Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Meer informatie en foto's nieuwe GO

140 posts in this topic

Ben ik nou heel ouderwets met mijn TT-GO940Live???

De houder met zuignap laat het trouwens afweten... zakt naar beneden... helaas

Bij amazon DE 252,98 met gratis levering en live Time Traffic met connected smartphone en Livetime Maps

Edited by popcornoldies

Een update over de prijzen in de tekst geplaatst:

Inmiddels wordt duidelijk wat de prijsstelling van de nieuwe GO inclusief LifeTime Traffic en LifeTime Maps in Nederland gaat worden:

• TomTom GO 400: € 179,-
  • TomTom GO 500: € 199,-
  • TomTom GO 600: € 249,-

Een update over de prijzen in de tekst geplaatst:

Als de Go 400 dan met HDTraffic SIM rond de 220 euro zou gaan kosten, zou het interessant voor mij worden....ik ben namelijk onder de indruk van het filmpje waarin de man met zijn vinger de kaart vergroot (de kaartsnede zeg maar).

Want dat duurt mij te lang met de 750.

Ik heb ook wel interesse in een nieuwe 600,

incl maps en traffic live time ben ik er wel in geïnteresseerd.

Als er geen simkaart in zou zitten hoe moet er dan onderweg de trafficinfo

worden opgehaald?

Nu met mijn 1005 betaald voor 1 jaar en verder geen kosten.

Meer als 250 tussenpunten in voorbereiding van een route, maar je kunt de itn route niet bewaren zoals op de 'oude 9xx serie heb ik gelezen.

Hoop werk om een route te maken en dan zou je bij een nieuw te maken route de vorige kwijt zijn.

Zou toch niet waar zijn? Hopelijk heb ik het verkeerd begrepen!

Ik heb ook wel interesse in een nieuwe 600,

incl maps en traffic live time ben ik er wel in geïnteresseerd.

Als er geen simkaart in zou zitten hoe moet er dan onderweg de trafficinfo

worden opgehaald?

Nu met mijn 1005 betaald voor 1 jaar en verder geen kosten.

Via je gsm, mits je ook een internet abonnement op je gsm hebt..... anders zou je de Go 600 (deze heet dan de Go 6000) met sim kaart kunnen aanschaffen. Er komen dus 2 types op de markt, 1 met en 1 zonder sim <- deze haalt dus de verkeers- info via bluetooth van je gsm af.

Leuk voor in Nederland, maar een dure grap als je in het  buitenland rond gaat rijden.

Ik heb geen mobiel internet dus 600 is eigenlijk geen optie.

Wel vreemd dat jouwtomtom zo weinig over de 6000 en 5000 modellen vermeldt. Ik zou persoonlijk zo een 6000 wel zien zitten... roaming is nog steeds duur helaas.

Wel vreemd dat jouwtomtom zo weinig over de 6000 en 5000 modellen vermeldt. Ik zou persoonlijk zo een 6000 wel zien zitten... roaming is nog steeds duur helaas.

We hebben daar gewoon nog geen enkele informatie over ontvangen.

We hebben daar gewoon nog geen enkele informatie over ontvangen.

GO 6000 Europa komt uit op 1* juni kost £299.99  rond de  350 euro

Item model number: GO 6000 EU 45 (UK-IE-NL-DE)

Opgepast met gratis verzending yahoo.gif

O ja en ook niet vergeten / (voorlopig) Bye, bye Map-Share in de huidige modellen de 400 / 500 / 600 enz

Edited by popcornoldies

O ja en ook niet vergeten / (voorlopig) Bye, bye Map-Share in de huidige modellen de 400 / 500 / 600 enz

Wat bedoel je hier mee.??

Op de apparaten die ik gezien heb in Amsterdam kon je nog niet zelf Map Share correcties aanbrengen. Alleen de online Map Share Reporter kun je dan hiervoor gebruiken. Map Share correcties downloaden naar de nieuwe apparaten zou geen probleem moeten zijn, dan kan nog steeds. Misschien dat die optie om op het apparaat zelf correcties aan te brengen nog toegevoegd wordt, maar dat weet ik ook niet.

Nou dat hoop ik dan wel.... zo niet, dan blijf ik rond rijden met de Go 750 Live.

Hoewel ik mapsharecorrecties nooit heb gebruikt is het wel te hopen, dat het op de nieuwe toestellen gelijk mogenlijk is.

Ga er maar vanuit dat TomTom van het verleden heeft geleerd. crazy.gif

vandaar die smiley natuurlijk... laugh.png

Go 750 Live met een aangepaste NC 9.500 die automatisch opstart en Centraal Europa 910.4892 forumsmiley2179.gif

Mag ik vragen wat je hier mee bedoeld?... die aanpassing en dat automatisch opstarten?

Mag ik vragen wat je hier mee bedoeld?... die aanpassing en dat automatisch opstarten?

Ik heb je een PM gestuurd.

Zonder ingebouwde simkaart waardoor je dat dus zelf moet regelen

houd het voor mij gelijk op.

Dan maar wachten waarmee dat wel kan.

Volgens een medewerker van TomTom zal de nieuwe GO eerst voorzien zijn van de mogelijkheid om een route te plannen met heel veel (255) tussenpunten zonder dat deze bewaard kan worden. Later in het jaar zal er een update komen zodat het ITN plannen soortgelijk zal zijn aan b.v. de oude GO x50.

Daar zat ik op te wachten! Als de nieuwe uitkomst zal ik bij de eerste kopers horen en aansluiten in de rij.

