Sign in to follow this  
Followers 0
Gelderlander

Installatie updates werkt niet meer

7 posts in this topic

Hallo

Ik ben nieuw op dit forum, maar stel toch maar mijn vraag.

Ik ben sinds mei dit jaar in het bezit van een nieuwe TomTom. Het is de Via 135 Eu. Na mijn aanmelding heb ik de eerste weken dagelijks nieuwe installatie opdrachten via mijn PC ontvangen. Werkte goed; alle aangeboden onderwerpen werden geactiveerd, op het TomTom scherm verscheen de tekst hoelang de installatie in beslag nam, het moment dat het downloaden was gedaan, werd aangegeven en ook de tekst verscheen dat ik zonder gevaar mijn TomTom van de pc kon loskoppelen.

Maar ineens zijn al deze feiten verdwenen. Ik krijg nog wel de melding dat er nieuwe  installatie-items klaar staan (in de regel 3), maar wanneer ik de TomTom aansluit dan draait er slechts een wieltje bij de 3 onderwerpen en dit wieltje blijft draaien. Gevolg: iedere dag krijg ik de melding dat het eerder genoemde drietal (Map share 2.1 MB, Quick GPSfix 601 kb en Flitsers 717,2 kb) klaar staan voor installatie. Maar ik krijg ze met geen mogelijkheid binnen!!!!!!!!!!!!.

Wie weet op welke manier ik de door TomTom verstrekte nieuwe gegevens/aanvullingen kan installeren?

Groetjes  Jack Arentsen 

Wat bij mij hielp was de TT resetten, aan/uit knop ingedrukt houden tot tromgeroffel klinkt, hem dan een half uurtje op een goed voor GPS bereikbare plaats laten liggen en daarna weer aan de PC hangen.

TT haalt dan de updates die beschikbaar zijn weer binnen en klaar was kees.

Zullen vast andere oplossingen aangedragen worden maar dit hielp bij mij uitstekend.

Beste Gelderlander,

Ik heb gisteren een nieuwe TT Go live 1005 LTM voorzien van een nieuwe kaart en andere updates.

Tot twee keer toe liep ik tegen soortgelijke problemen aan. Continue draaiende wieltjes op de pc bij de te installeren bestanden, en op de TT was niets waar te nemen. Terwijl de TT nog met de pc verbonden was, ben ik op een gegeven moment zomaar een bestemming in gaan brengen en uitgaande van de laatst bekende bestemming (geen GPS binnen) een route laten berekenen. Daarna weer terug naar het beginscherm en warempel, de TT gaf op het scherm aan dat er verbinding was en begon met de verwerking van de updates. Dit duurde overigens een heel lange tijd i.v.m. met de omvang van de nieuwe kaart (3 GB, v 9.10).

Of dit bij u ook werkt weet ik niet. Maar ik heb dit tweemaal met succes uit kunnen voeren.

Laat u nog op dit forum weten of en hoe u uit uw probleem bent gekomen?

We zijn nu een half jaar verder en ik heb nog altijd problemen met het downloaden. Er wordt in eerste instantie aangegeven dat er updates zijn van ruim 7 minuten, maar na een 30-tal seconden geeft de TomTom al aan dat alles klaar is en dat de verbinding vwwilig kan worden verwerkt. Heb geen vertrouwen in die grote snelheid van de techneuten bij TT.

Groet Jack Arentsen

Ik heb net mijn 1005 nog van update voorzien.

Duurde wel langer dan werd aangegeven maar alles was binnen.

Inmiddels al een oplossing gevonden?
Het downloaden van de updates ging wel goed hier, ik heb hetzelfde apparaatje. Echter verbrak ik perongeluk (door mijn toedoen) de verbinding tijdens het installeren. Ik heb nu geen idee of de updates voltooid zijn, en of ik bijvoorbeeld niet met een halve kaart rondrij. Zie http://www.jouwtomtom.nl/forum/index.php/topic/24740-verbinding-verbroken-tijdens-installatie/.

Ik probeer morgen een eind te gaan rijden met de tomtom, wellicht dat hij dan wel GPS signaal oppakt. Dit doet hij nu namelijk niet meer, terwijl hij voor de update dit wel perfect deed.

@Don007: Misschien is het handig om niet dubbel te posten.