Sign in to follow this  
Followers 0
Snetselaar

Traffic Receivers

62 posts in this topic

Zou toch eerst eens de laatste originele navcore voor de XL proberen de 8.010

Overigens bij mij werkt de HD traffic receiver ook niet meer.

Kan geen verbinding maken met de server.

Niet op  de Go 630  met navcore 8351

en de One met navcore 8.010

Zou toch eerst eens de laatste originele navcore voor de XL proberen de 8.010

Overigens bij mij werkt de HD traffic receiver ook niet meer.

Kan geen verbinding maken met de server.

Niet op  de Go 630  met navcore 8351

en de One met navcore 8.010

Nu je dat zo van meerderen leest....dat ze problemen hebben met de losse HDT ontvangers, vrees ik dat ze bij TT stilzwijgend het ondersteunen van dat systeem gewoon gestopt zijn.

Zou ook wel kunnen natuurlijk....want ze zijn meestal maar 6 maanden geldig, ze zijn al een tijd niet meer te koop bij TT of winkels als Halfords, alleen zijn er ook nog mensen die via TTH een jaar Live konden bestellen (of dat moet inmiddels ook al niet mogelijk meer zijn) ?

Ik heb ze een mailtje gestuurd dan horen we het wel hoop ik.

Tja, het kan bijna geen toeval meer zijn....zou de ondersteuning van de receiver tot 1 november 2013 lopen?

Dan hadden ze dat wat beter wereldkundig kunnen maken.

Tja, het kan bijna geen toeval meer zijn....zou de ondersteuning van de receiver tot 1 november 2013 lopen?

Dan hadden ze dat wat beter wereldkundig kunnen maken.

Dus als de 3 receivers niet meer gaan werken kan ik met mijn TT  720 alleen file informatie krijgen door een abbo te nemen

van  4,95 euro per maand  die aan geboden word door TT.....

Nee, dat gaat niet. De GO 720 ondersteunt geen LIVE Services (en dus ook geen TT Traffic). De HD Traffic ontvanger was de enige mogelijkheid om TT Traffic te ontvangen. 

Nee, dat gaat niet. De GO 720 ondersteunt geen LIVE Services (en dus ook geen TT Traffic). De HD Traffic ontvanger was de enige mogelijkheid om TT Traffic te ontvangen. 

Nee geen LIVE Service...... maar bied wel een TT HD Traffic  nederland abonnement voor HD Traffic receiver aan voor 4,95 euro per maand en dat vind ik te duur alleen voor nederland.

Heb je dat op een website gezien? Zo ja, welke website? Of heb je het in TomTom HOME gezien? Ik betwijfel of het met zo'n abonnement van 4,95 euro wel gaat werken. Dan zou je verwachten dat hij het ook met zo'n losse HDT ontvanger moet doen (gratis).

Heb je dat op een website gezien? Zo ja, welke website? Of heb je het in TomTom HOME gezien? Ik betwijfel of het met zo'n abonnement van 4,95 euro wel gaat werken. Dan zou je verwachten dat hij het ook met zo'n losse HDT ontvanger moet doen (gratis).

Als ik mijn TT aan TT Home aansluit en mijn TT geupdate heb dan komt onderin de aanbiedingen staan zoals HD Trafic en een flitser abbo ....en vind ik dus ook vreemd dat ik wel via een abbo file informatie kan krijgen en niet via mijn losse HD traffic....

ik ga maar eens een belletje naar TT doen.

Heb jij weleens met een losse HDT reciever gewerkt op je Tomtom ?

Zoals Snetselaar het omschrijft, klopt.....ik moest bij een probleem met HDT zelfs weleens in de auto gaan zitten (ondertussen met mobieltje contact met de helpdesk), de 630 aangezet en de losse HDT reciever aangesloten, dan konden ze bij TT zien of hij werkte (of niet)...al geactiveerd was enz....en zo losten ze het dan op.

