Sign in to follow this  
Followers 0
Naik

Welk kaartkleuren gebruikt u?

19 posts in this topic

De nieuwe modellen zijn geïntroduceerd, en net als bij de introductie van de huidige generatie is het (nog) niet mogelijk bij de nieuwe speeltjes andere kaartkleuren in te stellen.

Uit meerdere hoeken hoor ik dat de kleurtjes wat flets zijn en zo de juiste info niet echt in het oog springt. En ik vond de oude kleurtjes al wat zacht.

Affijn vandaar mijn vraag, zijn er meer mensen die juist niet de standaard kleurtjes van TomTom gebruiken?

Voor overdag gebruik ik 'Belgica plus brique' De gewone TomTom kleuren, alleen met opgeschroefde kleurverzadiging dus niet meer de pastel kleurtjes maar gewoon keihard groen etc.

Voor 's nachts gebruik ik 'Rob Night' Heel rustgevend voor de ogen op 5% helderheid en heel duidelijke route in het geel...

En ja ik zie 's nachts ook het meerendeel van de navigatiegebruikers met een 25W lamp qua verlichting in de auto rondrijden laugh.png en nog het liefst midden op de voorruit...

Verder nog iemand met andere kleurtjes? Of gebruiken we gewoon de standaard kleuren?

Grtz, Peter.

Voor overdag gebruik ik 'Belgica plus brique' De gewone TomTom kleuren, alleen met opgeschroefde kleurverzadiging dus niet meer de pastel kleurtjes maar gewoon keihard groen etc.

Beste Peter,

Is de Belgica plus brique dezelfde als de standaard Belgica?

Voor in de nacht gebruik ik de Asia dark 2012 kleuren.

Deze is iets aangepast t.o.v. de originele Asia kleuren.

Groeten, Leo

Edited by Leo Go 1000

En ja ik zie 's nachts ook het meerendeel van de navigatiegebruikers met een 25W lamp qua verlichting in de auto rondrijden laugh.png en nog het liefst midden op de voorruit...

Niet alleen midden op de voorruit, maar zelfs PAL in hun gezichtsveld (onbegrijpelijk) wacko.png

Ik vind voor daglicht Atlantica het prettigst, lekker rustig qua kleuren. In 2D switch ik soms met Belgica.

's Nachts is dat Asia in zowel 2D als 3 D.

Daar jullie net als ik een TT 1000 cq 1005 hebben ben ik inderdaad benieuwd hoe Belgica brique cq Asia dark eruit zien. Van een specifieke site gehaald?

Niet alleen midden op de voorruit, maar zelfs PAL in hun gezichtsveld (onbegrijpelijk) :wacko:

Zouden ze niet weten dat er een nachtstand op zit? Zou me niet verbazen. Maar inderdaad lachwekkend, alsof ze ondervraagd worden met bijna een zoeklicht in hun snufferd.

Daar jullie net als ik een TT 1000 cq 1005 hebben ben ik inderdaad benieuwd hoe Belgica brique cq Asia dark eruit zien. Van een specifieke site gehaald?

Beste Milano,

Ik kan hem je wel mailen.

Kan hem hier niet neerzetten.

Krijg de melding "You have exceeded your allotted disk space for attachments"

Groeten, Leo

Beste Peter,

Is de Belgica plus brique dezelfde als de standaard Belgica?

Voor in de nacht gebruik ik de Asia dark 2012 kleuren.

Deze is iets aangepast t.o.v. de originele Asia kleuren.

Groeten, Leo

Zelfde kleuren, alleen wat feller. minder verwaterd...

Ik vind voor daglicht Atlantica het prettigst, lekker rustig qua kleuren. In 2D switch ik soms met Belgica.

's Nachts is dat Asia in zowel 2D als 3 D.

Ik heb ook nog een oudere TomTom, dus dat spul kan ik gelukkig nog binnenhalen met TomTomHome wink.png

Als ik die mogelijkheid niet had zou ik eigenlijk niet meer weten hoe je aan een beetje up to date poi's en andere zaken je zou moeten geraken. De meeste sites doen het niet meer of zijn al zo lang niet meer bijgehouden dat het eigenlijk een beetje een lachertje word...

Ik heb nog wel ergens een mapje staan met een stuk of wat kleurenschema's. Misschien wat voor de schatkamer?

Grtz, Peter.

Ik gebruik voor overdag French map welke hetzelfde is als de meeste landkaart kleurindelingen. voor Snachts gebruik ik Navigon by night.

Ik heb deze ook nog wel eens gebruikt. Kun je importeren op je TT 1000 cq 1005. Je zult deze wel kennen denk ik:

http://www.colorschemeeditor.com/index.php?lang=NL

PS prima idee om je bestanden in de schatkamer te plaatsen.

@ Leo: wellicht ook voor jou een idee?

De editor kende ik wel, maar daar ik nooit thuis Windows PC's heb gehad heb ik 'm nooit gebruikt.

In de loop der tijd heb ik wat kleurtjes verzameld, maar ik gebruik eigenlijk alleen die twee zoals vermeld in mijn eerste post.

Bestandjes zijn onderweg naar de schatkamer.

Grtz, Peter.

Hier gebruik ik altijd het 'Brasilia' schema (het standaard schema op de NC9 en NAV3 apparaten). Zowel voor overdag als 's nachts. Alleen heb ik de helderheid 's nachts wel op de laagste stand staan. Die donkere schema's vind ik maar niets; te weinig kleurverschil voor de verschillende wegen en gebieden (bebouwde kom, industrie etc.). 

Bedankt Holyhead good.gif

Dus mocht iemand de behoefte hebben om eens iets anders te proberen, leef je helemaal uit! crazy.gif

Grtz, Peter.

PS prima idee om je bestanden in de schatkamer te plaatsen.

@ Leo: wellicht ook voor jou een idee?

Okee, hierbij mijn verzameling van kleurenkaarten.

Gaat niet lukken helaas.

Ik krijg weer dezelfde foutmelding.

"You have exceeded your allotted disk space for attachments "

Groeten, Leo

Edited by Leo Go 1000

Ik gebruik op mijn Go 750 (en nu 950) al jaren de standaard ingestelde kaartkleuren voor overdag en s'nachts.....overdag lichtsterkte op 90 % en nachtkleuren op 5 %.

Hoe de standaard kaartkleur heet voor overdag, kon ik even niet zo snel zien....meen dat het Belgica is of zo.

Die voor s'nachts heb ik rood-zwart omdat je dan toch nog vrij goed de te rijden route kunt zien, bij andere nachtkleuren zijn die wat te vaag. (vooral de blauwe kleur)

Ik ben weleens aan het vogelen geweest via TTH met andere kaartkleuren van enthousiastelingen, maar dat beviel me niet zo....net zoals ik nu al enige jaren gewoon Saskia als stem heb en geen Nikkelen Nelis of Ome Kees ed. crazy.gif

Zelfde kleuren, alleen wat feller. minder verwaterd...

Ik heb hem (Belgica plus brique) iets aangepast qua kleuren van de wegen.

Staat in de schatkamer en heet Belgica 2013

Groeten, Leo

Ik gebruik voor mijn 1005 de nachtkleuren met de naam Golf. Deze past goed bij de dashboardverlichting van mijn Volkswagen. In de nacht door de rode route en verder blauwe wegen ook heel duidelijk om de te nemen weg te zien.

De 'overdag' kleur is ook Belgica.

Edited by filemaker