Sign in to follow this  
Followers 0
filemaker

Nieuwe GO 6000 en meteen een probleem

46 posts in this topic

Gisteravond de nieuwe GO 6000 besteld bij GPSShop en ja hoor, vanmorgen stond de pakketbezorger al voor de deur.

Meteen maar even aan de computer verbinden om te verbinden met mijn nieuwe account en om de nieuwste kaart binnen te halen.

Apparaat wordt helaas niet herkend door de computer!!

TomTom Support gebeld en daar werd na een paar handelingen geconstateerd dat het toestel kapot is.

GPSShop gebeld voor de retournering en daar werd, zoals altijd, meteen gekeken wat de mogelijkheden zijn. Helaas is de GO 6000 op dit moment uitverkocht, maar mogelijk komt er morgen weer een nieuwe zending binnen, aldus de support medewerker van Coolblue.

Nou maar hopen dat het apparaat er vrijdagmorgen is zodat ik het kan gaan uitproberen op de volgende Europa reis.

Het is wel een mooi apparaat alleen jammer dat het meteen al niet doet wat het eigenlijk moet doen. 

Vandaag maar retour zenden aan Coolblue en afwachten wanneer de volgende, hopelijk dan werkende, komt.

Geen fantastische eerste kennismaking met het nieuwe topmodel van TomTom, jammer.

Edited by filemaker

De kabel rechtstreeks op TT 6000 ansluiten en niet via de autohouder. Bij mij werkt TT 6000 dan wel.

Deze optie is uitgeprobeerd, maar gaf helaas ook geen soelaas.

Bedoelt u dat uw verbinding met de PC ook niet werkt als het apparaat in de autohouder zit?

Evengoed dank voor het meedenken!

Apparaat is inmiddels teruggestuurd naar Coolblue en ik zal (hopelijk) spoedig een nieuw exemplaar toegezonden krijgen.

Er zijn mij in de korte tijd dat ik het apparaat heb uitgeprobeerd wel een paar dingen opgevallen.

Naast het gemis van het kunnen toevoegen van eigen poi's en de uitgebreide ITN routeplanner wat er met een beloofde sofware update op zal komen in de nabije toekomst, mis ik de aanduiding van de actuele tijd en de eigen snelheid.

Het kunnen zoeken via TomTom-Places is ook niet meer aanwezig.

Mogelijk ook in toekomstige updates?

Edited by filemaker

De eigen snelheid staat midden onder in het navigatiescherm als je snelheid meer is dan 0,1 km/h. Anders staat er niets.

Apparaat is inmiddels teruggestuurd naar Coolblue en ik zal (hopelijk) spoedig een nieuw exemplaar toegezonden krijgen.

Er zijn mij in de korte tijd dat ik het apparaat heb uitgeprobeerd wel een paar dingen opgevallen.

Naast het gemis van het kunnen toevoegen van eigen poi's en de uitgebreide ITN routeplanner wat er met een beloofde sofware update op zal komen in de nabije toekomst, mis ik de aanduiding van de actuele tijd en de eigen snelheid.

Waarom koop je hem dan alsnog....en vraag je niet meteen je geld terug ?blush.png

De eigen snelheid staat midden onder in het navigatiescherm als je snelheid meer is dan 0,1 km/h. Anders staat er niets.

Dat was mij niet opgevallen!! Zal kijken hoe dat gaat bevallen.

Waarom koop je hem dan alsnog....en vraag je niet meteen je geld terug ?blush.png

Ik ben een even fervente TomTom gebruiker als dat u dat bent. Ik kan niet wennen aan de andere merken die ik ook meerdere heb mogen uitproberen.

Ik hoop oprecht dat de beloofde updates binnen kort uitgerold gaan worden.

Uiteraard gaf GPSshop ook de mogelijkheid om geld terug te storten. Ik blijf echter bij het voor mij vertrouwde TomTom ondanks het gemis van verschillende zaken, zoals we dat helaas wel bij de oudere types (o.a. GO950) hadden.

Bedoelt u dat uw verbinding met de PC ook niet werkt als het apparaat in de autohouder zit?

Ik ben een even fervente TomTom gebruiker als dat u dat bent. Ik kan niet wennen aan de andere merken die ik ook meerdere heb mogen uitproberen.

....................

Uiteraard gaf GPSshop ook de mogelijkheid om geld terug te storten. Ik blijf echter bij het voor mij vertrouwde TomTom ondanks het gemis van verschillende zaken, zoals we dat helaas wel bij de oudere types (o.a. GO950) hadden.

