Sign in to follow this  
Followers 0
BramvT

Mijn trouwe 750 is defect ! (per 22-7 : Go 950 Live)

42 posts in this topic

Vanmorgen zette ik de 750 aan voor een rit......niks dus (DOOD !). unsure.png

Zeer lange reset gegeven (diverse malen), hielp allemaal niet, geen seconde beeld meer te zien.

1x hoorde ik tijdens het resetten de trommels van TT, dus liet meteen los (zat al te juichen), maar nee....nog niks.rolleyes.gif

Breng hem vanavond naar een oude vriend van mij die dit soort miniatuur reparaties (gepriegel) nogal eens doet en hij heeft een 930 voor mij te leen, dus morgen iig weer TT'en.

Zou zomaar de accu kunnen zijn....maar waarom dan niet aan gaan met de originele lader erop ?

Kan nu wel een heel treurverhaal gaan ophangen over hem, dat ie zeker al 120.000 km met mij mee gereden heeft en dus wel toe is aan zijn rust.....maar dat feest gaat dus niet door.wink.png

Oh ja.....mocht hij definitief overleden zijn (moederbord defect of zo), dan komt er weer een 7 of 950, dus heeft geen zin om mij een nieuw type aan te praten.cool.png

Wel vreemd is dat ik hem onderweg op de lader heb laten zitten maar het laadlampje continue oranje bleef en niet groen.(vol)

Vanmorgen zette ik de 750 aan voor een rit......niks dus (DOOD !). unsure.png

Zeer lange reset gegeven (diverse malen), hielp allemaal niet, geen seconde beeld meer te zien.

1x hoorde ik tijdens het resetten de trommels van TT, dus liet meteen los (zat al te juichen), maar nee....nog niks.rolleyes.gif

Breng hem vanavond naar een oude vriend van mij die dit soort miniatuur reparaties (gepriegel) nogal eens doet en hij heeft een 930 voor mij te leen, dus morgen iig weer TT'en.

Zou zomaar de accu kunnen zijn....maar waarom dan niet aan gaan met de originele lader erop ?

Kan nu wel een heel treurverhaal gaan ophangen over hem, dat ie zeker al 120.000 km met mij mee gereden heeft en dus wel toe is aan zijn rust.....maar dat feest gaat dus niet door.wink.png

Oh ja.....mocht hij definitief overleden zijn (moederbord defect of zo), dan komt er weer een 7 of 950, dus heeft geen zin om mij een nieuw type aan te praten.cool.png

Wel vreemd is dat ik hem onderweg op de lader heb laten zitten maar het laadlampje continue oranje bleef en niet groen.(vol)

Je hebt absoluut gelijk laat je niks aanpraten wat met MyTomTom werkt,

Ik heb nog wel een 730 liggen die zgan is en niet wordt gebruikt.

Als je interesse hebt stuur maar een pb.

Edited by kameleon

Kijk eens of het stekkertje tussen het scherm en het moederbord toevallig niet los is?

Heb dat ooit ook met mijn XL live gehad.

Kijk eens of het stekkertje tussen het scherm en het moederbord toevallig niet los is?

Heb dat ooit ook met mijn XL live gehad.

Dank voor de tip....ik ga zo naar hem toe en zal hem dat vragen.wink.png

Ik heb nog wel een 730 liggen die zgan is en niet wordt gebruikt.

Als je interesse hebt stuur maar een pb.

Dank voor het aanbod, maar het moet er wel eentje zijn met ingebouwde SIM, dus een 40 of 50 serie.smile.png (ivm Live HDT)

Maar eerst maar eens kijken of hij nog te redden is, wie weet valt het wel mee......hij is tenslotte nog net geen 2 jaar oud (nieuw gekocht bij Coolblue R'dam)

alsbhij nog geen twee jaar is, dan heb je toch nog garantie ?

alsbhij nog geen twee jaar is, dan heb je toch nog garantie ?

Volgens mij was dit 1 jaar....heb hem in mijn herinnering in aug/sept 2011 gekocht bij de PDA shop in R'dam.

Ik zal het eens natrekken.wink.png

Volgens mij was dit 1 jaar....heb hem in mijn herinnering in aug/sept 2011 gekocht bij de PDA shop in R'dam.

Ik zal het eens natrekken.wink.png

Ook al staat er 1 jaar dan heb je wettelijk in ieder geval minimaal 2 jaar conform EEG besluiten. Nederland heeft dit niet in de wetgeving aangepast waardoor je hier zelfs meer garantie hebt. De basisregel is in ieder geval 2 jaar. Dus even nakijken. Wie weet.

Ik heb dit ook eens gehad, ik heb toen mijn Go weer aan de praat gekregen door een backup op een sd kaart te zetten en toe opnieuw opgestart met de sd kaart in.... En na een paar zweet druppeltjes weg geveegt te hebben, starte hij weer op.

