Sign in to follow this  
Followers 0
Tomboi

G6000 en nieuwe verkeersinformatie weergave

4 posts in this topic

Op mijn vraag aan TomTom Support waarom al meerdere keren spookfiles (files aangegeven op mijn Go6000 maar in praktijk lege B-weg) tegengekomen, maar niet correct met praktijk:

kreeg ik het volgende antwoord:

"Naast realtime files worden ook statistische gegevens gebruikt om verkeersinformatie door te geven. Trajecten waar op bepaalde momenten geregeld vertragingen zijn, kunnen ook worden aangegeven in het navigatiesysteem. Zo ook de melding die u tegenkomt rond Schiphol.

Deze vorm van verkeersinformatie is nieuw in de TomTom GO 6000 en zal de komende maanden nog worden bijgewerkt. Zo zal het steeds minder voorkomen dat u spookfiles tegenkomt."

er worden nu ook STATISTISCHE files weergegeven????
Kan iemand mij een goede reden bedenken waarom ik een rerouting wil maken voor een statistische file die er in de praktijk niet staat?

vervolg antwoord van TomTom Support hierop:

"Met behulp van statistische gegevens van de afgelopen 10 jaar, is het ons bekend waarin Nederland de knelpunten zitten en waar geregeld rond bepaalde tijden vertraging kan optreden.

Deze informatie verwerken wij ook in de Traffic functie. Op het moment kan het voorkomen dat hierdoor een andere route wordt aangeboden. Dit zijn kleine dingen waar wij nog aanpassingen op aan het uitvoeren zijn.

Het komt echter weinig voor dat u een dergelijke situatie tegenkomt, omdat anders de gehele wegenkaart vol zit met deze statistische informatie en het navigeren niet erg efficient meer gaat."

er worden nu ook STATISTISCHE files weergegeven????

Kan iemand mij een goede reden bedenken waarom ik een rerouting wil maken voor een statistische file die er in de praktijk niet staat?

Files die weergegeven worden die er in werkelijkheid niet staat is uiteraard niet goed. Maar door het gebruik van die statistische informatie worden er waarschijnlijk ook files weergegeven die er wel echt staan, en die de HD Traffic (nu 'TomTom Traffic') anders niet opgepikt had. Je kunt het aantal spookfiles wel verminderen, maar dan zullen er ook minder files getoond worden die TT Traffic gemist zou hebben. Het is dus zaak om de juiste balans te krijgen. Het lijkt erop alsof ze die balans hiertussen nog wat moeten afstellen zodat er niet teveel spookfiles getoond worden. 

Edited by Loek