duitsland).

Ik zal mijn vriend eens vragen of hij er nog eentje heeft liggen....bij mijn weten zijn ze nu echt nergens meer te koop (althans, voor die leuke prijsjes)wink.png

toch nog ff nieuw leven blazen in deze discussie....

Ik heb een one xl met een hd receiver in de sigarettenaansteker. Navcore is 8562 en kaart 915....

Mijn receiver (halfjaar) was verlopen dus heb ik een nieuw aangeschaft. De oude deed het prima bovenstaande configuratie.

Nu heb de nieuwe aangesloten alleen maakt deze geen contact met de tomtom server en krijg ik dus een geel driehoekje met uitroepteken "kan geen verbinding maken met de tomtom server. Probeer later nogmaals." maar helaas na 3 dagen en diverse streken van Nederland gehad te hebben nog steeds geen contact.

Mijn one xl detecteert hem wel, rode en blauw lamp branden maar helaas geen verkeersinformatie!!

Iemand een idee wat ik niet goed doe....

Hier het zelfde probleem , vorig jaar 5 hd receivers over genomen van een forum lid en 2 receivers gebruikt en die deden het goed woensdag een nieuwe receiver aangesloten en geeft ook aan geen verbinding met  TT server , ik gebruik hem elke dag maar hij krijgt geen verbinding dus kan ik de laatste 3 receivers weggooien en dus geen file informatie meer voor mij.

Ik weet niet hoe de rest van mijn berichten over hd receivers boven aan er bij zijn gekomen.

Edited by Snetselaar

Hier het zelfde probleem , vorig jaar 5 hd receivers over genomen van een forum lid en 2 receivers gebruikt en die deden het goed woensdag een nieuwe receiver aangesloten en geeft ook aan geen verbinding met  TT server , ik gebruik hem elke dag maar hij krijgt geen verbinding dus kan ik de laatste 3 receivers weggooien en dus geen file informatie meer voor mij.

Ik weet niet hoe de rest van mijn berichten over hd receivers boven aan er bij zijn gekomen.

Voor jullie beiden is het aan te raden eens een belletje te plegen met TT....ze helpen je daar als het moet, kijken ze (terwijl je bent aangesloten op TTHome) of je IMEI nummer klopt en zo...en zorgen dan dat je nieuwe HDT reciever het weer 6 maanden doet (activeren hem).

Maar zorg er eerst voor dat je een nieuwe Navcore erop hebt staan, en dan pas je reciever aansluiten.

Voor jullie beiden is het aan te raden eens een belletje te plegen met TT....ze helpen je daar als het moet, kijken ze (terwijl je bent aangesloten op TTHome) of je IMEI nummer klopt en zo...en zorgen dan dat je nieuwe HDT reciever het weer 6 maanden doet (activeren hem).

Maar zorg er eerst voor dat je een nieuwe Navcore erop hebt staan, en dan pas je reciever aansluiten.

Bedankt voor het reageren  Bramv T,

Maar de receivers deden het al niet op de nieuwste navcore em moest ik de navcore 8351 er weer op zetten,

dus als ik de nieuwste nav er op zet doen ze het helemaal niet meer volgens mij.

Ik heb volgens mij 1 van de laatste navcores die normaal werkt op mijn one xl en waarop de hd receiver prima werkte tot afgelopen week. Dus moet het bij het aansluiten van een nieuwe hd receiver het 1 op 1 werken zonder mijn kaart of navcore te hoeven aanpassen.

Maar bedankt voor de tip...ga maandag eens bellen.

Als ik toch een nieuwe moet tt moet aanpassen. welke kan ik dan het beste kiezen?

Liefst met sd kaart, hd traffic live, scherm hoeft van mij niet veel groter.

Als ik toch een nieuwe moet tt moet aanpassen. welke kan ik dan het beste kiezen?

Liefst met sd kaart, hd traffic live, scherm hoeft van mij niet veel groter.

Tsja, wil je nog met het oude TTHome kunnen werken, dan zal het er eentje uit de oude serie moeten worden....de XL Live of de 7 en 9.xx serie met Live.....maar die zijn nog heel moeilijk nieuw te vinden.

Wel de VIA Live serie (weet even niet zo snel of die een SD slot heeft), de Go 1000 serie heeft wel een SD slot meen ik te hebben gelezen, maar deze toestellen werken met My TT en daar kun je op dit forum genoeg over lezen of dat bevalt.wink.png