Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Alle nieuwe GO's op een rijtje

130 posts in this topic

Artikel op jouwTomTom:

Nieuws
Alle nieuwe GO's op een rijtje
Na wat onduidelijkheden vlak na de lancering, vooral wat betreft de naamgeving en de manier waarop TomTom Traffic wordt binnengehaald, is er inmiddels heel wat meer bekend over de nieuwste 2013-generatie navigatiedevices van TomTom. Naar alle waarschijnlijkheid bestaat de nieuwe GO-reeks straks u (...)
Klik op de kop om dit artikel te lezen

Klik op 'REAGEREN' als je op dit artikel wilt reageren

Een interessant rijtje.

Noem mij een pessimist, maar ik hoop niet dat TomTom bij eventuele LIVE problemen de schuld bij de provider of smartphone gaat leggen. Dat loert natuurlijk wel om de hoek.

Is er soms bekend of er een goede routeplanner op staat zoals op de Go's 730, 9** enz., ik ben aan een vervanging toe, anders kijk ik uit naar een ander merk.

Is al bekend hoe lang je Live services hebt op de Go 5000 en G0 6000? Ik neem aan dat dat niet levenslang zal zijn.

Is er soms bekend of er een goede routeplanner op staat zoals op de Go's 730, 9** enz., ik ben aan een vervanging toe, anders kijk ik uit naar een ander merk.

Op de versie die ik gezien heb kon je nog geen routes naar de TomTom kopiëren via de computer, en ook niet andersom. Ze zeiden wel dat het nieuwe NavKit ontwerp de mogelijkheid biedt om veel sneller en makkelijk updates uit te rollen dan bij alle vorige modellen. En dit lijkt filemaker's bericht hier ook te bevestigen: http://www.jouwtomtom.nl/forum/index.php/topic/24300-nieuws-meer-informatie-en-fotos-nieuwe-go/page-3#entry209939.

Is al bekend hoe lang je Live services hebt op de Go 5000 en G0 6000? Ik neem aan dat dat niet levenslang zal zijn.

'Levenslang' betekent hier de levensduur van het apparaat. Die verstrijkt als er geen diensten meer te verkrijgen zijn voor dat apparaat (zoals bijvoorbeeld kaarten). Voor zover ik weet zijn er zelfs voor de allereerste modellen van TomTom nog steeds kaarten verkrijgbaar, dus die zijn nog niet voorbij hun levensduur. Als TomTom dit zo volhoud dan zit het wel snor dus.

Edited by Loek

Hier ergens op het forum staat dat die er "later" door een update volgens TomTom op wordt gezet.

Heel vaag allemaal.

TomTom Traffic is 'Levenslang'. Ik heb wel begrepen dat je 'maar' 3 maanden TomTom flitsers gratis krijgt.

Past deze zonder problemen in mijn Live Go 1005 houder ??

Ik denk dat niemand dat inmiddels kan weten,omdat ze nog niet uit zijn gebracht.

Maar misschien kun je het zien, door bij de accessoires te kijken,of beide houders hetzelfde part nummer hebben.

Ik mag aannemen dat je de houder ook als extra, los kunt aanschaffen.

Elders op de site staat dit:

De nieuwe GO's worden geleverd met een handige Easy Click-houder met magneet-bevestiging die zo goed als identiek is aan die van de vorige generatie GO's en waarover het overgrote deel van de gebruikers zeer te spreken is.

Toch zijn er kleine verschillen en we hebben inmiddels begrepen dat de 'oude' device (GO LIVE 100x-serie) wel op de nieuwe houder is te plaatsen, maar dat de nieuwe 400, 500 en 600 niet passen op de oude houder.

@ Loek en Nick

Duidelijke antwoorden.

Aangezien de meerprijs van de 5000/6000 v.s. de 500/600 € 50 bedraagt twijfelde ik er aan of de Live-services maar voor 1 jaar zou zijn. Als je nu je Live-services verlengd voor 1 jaar kost dat nl. ook € 50.

Al met al de moeite van het wachten waard (live services op mijn TT1000 verloopt eind juni).