Na 10 minuten deed de HDT het dan weer (voor een half jaar)....maar zoals ik al eerder schreef : ik vraag mij af OF ze bij TT die losse dingen nog wel ondersteunen, kan best dat ze ermee gestopt zijn, Holyhead heeft ze een mailtje gestuurd.....dus wie weet krijgen we daar eerdaags antwoord op.smile.png

Ik heb het wel eens gebruikt, maar niet geprobeerd om het te verlengen via TomTom HOME. Maar we zullen inderdaad eens afwachten wat TT te zeggen heeft. Ik ben benieuwd.

Vandaag maar eens gebeld met Klantenservice TomTom.

Daar werd mij verteld dat ergens vanaf september (In praktijk waarschijnlijk per half oktober) de hd traffic receivers  en abonnementen niet meer ondersteund worden.

Met andere woorden wil je met een one xl live verkeersinformatie ontvangen dan ben je genoodzaakt een nieuwe tt aan te schaffen.

Ik ben benieuwd naar de andere mailtjes en gesprekken die hebben plaatsgevonden met tt omtrent de hd receivers en abonnementen.

Dan de grote vraag .....welke zal ik nemen....GO400-GO500 of GO1005?

Ik wil in ieder geval live verkeersinformatie ontvangen en eventuele flitsinformatie.....is dit 1 dienst of meerdere diensten?

Maar dat is waarschijnlijk een ander draadje in dit forum??

De nieuwe serie, daarbij is verkeersinformatie 'levenslang' zonder abbonements kosten. En dan de Go5000 of Go6000, daar zit een sim in.

Dan de grote vraag .....welke zal ik nemen....GO400-GO500 of GO1005?

Ik wil in ieder geval live verkeersinformatie ontvangen en eventuele flitsinformatie.....is dit 1 dienst of meerdere diensten?

Maar dat is waarschijnlijk een ander draadje in dit forum??

Voor de 400/500/600/5000 en 6000 ben je na 3 maanden proefperiode jaarlijks de lul voor een

flitserabo van € 39,95.

Bij bijvoorbeeld een 1005 LIVE ben je na het gratis jaar € 49,95 kwijt voor een jaar verlenging,

maar daar zit alles inbegrepen.

Edited by starsky

Dan zou ik mooi de flitsers van SCDB er op zetten, die zouden het doen op de nieuwe apparaten en dan ben je voor 10 euro per jaar klaar.

Of je trapt een keer per jaar flink op de rem.   yahoo.gif

Maar dan moet je wel op tijd gewaarschuwd worden.

Ik zie op een bekende webshop het volgende:

TomTom GO LIVE 1005 HDT&M: Altijd up-to-date

De TomTom GO LIVE 1005 HDT&M wordt geleverd met een lifetime abonnement op kaartupdates en een 3-jarig abonnement op LIVE-services inclusief HD Traffic. Zo rijd je altijd met de nieuwste kaarten terwijl HD Traffic je op de hoogte houdt van real-time file-informatie en mobiele flitsers.

Hieruit maak ik op dat ik kaarten altijd kan updaten en en live-services inclusief hd traffic voor 3 jaar gratis....

Live-services is een ruim begrip maar wat valt er allemaal onder: dit staat onder de specs van bovengenoemde tt:

Beschikbare Live-services Dit toestel beschikt over de volgende real-time informatie via Live-services. Real-time file-informatie, Mobiele flitsers, Google Local Search, TomTom Places, Weersinformatie, QuickGPSfix, Expedia, Tripadvisor, Twitter

Maar zijn die allemaal 3 jaar gratis????

@holyhead met scdb is dat alleen vaste of ook mobiele?

En kan ik een tegenwoordige tt zoals de go 5000 of 1005 zelf poi toevoegen en aanpassen via bv tyre.

Dat doe ik nu namelijk wel of mijn oude one xl....makkelijk voor mijn klanten database!

Edited by Stitch

Ook mobiele maar die zijn niet zo up to date als die van Live en je zult ze elke dag moeten downloaden.

Volgens mij kan je po,s niet toevoegen bij de GO 400, GO 500, GO 600, GO 5000, GO 6000.

Bij de 1005 wel zover mij bekend.

Wat Tyre betreft geen idee.

Ook mobiele maar die zijn niet zo up to date als die van Live en je zult ze elke dag moeten downloaden.

