Sign in to follow this  
Followers 0
filemaker

Nieuwe GO 6000 en meteen een probleem

46 posts in this topic

Als het goed is heeft hij ook geen blue tooth verbinding en die optie op 1005 gebruik ik om handsfree te bellen is ook een gemis.

Op de GO 6000 zit geen bluethooth, hij is immers "always connected" dmv ingebouwde simcard.

Op bijgaande foto is te zien dat de linker houder van de GO 6000 iets gebogen is. De rechter is van de GO 1005 en is minder/niet gebogen. Dat is de reden dat de 6000 wel op de "oude" houder past en de 1005 niet op de nieuwe.

Schermafbeelding2013-08-10om151527_zps2d

Op de volgende foto is te zien dat de kabel voor de 6000 met een mini-usb aansluiting achter in de houder wordt gedaan. 

Schermafbeelding2013-08-10om152434_zps53

De inhoud van het flash-geheugen van de GO 6000 is groter geworden. De kaart is maar liefst 5,1 GB groot.

Volgens de website heeft men drie maand gratis gebruik van de flitsservice, maar volgens de MyTT is dat al afgelopen. Heb hierover een mail naar TT Support gestuurd.

Schermafbeelding2013-08-10om182903_zps7a

Een intern geheugen van 8GB? Dat hebben toch meerdere modellen van de laatste serie toch ook al? Mijn 5150 iig wel.

Ja idd heeft mijn GO 1005 ook die 8 GB maar de kaart van de 6000 is aanzienlijk groter geworden: van ca 3 GB op de 1005 naar ca 5 GB op de 6000. 

Heeft mogelijk met de "3d" afbeeldingen te maken en een groter POI bestand.

...

Heeft mogelijk met de "3d" afbeeldingen te maken en een groter POI bestand.

Dat is helemaal juist.

De inhoud van het flash-geheugen van de GO 6000 is groter geworden. De kaart is maar liefst 5,1 GB groot.

Volgens de website heeft men drie maand gratis gebruik van de flitsservice, maar volgens de MyTT is dat al afgelopen. Heb hierover een mail naar TT Support gestuurd.

Schermafbeelding2013-08-10om182903_zps7a

Dat van die flitsers kan zomaar morgen weer anders zijn als je hem weer met My TomTom verbindt. Bij mij komt dat ook regelmatig voor, terwijl ik ook een lopend abonnement heb.

Wat ik wel prettig vind is dat deze op de houder van de 1005 gaat passen, dan hoef ik die

in ieder geval niet te vervangen.

Ik ben ook benieuwd naar uw ervaringen.

P.S. een veilige en prettige reis toegewenst

Tom Tom GO 1005 Live Europe.

Vandaag is de nieuwe GO 6000 gebracht, aangesloten aan de computer en..... weer geen verbinding!

Voor alle zekerheid ook even aangesloten op een windows computer waar ook de verbinding niet mogelijk bleek.

Bij het contact met TomTom support wist de medewerker deze keer wel de fout te vinden, want de oplossing lag daadwerkelijk bij de opmerking van @wposer

Ik had na het advies van @wposer de 'oude TomTom' kabel van mijn GO1005 met brede aansluiting aangesloten en dat werkte ook niet.

Ik had niet gezien dat er naast de bekende brede TomTom aansluiting ook een mini-usb aansluiting op de GO zit!!

Inderdaad moet de usb-kabel rechtstreeks op de GO mini usb poort en de computer worden aangesloten.

Het teruggestuurde apparaat was dus ook niet defect.

Geen updates ontvangen en volgens support medewerker komt de 910 kaart ergens deze maand.

Overigens past de 6000 wel op mijn Brodit houder met de 'oude' 1005 aansluiting. De 1005 past niet op de nieuwe 6000 houder.

Wat ik een erg fijne verbetering vindt, is dat gemaakte fouten tijden het intypen gemakkelijk veranderd kunnen worden op een zelfde manier als op de iphone. Bij de vorige modellen moest je alles weer opnieuw typen als je een fout had gemaakt.

