Sign in to follow this  
Followers 0
Campert4

Eigen route downloaden op mijn tomtom one xl

14 posts in this topic

Hallo mensen

Wij willen het volgend jaar naar zuid Engeland gaan met onze camper VW T4.

Maar zouden graag onze eigen route willen samenstellen en deze dan downloaden op onze Tomtom One Xl.

Deze Tomtom heeft geen mogelijkheid om een SD of andere kaart kaart te gebruiken.

Is dat dan toch mogelijk en wie weet hoe?

Met vriendelijke groeten CamperT4

Wat voor model heb je precies? Je kunt het het beste hier opzoeken: http://tomtom.com/12214. Mijn ONE XL heeft namelijk wel de mogelijkheid om een SD-kaart te plaatsen. Misschien heb je toch een iets ander model? Met bijna alle TT's kun je de Reisplanner functie gebruiken om een route te rijden. Je kunt tot 48 routepunten invoeren. Het beste gaat dat met een extern programma zoals ITNConverter of TYRE. Vervolgens kun je de route exporteren naar je TomTom. 

Hallo Loek

Bedankt voor de reactie.

Ik heb altijd gemeend dat het een Tomtom One XL is.

Daarom stuur ik twee foto's mee.

Maar helaas de  TT van mij heeft alleen een mini usb aansluiting voor de voeding en voor de aansluiting op mijn computer

Hopelijk kan je me toch nog wat verder helpen.

met vriendelijke groeten

Henk

post-66395-0-74519200-1377333456_thumb.jpg

post-66395-0-53433200-1377333457_thumb.jpg

Hallo Loek

Heel erg veel bedankt.

We gaan dit uit proberen

Daarna zal ik laten weten of het gelukt is.

Dus nogmaals bedankt.

Groeten Henk

Hallo "holyhead"

Ja ik zie het nu, sorry, ik ben pas nieuw op deze site.

Maar nu ik toch bezig ben kan ik deze file zonder problemen in de Root van mijn XL kopiëren, of moet ik toch eerst een back-up maken via tomtom home.

Groeten Henk

Een backup maken kan nooit kwaad. Ik zou het overigens niet via HOME doen (of tenminste niet alleen via TT HOME). Zelf doe ik het altijd handmatig via deze manier: http://tomtom.com/13354. Maar die map in de root zetten levert eigenlijk nooit problemen op. Ik ben het nog nooit tegengekomen tenminste.

Hallo Loek en Holyhead

Ik heb twee problemen.

1) Ik heb het vinkje onder mijn wachtwoord aangevinkt nadat ik mijn gegevens heb ingelogd.

Als ik opnieuw het forum opstart staat er ook dat ik aangemeld ben, maaaaar als ik dan daaronder het woord Forum aanklik moet ik me eerst opnieuw inloggen.

Is dat normaal, of doe ik iets verkeerd?

2) Het kopiëren van dat zip bestand naar mijn TT is me gelukt, maaaaar het zijn maar zes kleine bestandjes waarvan er 5 foto's zijn en eentje een bestandje van 1 Kb.

Is dat alles ????

Daarnaast heb ik een proef route gemaakt in het programma TYRE maar wat moet ik dan doen en waar en met welke extensie moet ik dat bestand opslaan op mijn TT.

Er bestaat een map "West Europa"

Ik hoop dat jullie me niet te lastig vinden.

Als het allemaal lukt drinken we er samen eentje op!!!!

Groetjes Henk

De bestandsextensie is .itn en het routebestand moet (heel toepasselijk) in de map "itn" worden geplaatst. Vanuit Tyre is het overigens mogelijk het rechtstreeks naar de Tomtom te kopiëren (moet er wel een mapje itn zijn dan).

Je moet een map maken met de exacte naam 

SdkRegistry

De uitgepakte bestanden zet je hier in en daarna plaats je de map met de inhoud in je XL (root).

Tevens moet je een map maken met de naam Itn (als je die nog niet hebt) en deze zet je ook in de XL.

De route plaats je in de map Itn.

Hallo mannen

Het is gelukt !!!!!!!!!!

Dankzij jullie geweldige hulp heb ik mijn route, die ik met het programma Tyre heb uitgestippeld, op de TT als demo kunnen volgen. 

Geweldig !!!

Zoals afgesproken als we elkaar ergens tegenkomen zullen we er eentje op drinken.

Nogmaals hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Henk

biggrin.png biggrin.png biggrin.pngbiggrin.png biggrin.png biggrin.png  

Fijn dat het gelukt is, en bedankt voor het terugmelden :-).