Volgens mij kan je po,s niet toevoegen bij de GO 400, GO 500, GO 600, GO 5000, GO 6000.

Bij de 1005 wel zover mij bekend.

Wat Tyre betreft geen idee.

Dat is het voor de mobiele flitsers dus geen optie...dan abo of rds of een app op mijn telefoon!!

Tyre is een programma waarmee je .ov2 bestanden kunt maken en op je tt kunt zetten zodat de tt dit kan lezen en kan weergeven...werkt op mijn one xl perfect!!

Als je een GO5000 of 1005 aansluit op je pc krijg je dan wel een mappenstructuur die leesbaar is zoals op een one xl?

Edited by Stitch

Je krijgt geen mappenstructuur te zien. Je kan verder zelf niet veel doen maar er is vast wel iemand die kan vertellen of je

Tyre kan gebruiken.

Nee, Tyre wordt niet ondersteund op de NAV4 apparaten (zoals de GO 5000). De betaalde versie van Tyre ondersteunt wel enigszins de GO 1005, maar niet zoals je oude ONE XL. Op NAV3 (zoals de GO 1005) krijg je dan een soort van kruimelspoor te zien zonder instructies. En de route wordt ook niet herberekend als je afwijkt van de route. Niet echt bruikbaar zou ik zeggen om normaal te navigeren zoals je gewent bent. 

Op de NAV4 kun je (nog) niet je eigen POI's installeren inderdaad.

Edited by Loek

Als ik mijn TT aan TT Home aansluit en mijn TT geupdate heb dan komt onderin de aanbiedingen staan zoals HD Trafic en een flitser abbo ....en vind ik dus ook vreemd dat ik wel via een abbo file informatie kan krijgen en niet via mijn losse HD traffic....

ik ga maar eens een belletje naar TT doen.

Vandaag een belletje gedaan met TT.....maar de medewerker van TT kende de HDT receivers niet eens en zei dat alleen de

Live diensten bestonden en dat er nooit voor mijn TT 720 een file melding heeft bestaan.....maar hij ging wel even bij de technischedienst naar vragen of dit klopte......toen de mederwerker terug kwam vertelde hij dat het wel klopte maar de

HDT receiver word niet ondersteund en daarom wist hij niet van het bestaan van HDT receivers. maar als ik graag de

Live diensten wilde hebben moest ik een andere TT kopen want die ik nu had was toch al een oude TT...... en daar moest ik het mee doen.

Ik weet niet of een nieuwe TT ga kopen of een gebruikte...het liefst heb ik een TT die op TT Home werkt,

iedereen bedankt voor het reageren.

Groetjes  Teus

Nee, Tyre wordt niet ondersteund op de NAV4 apparaten (zoals de GO 5000). De betaalde versie van Tyre ondersteunt wel enigszins de GO 1005, maar niet zoals je oude ONE XL. Op NAV3 (zoals de GO 1005) krijg je dan een soort van kruimelspoor te zien zonder instructies. En de route wordt ook niet herberekend als je afwijkt van de route. Niet echt bruikbaar zou ik zeggen om normaal te navigeren zoals je gewent bent. 

Op de NAV4 kun je (nog) niet je eigen POI's installeren inderdaad.

Wat ik doe met tyre is niet een route uitzetten maar enkel adressen ingeven en deze opslaan (als poi) zodat ik op mijn one xl navigeer naar kan kiezen, nuttige plaats, np in stad en dan kies een van de in tyre ingegeven punten.

Maar ik begrijp dat dat niet meer kan....

@Teus: dat is min of meer hetzelfde antwoord dat ik kreeg....kreeg je ook korting aangeboden?

Wat ik doe met tyre is niet een route uitzetten maar enkel adressen ingeven en deze opslaan (als poi) zodat ik op mijn one xl navigeer naar kan kiezen, nuttige plaats, np in stad en dan kies een van de in tyre ingegeven punten.

Maar ik begrijp dat dat niet meer kan....

@Teus: dat is min of meer hetzelfde antwoord dat ik kreeg....kreeg je ook korting aangeboden?

Nee mij werd helemaal niets aangeboden.....ook niet per mail die ik naar het gesprek kreeg.