Sign in to follow this  
Followers 0
Robert Webbe

Live verbinding komt zeer traag of vaak niet tot stand

14 posts in this topic

Op mijn GO1005 had ik de afgelopen maanden het probleem dat de Live verbinding heel vaak niet tot stand kwam en niet stabiel aanwezig bleef. TomTom support heeft me heel veel dingen laten doen met mijn apparaat maar niets hielp. Uiteindelijk concludeerde ze dat het dan aan de SIM moest liggen maar dat leek mij niet het geval, een SIM doet het of doet het niet. Ik had zelf al een keer het label opgewipt en de SIM schoon gemaakt maar ook dat hielp niet. Ik moest hem maar ter reparatie opsturen maar daar had ik geen vertrouwen in.

De oplossing zat in onverwachte hoek: de ingebouwde accu. Ik heb de GO1005 vanaf het moment dat deze beschikbaar was en accu's slijten nu eenmaal, vooral als je hem meestal aan de stroom hebt hangen. Na vervanging van de interne accu was het probleem direct verdwenen en nog opvallender: ik had weer binnen hele korte tijd verbinding met HD-traffic.

Nu heb ik het vermoeden dat als de accu slechter wordt dan de spanning afneemt en daardoor het ingebouwde modem het steeds moeilijker krijgt. Hierdoor duurt het steeds een klein beetje langer voordat je HD traffic ontvangt. Ik ga nu denk ik ieder jaar het accu'tje vervangen. Ze kosten maar rond de 15 euro en met een kwartiertje is die vervangen.

Beste Robert,

kun jij aangeven hoe jij de SIM hent verwijderd en schoongemaakt.

Is dat eenvoudig zelf te doen (SIM verwijderen en terugplaatsen) of moet je de Go demonteren?

Heb exact het zelfde probleem, heb het bij tomtom neergelegd maar die reageren niet.

Zou dit ook voor mijn 820 werken, betaal niet voor niks live service.

Zoja waar kan ik zon accu bestellen?

na het lezen van deze openingspost ook maar sprong gewaagd mbt TT1000: live services bleef meer staan op "zoeken" dan dat hij informatie aanbood, met alle "fileplezier" als gevolg.

Meeste geprul was nog om TT open te krijgen: durfde in begin ook niet teveel te wrikken uit vrees iets permanent kapot te helpen.

éénmaal open is het voor de rest redelijk gemakkelijk allemaal. Batterij online gekocht en al paar keer getest en na max 1 min live services, terwijl dat voor baterijwissel soms minuten duurde of zelfs gewoonweg helemaal niet lukte tijdens een autorit van vb een uur of langer.

Dus tot op dit moment: zeer tevreden van mijn eigen "gepruts" en hoop dat dit die snelle connectie nu in toekomst ook zo blijft. En anders weten we nu hoe het allemaal moet hé :-).

Thx

Bij mij werken de Live services alleen als ik mijn Go 750 bedien via de PC. Dus via een usb/kabel verbonden aan TomTom home.

Ik moet dan wel zorgen dat ik internet verbinding heb op mijn PC. anders doet Live Services het ook niet.

Ik constasteer deze problemen terwijl ik in Italie op vakantie ben, en ik de Live services handig vind om daarmee de weersverwachtingen te kunnen zien. Ik heb niet overal internet ter beschikking dus ik denk dan bekijk ik dat wel via mijn Live Services. Maar helaas hij blijft maar zoeken naar de services.

Dus een verse accu moet de oplossing zijn. Fraai dat dit soort oplossingen alleen maar via het forum bekend worden gemaakt, en dat TomTom dit nergens op zijn website vermeld, daar ga je als gebruiker natuurlijk als eerste zoeken.

Vanmiddag op de terugweg van R'dam over de A13 naar den Haag.....de andere kant op (Delft-R'dam) stond er weer eens een flink lange file, maar op mijn 1005 Live was niks te zien, terwijl de Live balk gewoon aanwezig was, geen gezoek of zo.

Als het nu een beginnende file is, oke......maar deze stond er al even, zo te zien.

Wanneer je de andere kant (Delft-R'dam) had gereden , dan zou je wel gewaarschuwd geweest zijn . In uw richting was geen file , dus geen waarschuwing

@toytom

Volgens mij is dat niet helemaal juist wat je schrijft, bij de Carminat TT geeft TT wel degelijk aan dat er een file staat  uit de tegengestelde richting, maar een signaal geven doet TT dat dan natuurlijk niet.

Edited by puccini

Toch niet op de Live balk?

Jawel......sinds 2008 (dat ik met HDTraffic rijd) zie je ook de files op de andere kant van de weg.

@ BramvT

Sorry daarvoor , dat was mij nog niet opgevallen , zal daar ook eens op letten .

Groetjes   André

@ BramvT

Sorry daarvoor , dat was mij nog niet opgevallen , zal daar ook eens op letten .

Groetjes   André

Sorry, ik bedoelde natuurlijk niet in de Livebalk...maar op de kaart zelf dus, de langzaam (of vrijwel niet bewegende rode pijltjes).

Daaraan kun je dus zien of Live zijn werk goed doet, dat was dus niet het geval op de A13 (andere zijde), terwijl daar zeker 5 km file stond.

Ik hou Live goed in de smiezen, doet hij het goed, oke......anders meld ik dat hier.cool.png

Heb immers niet voor niks 239 euro uitgegeven om vooral een goedwerkende Live te hebben met de 1005....anders had ik net zo goed mijn 950 kunnen houden en die upgraden.

Op het moment met 2 GO onderweg in Oostenrijk. Op de 1005 geen flitser te zien terwijl op de 6000 regelmatig een (af en toe ook onterechte) flitswaarschuwing komt.

@ BramvT

Ja die rode pijltjes die heb ik wel al gezien tijdens een file , maar ik dacht aan de Livebalk . Misverstand opgelost .

Groetjes  André

Edited by toytom