Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Meer informatie en foto's nieuwe GO

140 posts in this topic

Artikel op jouwTomTom:

Nieuws
Meer informatie en foto's nieuwe GO
Langzamerhand begint er steeds meer informatie inclusief foto's binnen te druppelen over de op 19 april gepresenteerde nieuwe generatie TomTom GO. Deze komt, zoveel was al zeker, beschikbaar in drie versies: de TomTom GO 400, de GO 500 en de GO 600, respectievelijk met een (...)
Klik op de kop om dit artikel te lezen

Klik op 'REAGEREN' als je op dit artikel wilt reageren

Als we dan weten dat je op dit moment voor een TomTom GO LIVE 1005 HDT&M (LifeTime Maps + 3 jaar HD Traffic) toch nog zeker € 350,- betaalt, lijken de GO 400, 500 en 600 toch zeer aantrekkelijke prijskaartjes te krijgen.

Zeer aantrekkelijk?Je moet wel idolaat zijn van die ouwe meuk,om daar nog 350 euro voor te willen uitgeven,terwijl je voor rond de 200 klaar bent voor nieuw spul in Duitsland.In principe kunnen ze hier 2% duurder uitvallen,vanwege de verschillen in de btw hoogte.Voor die 2% meer,kun je het device niet goedkoper naar Nederland laten halen brengen.Je bent het dubbel en dwars kwijt aan verzending.Hopelijk komt TomTom met concurrerende prijzen.

Dat "zeer aantrekkelijk" slaat op de nieuwe serie en niet op die "ouwe meuk", zoals je dat wenst te noemen.

Wie zij in een ander draadje ook alweer dat lezen een kunst is?

Nou joepie... TomTom is maar weer scheutig met het geven van informatie. sad.png

De nieuwe GO's worden geleverd met een handige Easy Click-houder met magneet-bevestiging die zo goed als identiek is aan die van de vorige generatie GO's en waarover het overgrote deel van de gebruikers zeer te spreken is.

Toch zijn er kleine verschillen en we hebben inmiddels begrepen dat de 'oude' device (GO LIVE 100x-serie) wel op de nieuwe houder is te plaatsen, maar dat de nieuwe 400, 500 en 600 niet passen op de oude houder.

Was het niet handiger geweest om het net andersom te doen..? DomDom.forumsmiley1991.gif

Edited by ArsLP

Nou joepie... TomTom is maar weer scheutig met het geven van informatie. sad.png

De nieuwe GO's worden geleverd met een handige Easy Click-houder met magneet-bevestiging die zo goed als identiek is aan die van de vorige generatie GO's en waarover het overgrote deel van de gebruikers zeer te spreken is.

Toch zijn er kleine verschillen en we hebben inmiddels begrepen dat de 'oude' device (GO LIVE 100x-serie) wel op de nieuwe houder is te plaatsen, maar dat de nieuwe 400, 500 en 600 niet passen op de oude houder.

Was het niet handiger geweest om het net andersom te doen..? DomDom.forumsmiley1991.gif

Da's TomTom eerst doen , dan denken. Goed hé!

Nu nog iets positief als het lukt. good.gif

Ok. TomTom we kunnen het niet beter maken!

't is maar net hoe je het leest ;-)

Ok. TomTom we kunnen het niet beter maken!

't is maar net hoe je het leest ;-)

Ja het glas is half vol of half leeg.

Nu nog iets positief als het lukt. good.gif

Het uiterlijk, de losse raamhouder. 5 en 6 inch scherm, de genoemde prijs.... voor de rest is er nog weinig over te zeggen. mellow.png

Het kan voor mij wel eens de opvolger worden voor de Go 750 Live. wink.png

Edited by ArsLP

Was het niet handiger geweest om het net andersom te doen..? DomDom.

Ik moet eerlijk bekennen, je hebt altijd veel nieuwe ideeën. Het is alleen zo jammer dat je nooit je idee beargumenteerd waarom e.d. beter is.Schijnbaar komt zoiets niet bij je opborrelen. Ik dacht anders dat je genoeg tijd had om na te denken onderweg Leo.

Dus alvorens je het DomDom wilt beoordelen,dan gaarne ook even er bij zetten, waarom dat zo jou voorkeur zou genieten. Daar kun je dan over van mening verschillen, maar daarom hoeft het nog geen DomDom te zijn.

Je zal maar iemand moeten hebben als jij als rij-instructeur,die alles wat hem niet aanstaat,als DomDom betiteld.

Als ik je was,zou ik me HIER maar drukker om maken dan om een houder van TomTom,en je percentage maar eens proberen op te krikken.Daar kun je profijt van hebben,niet van een houder van TomTom die al of niet past voor een oud of nieuw toestel.

Het uiterlijk, de losse raamhouder. 5 en 6 inch scherm, de genoemde prijs.... voor de rest is er nog weinig over te zeggen. mellow.png

Voor mij ook.