Misschien kan je hier iets mee en helpt het bij jou ook.... Zo niet, sterkte met het verlies van je dierbare navigatiesysteem.

Ik heb net met de PDA shop gebeld (Coolblue in R'dam) en ze geven 1 jaar garantie....heb ze tevens verteld dat er op dit draadje een topic door mij is geopend.

Dus niks meer garantie, valt mij dan toch tegen (gelet op de verhalen hierboven over 2 jaar).wacko.png

Wel vertelde de werknemer dat na het aflopen van 1 jaar garantie met de klant in overleg het toestel kan worden gerepareerd met evt deling van de kosten.

Ik heb hem 6 september 2011 bij ze gekocht, bon heb ik nog in bezit.

vreemd.? de nieuwe hebben wel 2 jaar garantie. Althans volgens Coolblue. (2 jaar Carry-in-garantie.)

Edited by ArsLP

Mijn vriend heeft de accu eruit gehaald en die mat 4,2 V ipv 3,8V....dus of dat de oorzaak is weet ik niet (een overladen accu ?)...de 750 wilde wel weer aan gaan toen de accu was los gekoppeld en alleen op de thuislader was aangesloten.

Tevens hoorde hij een hoog zachtjes piepend geluid uit de TT komen, zoals je dat vroeger weleens uit een oud type kleuren TV hoorde komen.

Heb dus maar even een accu besteld....mocht dat het niet zijn dan is het denk ik einde verhaal van de 750wacko.png

Dan moet je toch aan de nieuwe serie..............................................tongue.png

Doet hij toch niet... op marktplaats staan nog genoeg TomTom`s uit de x50 serie... biggrin.png

Doet hij toch niet... op marktplaats staan nog genoeg TomTom`s uit de x50 serie... biggrin.png

Genoeg dacht u? Heb voor de aardigheid even gekeken hoeveel er dan staan op marktplaats, ik vind het wel tegenvallen hoor.

Nou Bram... je hoort het van Filemaker... weinig keus op Marktplaats dus wees er snel bij.

In Engeland word nog wel op de TomTom side de TT 750 Live refurb aangeboden voor 139 Pond.... Ik weet dus niet als je die als Nederlander ook kunt bestellen. Er staat wel bij van Free shipping, dus daarvan uitgaande zou je denken van wel.... Misschien dat een ander forum lid daar meer van weet.

x.40 serie is ook goed...hebben ook een ingebouwde SIM voor Live. wink.png

Maar de accu zal morgen wel binnen komen (is reeds verzonden zag ik)...als mijn 750 dan nog niet leven is gewekt, dan pas ga ik op zoek.

Moest gisteren met de geleende 930 de Velsertunnel door en ja hoor, de oude vertrouwde EPT melding, mooigood.gif

(dus een 940 of 950 heeft de voorkeur)smile.png

Doet die het alweer.??

Doet die het alweer.??

Weet ik niet, de accu is gisteren pas aangekomen en ligt nu bij de monteur.smile.png

Ik laat het hier wel weten.....ik heb overigens weinig hoop, maar goed.

Je weet het maar nooit, sterkte alvast. sad.png

Kan je nu mooi je Vaderdag kado gebruiken (Road-Navigator RN 99).... Ik denk dat je vrouw er achter zit, of ze heeft paranormale gave`s ohmy.png

Je weet het maar nooit, sterkte alvast. sad.png

Kan je nu mooi je Vaderdag kado gebruiken (Road-Navigator RN 99).... Ik denk dat je vrouw er achter zit, of ze heeft paranormale gave`s ohmy.png

Ik heb al de hele week de Go 930 van mijn vriend te leen met kaart 9.10.....dus heb nu alleen geen HDTraffic, jammer dat er NC 9.051 op staat (de laatste dus) want met een oudere NC zou de losse HDT reciever er op kunnen werken alleen in NL.

Ik heb er namelijk eentje over kunnen nemen voor 3 euro (zo'n Dixons aanbieding van een tijdje terug).

Maar ik kwam er opeens achter (had dat natuurlijk moeten weten) dat er ook nog een XL Live bestaat....moet eens even opzoeken of die ook een 400mhz processor heeft.....als Saskia (computerstem) het maar doet en file meldingen in de BNL en Duitsland weergeeft, dan ben ik al tevreden.smile.png

Want een nieuwe 7 of zelfs 950 Live is als Refurbished niet meer te koop denk ik.

En ja, heb even 1 dag met de RN99 gereden, maar dat was een regelrechte ramp omdat je het menu niet gewend bent (maar kon mij er wel even mee redden van A naar B)....doe mij maar een TT, desnoods een One v2 of zo.wink.png

Anders even op marktplaats kijken, ik zag dat daar nog wel iets te koop stond.... zelf de 950 !!

En als ze net zo zuinig waren op hun TT als wij, dan is het een optie.