Sign in to follow this  
Followers 0
BfromB

Geen update Flitspalen

60 posts in this topic

Hoi,

Ik sloot vandaag mijn TT750 aan op TomTom Home en er waren geen flitspaal updates alhoewel mijn Live Services nog actief zijn? Of gebeurt dat tegenwoordig via de dataverbinding zoals voor mijn TT1000?

Alvast bedankt.

nee, met de 750 download je ze nog steeds via TomTomHome...... alleen de tijdelijke radar controles krijg je binnen via Live.

Zo uit mijn hoofd zijn de laatste flitspalen op 7 maart aangeboden via TTH.

Bij vele gebruikers van apparaten die via TTHome werken is de laatste twee weken geen flitsinformatie aangeboden, bij de meesten daarvan is ook de kaart 9.05 nog steeds niet aangeboden.

Uiteraard moet je wel een abo hebben op de flitsers/ kaarten.

Ondanks toezeggingen van TT support dat het eind van deze week (9-04) allemaal opgelost zou zijn bestaat het probleem nog steeds.

^^ Klopt in iedergeval nog steeds voor mijn GO730.

Edited by Hensepens

Ook mijn go 630 krijgt sinds de update van TTH geen flitspalen meer aangeboden. Ik heb wel de nieuwe 9.05 kaart ontvangen.

De klantenservice had me geadiviseerd de flitspalen van m'n TT af te halen en ook van m'n PC. Daarna opnieuw installeren. Dit resulteerde erin dat ik noch de nieuwe noch de oude flitspalen heb.

Klantenservice meldde later dat het een paar dagen gaat duren. Dat was dinsdag 5 maart. Tot op heden geen oplossing.

Edited by mio_jannic

Ik krijg nog steeds geen nieuwe flitspalen binnen ben ik nu nog de enige of is het probleem nog steeds niet opgelost.

Vermoedelijk is dit nog steeds niet opgelost, even woensdag of donderdag afwachten dan komen de nieuwe bestanden weer.

Ook ik heb ze nu al 2 weken niet gehad, inmiddels wel de kaart binnen gekregen.

Vandaag heb ik op mijn rappel bericht ontvangen dat TomTom nog steeds druk bezig is het probleem op te lossen.

Ik kreeg vanmorgen (14-3-13) de nieuwe flitspalen weer aangeboden....

Met de TT rider 2013 wel de nieuwste kaart maar ook nog steeds geen flits palen Abo is door tt overgezet van mn tt urban rider naar de nieuwe maar nog niks gezien.

Ik nog steeds niet geen flitspalen en geen benzineprijzen. Wacht verder maar af

Komt misschien omdat ik nog rij met de oude 900 maps.....

Vandaag Helpdesk aan de lijn gehad, maar ze wisten niet hoelang het nog ging duren, met die flitsers.

Net even gebprobeerd of de flitsers er ook voor de 905 waren.... en ook deze kreeg ik netjes aangeoden, net als de brandstofprijzen.

Wat mij wel opvalt is dat explorer.exe er regelmatig uitknalt met de laatste versie van TTH.

Voor mijn 630 worden de flitsers nog steeds niet aangeboden.

Het gaat wel erg lang duren.

Ik ben benieuwd hoe TomTom dit gaat compenseren.

Voor mijn 630 worden de flitsers nog steeds niet aangeboden.

Het gaat wel erg lang duren.

Ik ben benieuwd hoe TomTom dit gaat compenseren.

1. Sluit je TT aan op de PC en maak eest even een back-up.
  2. Gooi daarna alle Safety_Cam bestanden uit je landen map.
  3. Gooi daarna de map ''Poi'' weg.... dus de gehele map + inhoud.
  4. Gooi daarna de map ''statdata'' weg.... dus de gehele map + inhoud.
  5. Schakel je TT uit.
  6. Start je TT opnieuw op
  7. Start TomTomHome op.
  8. Sluit je TT weer aan je pc
  9. Laat TomTomHome opnieuw naar updates zoeken.

Ik wel hoe het afgelopen is.

Edited by ArsLP

Komt misschien omdat ik nog rij met de oude 900 maps.....

nee hoor, ik heb ook nog een 900 kaart, en krijg nu wel de brandstof prijzen en zone's voor Frankrijk aangeboden, verder niets....