Volgens een medewerker van TomTom zal de nieuwe GO eerst voorzien zijn van de mogelijkheid om een route te plannen met heel veel (255) tussenpunten zonder dat deze bewaard kan worden. Later in het jaar zal er een update komen zodat het ITN plannen soortgelijk zal zijn aan b.v. de oude GO x50.

Daar zat ik op te wachten! Als de nieuwe uitkomst zal ik bij de eerste kopers horen en aansluiten in de rij.

Als het net zo gaat als bij de 100x serie dan zal er eerst nog heel wat vuil water door de Rijn stromen.

Hoelang hebben 100x bezitters niet moeten wachten voordat er überhaupt een routeplanner in hun Tomtom kwam?

Al leek het een mooi dingetje,door deze uitspraken ga ik toch twijfelen aan de goedwillendheid van TomTom.Dat je een route niet kunt opslaan,vind ik een groot manco.

En waar het ik dat "Later" al vaker gelezen? TomTom de vorige keer bij de 1000 serie.

Ik snap 1 ding niet.Het lijkt mij een prachtig mooi toestel,met een dito GUI.Maar waarom nou niet een device maken,die af is.Waarom altijd een slag om de arm houden,en geen compleet toestel aanbieden.Het is eens weer half af dus.

Vandaar die regelmatige navcore updates.De koper opzadelen met een onaf toestel.

Het eten is weer eens half gaar dus.

TomTom ik sla je maar weer een keertje over denk ik.

Als je een fiets koopt,is het ook af.Je zal maar van de verkoper te horen krijgen,dat er voorlopig 2 versnellingen in zitten en alvast kunt fietsen,maar aan de andere 5 versnellingen wordt gewerkt.Deze krijgt U "later" bij een update.Wie zou dat pikken?Niemand die dat doet.

Later .Later .Later.Wanneer is dat? dat is "Later"  crazy.gif crazy.gif

Ik koop de versie wel,die wel af is. Dat wordt dus "later".Als die er dus komt. effe een week testen,zit het er niet in,terug er mee naar de verkoper.Ik ga het niet eerst updaten om dat er bij te krijgen.ik wil en toestel dat "af" is. Andere merken zijn wel "af".Dus kan TomTom dat ook.Basta.

Edited by Brummi

Tsja, ik kan het grotendeels wel met Brummi eens zijn......het punt is dat ik eerdaags (over 3,5 maand) weer een jaar Live moet kopen voor mijn Go 750, dus voor die tijd zal er wel duidelijkheid moeten zijn over een Go 400 Live, want heb ik Live eenmaal aangeschaft dan blijf ik weer een jaar met de 750 rijden.

(de tijd dat we geld genoeg konden spenderen aan weer een nieuwe TT is wel even voorbij)wacko.png

Dan maar een trage kaartsnede-opbouw, het is niet anders...alhoewel ik mij daar soms dood aan zit te ergeren onderweg, maar ach...vergeleken met een jaar of 8 geleden (kaart van 2 meter op dak in de stromende regen ed.wink.png ) doen we het er maar mee, verder brengt de 750 mij meestal op een goede wijze van A naar B....en werkt Live nu ook redelijk goed.

Zelfs Local Search is best te doen de laatste tijd, heb er de afgelopen weken al een paar keer gebruik van moeten maken en hij vond altijd datgene wat ik zocht.

Waar ik mij aan ging storen bij TomTom was het feit,dat wanneer ik het ding(een TomTom XL IQ R) aan TomTomHome hing,en regelmatig een update van de navcore voorbij kwam.Ik kwam daar niet onderuit om dat te doen.Men kan dan hier op dit forum wel roepen,dat je dan dit of dat moet doen,maar dat is niets des TomToms.Als gebruiker mag je ervan uitgaan,dat hetgeen je koopt,ook daadwerkelijk werkt,en goed werkt.Maar na weer een update gehad te hebben,fubctionneerd het niet,en moet TomTom weer met een update komen.Wat een gezeik allemaal met zoiets.Daar is een gebruiker allerminst mee gediend.

Ik hjeb nog nooit,maar dan ook nog nooit met dergelijke zaken te maken gehad bij een Medion of Navigon.Enigste update die zij hadden,was een upgrade van de software waarin het toestel dusdanig gewijzigd,zodat je over en andere device beschikte.Enigste nadeel daarvan was,dat het geld kostte.Voor een TomTom gebruiker is het maar goed dat het niks kost,want aan de GUI veranderd er toch niks,zoals bij de andere merken.En nogmaals,het moet niet nodig zijn,dat ik door kunst en vliegwerk de navcore updates van TomTom moet weren van een device.Iets dat geod werkt,waarom moet er dan iets nieuws op?En nu de nieuwe,ziet er leuk uit,mooie GUI,maar waarom nu weer een halfgebakken geval.Waarom de klant weer opzadelen met een toestel dat niet af is,Waarom de gebruiker verplichten om dat ding elke week aan de PC te knopen om een update te moeten doorvoeren.Waarom kan TomTom in hemelsnaam niet eens komen met iets dat klaar en af is?Wat beoogd het,om constant maar weer de gebruiker de gordijnen in te jagen.Ik wil dat gewoon niet.Toch maar over op en Garmin.Is mijn keuze niet,maar wil de ergernis van TomTom ook niet.En voor de LifeTiMeMaps maakt het niet uit.Laat TomTom zich maar eens bewust worden van het feit,dat niet iedereen regelmatig zich verplicht voelt om te moeten connecten met hun server voor een navcore update.Navcore 13,het oogt heel mooi,maar ik ben bang dat er 13 van in een dozijn gaan,en het weer een ongeluk wordt.Dus TomTom,ik sla weer een ronde over.Ik wil niet tot "later" wachten.

Edited by Brummi