Sign in to follow this  
Followers 0
shamo12

Ik ben radeloos.

17 posts in this topic

Beste leden,

Ik heb een TomTom xl IQ routes waar de kaart van Europa op staat (om precies te zijn 43 landen). Maar ik dacht, waarom koop ik Turkije er ook niet bij, aangezien ik daar op vakantie ga.. Dus ik kocht via TomTom.nl de kaart van Turkije en heb hem gisteren (succesvol) geinstalleerd. Maar nadat dit dus voorbij was, keek ik op mijn navigatie, en daar stond ie nog steeds niet op. Terwijl zowel bij Mijn computer & TomTom Home, aangeven dat hij op mijn navigatiesysteem opgeslagen is.

Wat is er fout gegaan? Waarom kan ik hem niet zien op mijn navigatiesysteem?

Ik ben radeloos, mensen. Aangezien ik vrijdag al vertrek moet ..

Alvast bedankt.

Beste leden,

Ik heb een TomTom xl IQ routes waar de kaart van Europa op staat (om precies te zijn 43 landen). Maar ik dacht, waarom koop ik Turkije er ook niet bij, aangezien ik daar op vakantie ga.. Dus ik kocht via TomTom.nl de kaart van Turkije en heb hem gisteren (succesvol) geinstalleerd. Maar nadat dit dus voorbij was, keek ik op mijn navigatie, en daar stond ie nog steeds niet op. Terwijl zowel bij Mijn computer & TomTom Home, aangeven dat hij op mijn navigatiesysteem opgeslagen is.

Wat is er fout gegaan? Waarom kan ik hem niet zien op mijn navigatiesysteem?

Ik ben radeloos, mensen. Aangezien ik vrijdag al vertrek moet ..

Alvast bedankt.

Ik weet niet of je Europa kaart al de laatste versie was, maar voor 16 euro meer heb je de complete Europakaart (v9.10) met Turkije erin.

En er zijn zoveel verschillende types XL, ik weet niet of er al een SD slot in zit....daar kan ook iets fout zijn gegaan.

Verder wat Holyhead hierboven al schrijft, je moet wel in Wijzig Voorkeuren en dan --> naar Wissel kaarten gaan.wink.png

ik zou gewoon ff snel tomtom bellen, dat werkt vlotter!

Maar dan wel nadat bij kaartwisseling blijkt dat je de kaart ook niet kan zien. Tenslotte is de TT helpdesk (die pas maadag weer open is) geen handleiding laugh.png 

Heb je al via Windows verkenner (er van uitgaande dat je met Windows werkt) gekeken of die kaart ook al in je TomTom staat.?

Tot altijd fijn als mensen nog even reageren op aangeboden adviezen!

Tot altijd fijn als mensen nog even reageren op aangeboden adviezen!

Ik wilde al bijna hetzelfde schrijven, maar goed.good.gif

Als je via tomtom.nl een kaart koopt, moet je toch je apparaat aangesloten hebben, of heb ik het mis ?

Maar nadat dit dus voorbij was, keek ik op mijn navigatie, en daar stond ie nog steeds niet op. Terwijl zowel bij Mijn computer & TomTom Home, aangeven dat hij op mijn navigatiesysteem opgeslagen is.

Hij is waarschijnlijk gewoon vergeten om even een kaart wissel te doen via het TomTom menu.... Hij ging er waarschijnlijk vanuit dat wanneer hij een nieuwe kaart gekocht heeft de TomTom direct opstart met deze kaart. Jammer dat we geen respons terug krijgen van deze meneer. Het is nu gissen voor ons of hij het nu voor elkaar heeft gekregen.

Of hij heeft deze vraag op diverse TomTom forums gesteld en is ''jouwtomtom.nl'' alweer lang vergeten..?

Zolang hij niet terug reageert is het voor ons een ''vraag'' en voor hem een ''weet''.... wacko.png

Beste forumleden,

Ik ben nieuw op het forum en heb een soortgelijk probleem als in dit draadje is beschreven. Graag leg ik dat aan jullie voor. Ook ik heb een TT XL IQ routes met een (verouderde) Europa kaart. Gisteren via TT Home een kaart van Benelux gekocht.

Via TTH deze getracht te installeren, echter ik kreeg fouten op het bestand cspeech_NLD.dat. Het bestand kon niet geinstalleerd worden... 

Het bestand stond erop met 0 Bytes. Vervolgens alles wat ik kon vinden geprobeerd.

a. formatteren en backup terugzetten

b.clearflash uitvoeren...

Uiteindelijk krijg ik de kaart er wel op, Echter blijft de TT aangeven dat er geen kaarten zijn gevonden. 

Ook als ik beide kaarten, oude europe en nieuw benelux erop zet, wordt alleen europe herkend.

Hebben jullie suggesties ?

vriendelijke groet, Piet

Hallo Piet en welkom op ons forum!

U heeft als ik het goed lees de meeste opties reeds uitgevoerd en ik zou u willen adviseren om contact op te nemen met tomtom. Men is daar in staat u vlot te helpen en het probleem op te lossen.

Contact info:

020 753 5818

Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:30

Edited by filemaker

Update...

Ik zag plotseling dat er nog steeds een oude navcore op de TT stond. Terwijl TT Home hier bij herinstallatie ook telkens weer de oude versie op terugzette, c.q. opnieuw als "update" aanbood.

ik heb nu buiten TT Home een recente versie erop gezet en nu wordt de kaart wel herkend... !!

uiteindelijk dus toch nog goed gekomen, echter blijf ik het vreemd vinden dat TT Home niet de laatste navcore aanbied om te updaten... 

Edited by Piet65

Wel vreemd dat TT Home niet de laatste navcore update aanbied.

Ik heb binnen TT Home gekeken en ik krijg simpelweg niet de mogelijkheid om versie 9.510 te installeren.

Is deze ook via andere weg te downloaden?

Als dat kan, zet ik hem er zelf op via windows verkenner. 

Uitpakken met unzipper en naar de root van de XL kopieren... Zo heb ik ook de voorlaatste versie er op gezet.