Het vertrek van mijn reis is verplaatst naar komende dinsdag en dan wil ik de GO 1005 naast mijn nieuwe GO 6000 gebruiken en kijken wat de verschillen zijn.

Misschien is er hier interesse om over gebruik/verschil in de praktijk te lezen?

Edit: op mijn GO 6000 zit reeds de nieuwe Europe kaart met versie nummer 910.5015, uitgegeven 05/2013

-------

P.S. een veilige en prettige reis toegewenst

--------

Dat is aardig, dank u!!

Na e-mail kontakt met support over het niet werken van de flitsservice, is de update van de kaarten aangepast en nu korrekt. Het filtsservice gedeelte wordt niet goed weergegeven op MyTT.

Supportmedewerker vroeg in e-mail het volgende:

Geachte heer Xxxx,

Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care. Het referentienummer voor uw vraag is xxxx-xxxx

Wat vreemd dat er op uw GO6000 niet de juist services waren toegevoegd.
Ik heb inmiddels dit voor u gewijzigd, zodat alles weer helemaal goed zal staan (inclusief bijvoorbeeld ook de Kaartupdateservice)
Om dit te voltooien zou ik u willen vragen om het toestel eenmalig te resetten naar fabrieksinstellingen:

Als laatste zou ik u willen vragen om het nieuwe toestel even eenmalig te resetten:
Ga hiervoor in het hoofdmenu naar 'Instellingen' (het radartje in het blauwe rondje)
Kies vervolgens 'Systeem'
Kies de onderste optie: 'Reset' en bevestig dit vervolgens 2 keer.

Hierna kunt u de tomtom weer zo instellen zoals u het zelf wilt.

Als laatste zou ik u willen vragen om het toestel aan te sluiten op de pc en te zien of er nog andere updates klaarstaan.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u aanvullende vragen of suggesties hebben, reageert u dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd. Ik help u graag verder.

Een fijne dag toegewenst!
Met vriendelijke groeten,

Xxxxx

TomTom Customer Care Team

Nadat het apparaat terug werd gezet naar fabrieks-instelingen kreeg ik volgend beeld in MyTT:

Schermafbeelding2013-08-13om160243_zpsa8

Het meest vervelende van de oplossing is, dat ik opnieuw alle plaatsen die ik voor de komende reis nodig ben (en dat zijn er veel) handmatig moet gaan invoeren in de GO 6000 omdat die door de reset allemaal zijn verdwenen.

Hopelijk zal de >>> beloofde mogelijkheid<<< van het toevoegen van eigen Poi's spoedig gerealiseerd worden.

Begrijp ik nu goed dat je voor de gehele levensduur van het apparaat....OOK gratis Live hebt, dus niet meer elk jaar 50 euro hoeft te betalen ? (of in het geval van de Go 7/950 : 25 euro bij de Halfords) ?

Alleen maar een paar maanden flitsers

Ik had in het begin ook het probleem met een USB kabel waarvan ik er diverse heb liggen, pas toen ik het kabeltje van de autolader gebruikte, kreeg ik contact met de computer.

Verstandig is dus om een los kabeltje er bij te bestellen, zodat je niet steeds het kabeltje van de auto lader los hoeft te maken.

Mijn eerste bevinding is dat het inspreken van de TomTom zeer slecht is.

Bij mijn oude 950 ging dit allemaal goed en nu herkend de 6000 niet eens als ik Amsterdam zeg.

Misschien is het nog wennen, maar veel dingen zijn anders en niet beter geworden.

Alleen al als ik naar huis wil rijden moet ik wel 5 keer het scherm aanraken en zo heb ik wel meer opmerkingen.

Misschien is het nog wennen, maar veel dingen zijn anders en niet beter geworden.

Alleen al als ik naar huis wil rijden moet ik wel 5 keer het scherm aanraken en zo heb ik wel meer opmerkingen.

Op een 6000 kan het in 3 keer als je in de instellingen kiest voor het kleinere lettertype.

Op een 5000 gaat het in 4 keer.

De stembesturing voldoet bij mij goed. Hiermee kan je door 2 keer een opdracht te geven

('Hallo TomTom' en 'Ga naar huis')  naar huis navigeren.