Mocht ik overstappen naar een nieuwe wordt

het er wel 1 met 3 "000" want Live niet via een smartphone

o.i.d.

Tja,

Ik betaal nu EUR 40 per jaar voor kaarten. Bij de nieuwe zou ik dus EUR 10 meer kwijt zijn vanwege de live services (immers kaarten zijn al onderdeel van de aanschaf).

Ik geloof zowaar dat ik daadwerkelijk een potentiele opvolger van min GO730 zie. Die ouwe bak doet het nog goed, dus op korte termijn nog niet,. Maar wanneer in time de ITN functie (deels) in ere wordt hersteld, zie ik het wel weer zitten.

Een interessant rijtje.

Noem mij maar een pessimist, maar ik hoop niet dat TomTom bij eventuele LIVE problemen de schuld bij de provider of smartphone gaat leggen. Dat loert natuurlijk wel om de hoek.

Dat ben je dus ook,want noem mij nou eens waarom een provider niet de schuld heeft als het netwerk eruit ligt?

Dergelijke devices worden technisch tot in den treurnis getest of het werkt,en je bent nog altijd afhankelijk van een zendmast van een provider?Je kon het toch zien toen de 2 torens van Lopik en Smilde in de hens vlogen?

1 stuks brande finaal af en de andere was tijdelijk uit de lucht.En aan een smartphone hoef je niet de schuld te geven,want er zijn versies met een SIM erin.Ik begrijp het hier niet.Het is altijd TomTom die een trap na moet hebben,terwijl je toch ook weet,dat je met navigatie altijd,maar dan ook altijd afhankelijk bent van derden.Als morgen door een meteoriet of stukje ruimtepuin een paar GPS satelieten worden geraakt,en je speeltje doet het niet meer,dan is TomTom daar toch niet verantwoordelijk voor?En voor sommige mensen loert alles om de hoek.Die bekijken alles zeer negatief.Eerst zien en beleven,en dan pas oordelen,was beter geweest.Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst,maar ook is het zo,dat ervaringen uit het verleden,dezelfde zullen zijn in de toekomst.

Nooit bedacht dat de LIVE server storing vertoont (zou niet de eerste keer zijn) en dat TomTom dan aan argeloze klanten de provider de schuld kan geven? Ik had het over LIVE-problemen, niet over GSM-problemen. Het zal niet de eerste keer zijn dat klanten bij een bedrijf van het kastje naar de muur worden gestuurd. Ja, ook andere bedrijven dan TomTom.

Brummi, voor iemand die nogal eens hamert op goed lezen, doe je het zelf verrassend slecht.

Nooit bedacht dat de LIVE server storing vertoont (zou niet de eerste keer zijn) en dat TomTom dan aan argeloze klanten de provider de schuld kan geven? Ik had het over LIVE-problemen, niet over GSM-problemen. Het zal niet de eerste keer zijn dat klanten bij een bedrijf van het kastje naar de muur worden gestuurd. Ja, ook andere bedrijven dan TomTom.

Brummi, voor iemand die nogal eens hamert op goed lezen, doe je het zelf verrassend slecht.

Misschien zie ik het te simpel, maar als Vodafone niet kan zorgen voor een verbinding, dan is dat toch niet de schuld van TT ?smile.png

Mits de Live software op een TT uiteraard in orde is, zeg ik er meteen bij.

Ook met je gsm heb je regelmatig geen data in het buitenland, als die niet werkt zal ook LIVE niet werken.

Ik had het over LIVE-problemen, niet over GSM-problemen.

Sfinxie.Je technische kennis is niet zo hoog,dat begrijp ik,maar LIVE loopt nou eenmaal via GSM.

Via de SIM in een device,maakt niet uit welk merk,heb je bij LIVE.

LIVE is maar een term,niets meer en niets minder.

Het had net zo goed, DirectConnect kunnen heten,want dat is hetzelfde.

Dus je bent en blijft afhankelijk van het GSM-netwerk dat de provider je bied.

Of dacht je soms dat je wifi zendvermogen dusdanig had,dat je daar de hele wereld mee kan bereiken?

Zelfs MiFi gaat via een GSM abonnement.