Juist daarom (: fervente TT gebruiker en niet kunnen wennen aan andere merken) heb ik na de berichten over de nieuwe serie, vooral goed op dit forum de berichten gelezen...de URL's bekeken van de tests en de reacties erop...ik had in Mei jl. (toen de eerste berichten verschenen over de nieuwe serie) echt wel een geschikte opvolger voor mijn 750 gewild, sterker nog....omdat mijn 750 anderhalve maand later opeens de geest gaf, ging ik nog eens eea overwegen maar besloot toch mijn oude liefde (de 950) aan te schaffen, dat moest uiteraard wel 2e hands, want een nieuwe bestellen in het buitenland voor 399 euro was mij te gortig.wacko.png

Een jaar Live op de 950 voor 25 euro en gisteren de nieuwe accu die ik nog had klaar liggen voor de 750....in de 950 gezet en ik kan weer minstens een jaar vooruit.smile.png

(deze 950 die nu 3 jaar oud is, kocht ik overigens voor 90 euro)

Had ik echter alleen maar juichende recenties gelezen over de nieuwe serie (4, 5 en 600 serie + de 6000) had ik wellicht een andere keuze gemaakt.

Ik lees echter nogal wat nadelen, minder dit en dat is aanwezig.....wel positief is natuurlijk de snelheid van het (her)berekenen en de snelle kaart-uitsnede van die nieuwe serie, maar die wegen bij mij niet op tegen de voordelen van de 7 en 9 serie (vooral het naar eigen wens instellen van allerlei zaken via TTHome)

Ik hoop desondanks dat je met je 2e toestel wel tevreden kunt zijn.wink.png

Het is wel een mooi apparaat alleen jammer dat het meteen al niet doet wat het eigenlijk moet doen. 

Vandaag maar retour zenden aan Coolblue en afwachten wanneer de volgende, hopelijk dan werkende, komt.

Geen fantastische eerste kennismaking met het nieuwe topmodel van TomTom, jammer.

Oeps dat is balen.

Ik hou het voorlopig mooi bij mijn TT GO 1005.

Zelfs dat werkt nog niet eens optimaal met updaten, etc.

Heb er weinig vertrouwen in dat het bij de nieuwe generaties beter zal zijn.

Heb de GO 1005 net weer aan de computer gehangen omdat er 3 items beschikbaar waren.

Geüpdate en nu staat er nog een item klaar.

Kan doen wat ik wil, of wachten tot ik een ons weeg, maar er blijft staan dat er een nieuw item beschikbaar is.

Het zal allemaal wel.

Morgen maar weer eens kijken wat hij doet, het blijft altijd spannend.

Groeten, Leo

Gisteravond de nieuwe GO 6000 besteld bij GPSShop en ja hoor, vanmorgen stond de pakketbezorger al voor de deur.

Meteen maar even aan de computer verbinden om te verbinden met mijn nieuwe account en om de nieuwste kaart binnen te halen.

Apparaat wordt helaas niet herkend door de computer!!

TomTom Support gebeld en daar werd na een paar handelingen geconstateerd dat het toestel kapot is.

GPSShop gebeld voor de retournering en daar werd, zoals altijd, meteen gekeken wat de mogelijkheden zijn. Helaas is de GO 6000 op dit moment uitverkocht, maar mogelijk komt er morgen weer een nieuwe zending binnen, aldus de support medewerker van Coolblue.

Nou maar hopen dat het apparaat er vrijdagmorgen is zodat ik het kan gaan uitproberen op de volgende Europa reis.

Hopen dat je hem hebt veel S6

Hopen dat je hem hebt veel S6

Dank u!

Door de uitstekende service van GPSShop is er vandaag een nieuwe GO 6000 verstuurd die ik morgen zal ontvangen. 

Hopelijk geeft het tweede exemplaar geen problemen.

Wordt vervolgd.

Vandaag is de nieuwe GO 6000 gebracht, aangesloten aan de computer en..... weer geen verbinding!

Voor alle zekerheid ook even aangesloten op een windows computer waar ook de verbinding niet mogelijk bleek.

Bij het contact met TomTom support wist de medewerker deze keer wel de fout te vinden, want de oplossing lag daadwerkelijk bij de opmerking van @wposer

De kabel rechtstreeks op TT 6000 ansluiten en niet via de autohouder. Bij mij werkt TT 6000 dan wel.

Ik had na het advies van @wposer de 'oude TomTom' kabel van mijn GO1005 met brede aansluiting aangesloten en dat werkte ook niet.

Ik had niet gezien dat er naast de bekende brede TomTom aansluiting ook een mini-usb aansluiting op de GO zit!!

Inderdaad moet de usb-kabel rechtstreeks op de GO mini usb poort en de computer worden aangesloten.

Het teruggestuurde apparaat was dus ook niet defect.

Geen updates ontvangen en volgens support medewerker komt de 910 kaart ergens deze maand.

Overigens past de 6000 wel op mijn Brodit houder met de 'oude' 1005 aansluiting. De 1005 past niet op de nieuwe 6000 houder.

Wat ik een erg fijne verbetering vindt, is dat gemaakte fouten tijden het intypen gemakkelijk veranderd kunnen worden op een zelfde manier als op de iphone. Bij de vorige modellen moest je alles weer opnieuw typen als je een fout had gemaakt.