1. Sluit je TT aan op de PC en maak eest even een back-up.
  2. Gooi daarna alle Safety_Cam bestanden uit je landen map.
  3. Gooi daarna de map ''Poi'' weg.... dus de gehele map + inhoud.
  4. Gooi daarna de map ''statdata'' weg.... dus de gehele map + inhoud.
  5. Schakel je TT uit.
  6. Start je TT opnieuw op
  7. Start TomTomHome op.
  8. Sluit je TT weer aan je pc
  9. Laat TomTomHome opnieuw naar updates zoeken.

Ik wel hoe het afgelopen is.

Ik heb je stappenplan uitgevoerd op mijn XXL, waarbij ik er van uit ging dat het niet zou helpen omdat het probleem niet op de devices zit maar in de update server van TomTom.

En inderdaad dit is niet de oplossing, helaas dus.

Nog een opmerking over het verwijderen van mappen en bestanden van je TomTom. Wanneer je een totale map wilt verwijderen zoals aangegeven in punt 3 en 4 kan je deze beter hernoemen naar bv Poi_sav en Statdata_sav. Voor het systeem zijn de mappen dan niet meer aanwezig.

Ook het verwijderen van bestanden kan je beter doen door ze naar je pc te kopiƫren en daarna van de TomTom te verwijderen. Nu kan je later zonder problemen de boel weer herstellen als de acties geen resultaat hebben.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat ik wel gewoon de nieuwe flitsers aangeboden krijg met zowel de oude 900 als de 905 maps...unsure.png

Op zich is dat niet vreemd, het probleem komt niet bij alle devices voor die gebruik maken van TTHome.

Jij bent dus een van de gelukkigen die er geen last van heeft.

Het heeft ook niets te maken met de kaartversie die je gebruikt, wel is het zo dat degene die problemen had met het updaten naar de nieuwe kaart ook last heeft met het updaten van de flitsters.

Wel is het zo dat degene die problemen had met het updaten naar de nieuwe kaart ook last heeft met het updaten van de flitsters.

Bij mij ging de installatie van de nieuwe kaart prima. Enkel de flitsers willen niet meer komen. De helpdesk van TomTom gaf mij eerder al aan om alle flitsers van m'n 630 af te halen en van m'n PC. Daarna opnieuw updaten. Dat hielp niet. Sterker nog, ik heb nu ook de oude flitsers niet meer.

Later erkenden ze dat dit niet de oplossing is.

Deze 'hulp' had ik ook van TT support gehad. Maar omdat ik, in eerste instantie, nooit verwijder maar hernoem heb ik mijn oude flitsers nog wel kunnen terugplaatsen.

Inderdaad is het zo dat bij een aantal devices de kaart wel kon worden opgehaald en de flitsers nog steeds niet willen updaten.

Misschien een heel domme vraag van mij, maar krijgen jullie helemaal geen flitsers aangeboden of krijgen jullie alleen die flitsers niet aangeboden die jullie het meest gebruiken..?

Hier krijg ik alle flitsers aangeboden die beschikbaar zijn.... ik gebruik alleen de flitsers van Duitsland en Nederland en kreeg vandaag dus een update aangeboden van deze.

Dat is geen domme vraag hoor, maar er komen totaal geen flitsers binnen. Alleen Mapshare en GPSQuickfix bestanden.

En dat duurt inmiddels twee weken.

vreemd, vreemd.... hebben jullie al een geprobeerd om TTH compleet te verwijderen van de pc... wel uiteraard alle belangrijke downloads eerst even veilig stellen door deze naar een nieuwe map te verplaatsen....

Daarna zou ik via map opties de verborgen mappen even zichtbaar maken en dan als nog de eventuele de achter gebleven mappen handmatig verwijderen en daarna ccleaner laten draaien..... Als dat allemal gedaan is TTH opnieuw installeren.

Ik denk toch dat de fout (hoe lullig het ook klinkt) niet bij TT ligt..... Waarom zou ik anders wel alle updates gewoon binnen krijgen.

Ik installeer nooit de nieuwste TTH versie over de oude heen, ik verwijder eerst alles en daarna installeer ik de nieuwste versie.... het is wat meer werk maar ik doe dit om problemen te voorkomen...

Misschien is dit nog een optie, hopelijk kan je er wat mee..... Want als het bij mij wel goed werkt dan moet het bij jullie toch ook normaal moeten werken..?