Slecht lezen?Volgens mij begrijp je bar weinig van technische zaken aangaande hoe e.e.a werkt in de GSM wereld en je LIVE.

Edited by Brummi

Brummi,

wellicht dat Sfinxie probeert aan te geven dat er een verschil is tussen de technische oplossing (gebruik van GSm als drager) en functionele oplossing (TT als aanbieder van de informatie). Je kunt wel degelijk een GSm verbinding hebben, maar wanneer TT geen Live info aanbied dan schiet je er nog niets mee op. Andersom is het natuurlijk wel zo dat wanneer je geen GSm connectie hebt, TT ook zijn info niet bij jouw toestel kan krijgen.

Maar wellicht dat Sfinixie hier een verdere toelichting op kan geven.

meestal is het probleem ook niet te vinden bij TT, maar bij de providers. Zoals gezegd heb ik in Frankrijk zeer vaak gewoon helemaal geen data verbinding. Ik heb Vodafone. Dat netwerk gebruikt TT ook.

@Brummi Mijn technische kennis kan zomaar eens groter zijn dan jij ooit kunt vermoeden, je doet aannames die je in het geheel niet kunt hard maken en bent zoals altijd weer ontzettend narrig, maar dat terzijde.

Ik zal proberen aan de hand van een voorbeeld uit te leggen wat ik bedoel.

Stel, je hebt een abbonnement bij een kabelmaatschappij voor je TV en Radio. Echter, de ontvangst van het signaal laat nogal te wensen over. Het ruist wat en sneeuwt soms. Dan ga je bellen met die kabelmaatschappij of ze er iets aan kunnen doen, want je bent technisch genoeg (Brummi?) om zeker te weten dat de bekabeling in je huis prima in orde is.

Toch zal menig kabelmaatschappij roepen dat de oorzaak niet bij hun ligt maar bij je eigen kabeltjes. Dat doen ze soms bijna standaard.

Hetzelfde bedoelde ik bij LIVEservices van TomTom via je GSM. Je weet zeker (genoeg technische kennis!) dat je GSM in orde is. Prima ontvangst, goede dekking en de bluetooth pairt prima met je device. Toch heb je geen goede verbinding met LIVE-services (de server). Je belt dus TomTom met die klacht en het risico bestaat dat TomTom dan als eerste de provider of je telefoon de schuld gaat geven.

En dat is waar ik dus op doelde. Voor iedereen nu duidelijk en begrijpelijk?

Goed en duidelijk uitgelegd!!

Nu het antwoord nog. Vaak in zulke gevallen wordt er naar elkaar gewezen maar de klant (u en ik) hebben er niets aan!

Er bedtaat een oud gezegde: het licht aan de viool of aan de strijkstok maar er komt net geen muziek uit.

Je belt dus TomTom ..................

Nee,hoe kom je daar nou bij?

Ik hang niet direct bij TomTom aan hun gordijnen?Ik heb alternatieven genoeg.

Er komt vast en zeker een moment dat het wel goed komt.

Wij Navigonners hangen niet direct bij de uitgever aan de bel.Is nergens voor nodig. yahoo.gif  yahoo.gif

Snap je het echt niet of wil je gewoon zieken, Brummi? Wat een onhebbelijk zielig ventje ben je toch eigenlijk.

Ik weet dat het niet de bedoeling is dat ik dit soort dingen openlijk plaats en eventuele onvrede via PM of een moderator moet uiten, maar het wordt tijd dat er nu eens eindelijk iemand dwars door dat enorme bord voor je kop heen dringt.

Ik sterk me met de gedachte dat ik niet alleen sta in deze.

In een ander topic las ik net dat je iemand ook laten weten dat er wel een 'steekje bij hem los' zou zitten i.p.v. bij TomTom.

Je moet eens een keer nadenken voordat je dat soort rotopmerkingen spuit. Ongetwijfeld lastig, maar probeer het eens.

Zo, ik heb mijn gal gespuwd. Ik zal vanaf nu niet meer reageren op welk topic of onderwerp dan ook waar jij je mee bemoeit, want alles wat ik zeg zul je toch tegenspreken, dus dat heeft geen enkele zin. Dat heb je dan bereikt. Hulde.