Het vertrek van mijn reis is verplaatst naar komende dinsdag en dan wil ik de GO 1005 naast mijn nieuwe GO 6000 gebruiken en kijken wat de verschillen zijn.

Misschien is er hier interesse om over gebruik/verschil in de praktijk te lezen?

Edit: op mijn GO 6000 zit reeds de nieuwe Europe kaart met versie nummer 910.5015, uitgegeven 05/2013

Edited by filemaker

Succes ermee.

Nu is ook gelijk bewezen dat nieuw op oud past en niet andersom.

Je moet eens opletten bij het oversteken van de grens. Als het goed is verliest je nieuwe apparaat niet z'n verkeersgegevens en zal je er niets van merken. In tegenstelling tot de Go1005, daar krijg je het draaiende wieltje bij nieuwe verbindingsopbouw.

Houd je de aan/uit knop iets langer vast, kun je kiezen of de Go6000 stand-by of helemaal uit moet.

Succes ermee.

Nu nog een paar pluimpjes van degene die het mis hadden en de eerste is van mij good.gif

Nu nog een paar pluimpjes van degene die het mis hadden en de eerste is van mij good.gif

Helemaal mis had ik het ook niet... TomTom schreef hetzelf.... maar goed hier is Uw.....

497987_pluimnieuw.jpg

Misschien is er hier interesse om over gebruik/verschil in de praktijk te lezen?

Dat weet ik wel zeker dat daar interesse voor bestaat. Het zou fijn zijn als u de moeite wil nemen.

Die pluim komt pas als ik de eerste rij-ervaringen zie verschijnen...gebruiksgemak, instellingen, betrouwbaarheid als hij zo'n 10 uur achtereen aan staat.... enz enz.smile.png

Die pluim komt pas als ik de eerste rij-ervaringen zie verschijnen...gebruiksgemak, instellingen, betrouwbaarheid als hij zo'n 10 uur achtereen aan staat.... enz enz.smile.png

Ging alleen over de houder en is ook niet op jouw van toepassing smile.png 

Ging alleen over de houder en is ook niet op jouw van toepassing smile.png

Ah, duidelijkwink.png

Zeker, hier ook. Het zou geweldig zijn als je iets over je ervaring met het toestel zou kunnen schrijven! 

Edited by Loek

Ik zal een nieuwe topic starten en ervaringen vermelden.

Als het goed is heeft hij ook geen blue tooth verbinding en die optie op 1005 gebruik ik om handsfree te bellen is ook een gemis.

Succes ermee.

Je moet eens opletten bij het oversteken van de grens. Als het goed is verliest je nieuwe apparaat niet z'n verkeersgegevens en zal je er niets van merken. In tegenstelling tot de Go1005, daar krijg je het draaiende wieltje bij nieuwe verbindingsopbouw.

Houd je de aan/uit knop iets langer vast, kun je kiezen of de Go6000 stand-by of helemaal uit moet.

Ik denk dat ook het nieuwe device zo zal werken. er moet immers overgeschakeld worden naar een ander gsm netwerk. ook gsm,s laten je meestal even zien dat er gezocht word naar een nieuw netwerk. Als dat nieuwe device dat niet zou doen dan heeft TomTom de oplossing voor het probleem van het wegvallen van je verbinding en dus je gesprek als je de grens over gaat.

Nee, hij heeft geen BT.

Nee, bij de nieuwe apparaten heb je geen draaiend wieltje meer.

Bij een grensoverschrijding zal hij de laatste verkeerinformatie onthouden totdat de nieuwe verbinding is opgezet.

Net zoals hij de verkeersinformatie enkele minuten in het geheugen bewaard wanneer je het ding op stand-by zet. Zet je het ding dan weer aan, gebruikt hij de 'oude' verkeersinformatie totdat de connectie met de server is opgezet.

Hallo Allemaal,

Sinds eergisteren ben ik ook de gelukkige eigenaar van een tomtom go 6000

Echter ik werd minder blij toen bleek dat de verkeersinformatie niet bleek te werken.

Dit blijkt een bekend probleem te zijn voor een beperkte/bepaalde batch van de eerst geleverde Tomtom go 6000 serie.

Na contact te hebben opgenomen met de helpdesk bleek dat naast de lifetime verkeersinformatie ook de lifetime maps niet op de go 6000 gezet waren.

Dit probleem is door de helpdesk snel ( binnen 15 minuten) en goed opgelost.

Advies voor mensen die dit zelfde probleem hebben is om contact op te nemen met de helpdesk van tomtom.

Ook is het makkelijk om vooraf een account te hebben / maken en om bij de computer te zitten, dan kan men op afstand de go 6000 aanpassen.

De verkeersinformatie is daarna zichtbaar op de go 6000 en wordt ook gebruikt bij het berekenen van een route.