Ohhhh Brummi wat ben je toch eigenlijk een zielig persoon, je blijft maar door zeuren.

Wat voor zin heeft het eigenlijk nog om op jou berichten te reageren.... elk mens weet met een beetje simpel nadenken dat wanneer je een nieuw systeem koopt het fijn zou zijn als je de oude ophanging kunt blijven gebruiken.... je zou maar voor veel geld een vast systeem hebben gekocht voor in je auto.

Dan heb je pech bij deze, want je kan weer een nieuw vast ophang systeem kopen.... Beetje vreemd dat je daar niet zelf op gekomen bent.... Beetje DomDom. tongue.png

Wat die slagingspercentage aangaat is die inderdaad laag, en dat komt omdat ik leerlingen heb die een andere rijschool niet wil hebben.

Ik heb vooral leerlingen van oudere leeftijd en leerlingen die geestelijke beperkingen hebben, maar goed.... ik begrijp eigenlijk niet waarom ik je dit vertel. Tenslotte hoef ik jou geen verantwoording af te leggen.

Edited by ArsLP

Als je Brodit hebt kun je zoiets overwegen:

http://www.pdaplus.nl/nl/brodit-multimoveclip.html

Zo kun je meerdere houders gebruiken met 1 proclip zonder iedere keer een nieuwe houder op de clip te moeten schroeven.

Ik gebruik hem zelf ook voor mijn Garmin Nuvi 3597LMT en mijn Navigon 95 Premium live.

En ja, ik heb mijn Revo verkocht.

Edited by Kingpin

Wat ik me wel afvraag, is dit de prijs voor de versie met, of die zonder simkaart?

De GO 400, 500 en 600 zijn zonder ingebouwde simkaart. Eventuele datakosten voor de mobiele telefoon zijn dus voor de gebruiker zelf.

Edited by Loek

Ah, okee, bedankt!

Dan ben ik reuze benieuwd naar de prijs met de simkaart :)

Edited by TigerD

De GO 400, 500 en 600 zijn zonder ingebouwde simkaart. Eventuele datakosten voor de mobiele telefoon zijn dus voor de gebruiker zelf.

En heb je ook een idee hoe het type gaat heten met ingebouwde sim-kaart..?

De GO 5000 en de GO 6000 :-). Of er ook een GO 4000 komt weet ik niet.

Edited by Loek

Dank je wel.. good.gif

Helaas, ik heb niks aan deze serie (hoe aanlokkelijk de rest ook is) omdat ik geen internet op mijn 2 mobieltjes heb en dus ''niks data voor de TT binnenhalen'' vwb HDTraffic bij mij.

Nog afgezien van de vraag hoe dit scherm werkt met letters intoetsen.mellow.png

Ik heb de afgelopen maanden nog zitten overwegen of ik toch maar voor 5 euro p/m bij Telfort (max) 500mb internet erbij zou nemen, maar heb besloten het niet te doen....aangezien ik weinig behoefte voel onderweg om eens op internet te gaan zitten.

Daarbij komt dat ik HDTraffic belangrijker vind dan internet op mijn mobieltje.....de kosten zijn ongeveer hetzelfde (1 jaar HDT kost volgens mij nog steeds 49 euro)....mocht er nu een Go 500 Live uitkomen (dus met SIM kaart) die geen andere internetverbinding nodig heeft, dan zie ik wel weer.

Tot die tijd blijf ik mijn 750 gebruiken, tenzij die natuurlijk opeens defect zou raken.wink.png

Wat ik begrepen heb, komen er 2 uitgaves van deze nieuwe serie.

1 met sim en eentje zonder sim-kaart, die zijn gegevens van je telefoon haalt.

Ik ga er vanuit dat de serie met sim plus/minus 50 euro meer gaat kosten.... we horen vanzelf wat ze gaan kosten en hopelijk komt TT een beetje snel met deze systemen op de markt... Tenslotte krijgen de meeste mensen deze maand ook de vakantie centjes binnen.

Aan Life HD via mijn GSm heb ik niets. Dat wordt te prijzig in het buitenland (denk ik...). Maar de GO5000 is voor mij een kandidaat om op termijn  mijn GO730 te vervangen. De GO6000 is naar mijn smaak net weer een maatje te groot.

Aangezien ik niets lees over TMC vrees ik dat TMC bij TT nu volledig exit is. Maar dit is voor het eerst in tijden dat ik een vernieuwing bij TT kan waarderen, waardoor vervanging een reële optie gaat worden.

@Loek u weet veel van inside informatie. Heeft u contacten binnen de tomtom organidatie?

Erg interessant en fijn ook dat u de info hier met ons deelt!!

Ik heb wel wat verbindingen met TomTom inderdaad, maar veel kennis komt ook gewoon uit eigen interesse wink.png