Sign in to follow this  
Followers 0
simon123

geformateerd go 730

24 posts in this topic

mijn tomtom go 730 deed het niet meer

er miste een goede kaart

ik heb em toen geformateerd

maar nu staat er helemaal niets meer in het geheugen

kan dit nog verholpen worden??

Jazeker. Aansluiten op TomTomHome, nieuwste Navcore er op zetten en vervolgens een kaart aanschaffen.

Edited by Sfinxie

hoe doe ik dat

ik heb em aangesloten op tomtom home en waar vind ik vervolgens dan navcore

Als je Tomtom echt leeg is qua geheugen, zie je bovenaan in de lijst van TTHome : Applicatie staan (dat is je Navcore, oftewel het besturingssysteem)

Daarna (als TTHome die heeft geinstalleerd) moet hij vanzelf opnieuw opstarten en dan krijg je : Geen kaart gevonden.....en dan kun je in het hoofdmenu bij Kaarten...een nieuwe aanschaffen.

Dat kun je zelf bepalen....West Europa of alleen de Benelux.

Het kan zijn (hoeft dus niet) dat je niet meteen de Navcore 9.510 op je 730 krijgt....dan moet je het proces nog een keer doen.

Maar de laatste tijd gaat dat meteen in 1x goed.smile.png

Maar heb je niet ooit een backup gemaakt van je 730 ?.....of heb je hem zelf nieuw gekocht en heb je tevens een account op TTHome.....dan kan het zijn dat je nog je oude kaart van weleer krijgt aangeboden.....kijk even goed rond in Kaarten Kopen bij TTHome.

ik weet niet waar dit allemaal over gaat

maar hij doet het nog steeds niet

ook niet met de Benelux waar hij het altijd mee gedaan heeft zegt hij dat deze kaart niet te gebruiken is 

ik weet niet waar dit allemaal over gaat

maar hij doet het nog steeds niet

ook niet met de Benelux waar hij het altijd mee gedaan heeft zegt hij dat deze kaart niet te gebruiken is 

Ah, zit er misschien een illegale kaart op, heb je hem 2e hands gekocht of nieuw ?

En staat er nu een officieele navcore op (het besturingssyteem) ?

En ik heb inderdaad die 2 leden door elkaar gehaald, (lette gewoon niet op de naam)...ik richtte mij vooral op Simon met zijn 730 blush.png

nog enige uitleg hoe en wat ik geformatteerd heb

op de computer met de tomtom aangesloten

ben ik naar computer gegaan waar dus de boot c en de recovery d staat

daar stond dus ook de interne schijf van de tomtom tussen

die werd ook zo genoemd daar als tomtom

heb die interne tomtom rechts aangeklikt en vervolgens geformatteerd

na die formatering staat hij er nu als internal I

is er na deze ingreep nog redding??

Dan de aktie van Bram uitvoeren.

nog enige uitleg hoe en wat ik geformatteerd heb

op de computer met de tomtom aangesloten

ben ik naar computer gegaan waar dus de boot c en de recovery d staat

daar stond dus ook de interne schijf van de tomtom tussen

die werd ook zo genoemd daar als tomtom

heb die interne tomtom rechts aangeklikt en vervolgens geformatteerd

na die formatering staat hij er nu als internal I

is er na deze ingreep nog redding??

Ja....nu zorgen dat TTHome opgestart word, zodat hij je Go 730 herkend....en dan moet TTHome er een navcore op aanbieden aangezien er nu helemaal niks meer op (in) je Tomtom staat.....en dan vervolgens krijg je te zien (na het herstarten) dat hij geen kaart kan vinden....daarna roep je maar weer.....

(en lees ook mijn bijdrage van gisteren, de eerste dus)

Overigens vertelde Sfinxie dat ook al direct na je eerste vraag....ik heb overigens nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag of je hem 2e hands hebt gekocht (met mogelijk gerommel erop) of dat je hem ooit nieuw hebt aangeschaft.

Is wel belangrijk namelijk.....kan dan zijn dat je nog een (weliswaar oude) kaart hebt staan in TTHome, die ze je van Tomtom dan (gratis) weer aanbieden.

beste bramvt

toen ik nog werk had heb ik em gekregen voor mijn werk van mijn werkgever

in die tijd heeft een collega er een nieuwere versie opgezet en dit ook bij alle andere collega's gedaan [waarschijnlijk geen legale versie]

is het nu niet meer mogelijk om zonder een nieuwe kaart te kopen het voor mekaar te krijgen want dan kun je toch beter een nieuwe kopen??

en onderin bij de tomtom kun je ook een sd kaart in doen waar kan die dan voor zijn??

beste bramvt

toen ik nog werk had heb ik em gekregen voor mijn werk van mijn werkgever

in die tijd heeft een collega er een nieuwere versie opgezet en dit ook bij alle andere collega's gedaan [waarschijnlijk geen legale versie]

is het nu niet meer mogelijk om zonder een nieuwe kaart te kopen het voor mekaar te krijgen want dan kun je toch beter een nieuwe kopen??

en onderin bij de tomtom kun je ook een sd kaart in doen waar kan die dan voor zijn??

Beste Simon :

A: de 730 is gewoon een uitstekende Tomtom...omdat je daar een aantal extra's op hebt die je vaak op nieuwere types NIET meer hebt (heb zelf een jaar of 5 geleden ook nog een 730 gehad, net als de 630 enz - zie mijn onderschrift wink.png ).

Het enige wat er wellicht nu aan kan mankeren is de accu die niet meer fris is, maar aangezien je je Tomtom toch gebruikt in de auto aan de lader...is dat verder geen probleem.

Voor 45 euro heb je de nieuwste Beneluxkaart erop staan en voor 60 euro de West Europakaart (incl. GB en Scandinavie - t/m Italie en Spanje aan toe.).

Maar daarvoor lijkt het mij eerst belangrijk om te weten of je 730 nog wel in orde is...DUS wederom de vraag : Heb je er nu al een Navcore op staan ??

Uit je verhaal begrijp ik dat je hem nieuw van je baas hebt gekregen, dat account van ze voor TTHome zul je wel niet meer hebben....maar maakt niet uit, maak dan ZELF een nieuw account aan op TTHome en kijk dan eens wat er in kaarten staat.

Maar je moet dan wel precies doen wat we hier van je vragen, we hebben zo menigeen weer aan een werkende TT geholpen.

DUS : eerst zorgen dat er weer een besturingssysteem op staat...waardoor je de melding krijgt : Geen kaarten gevonden...als je zover bent, dan meld je je hier maar weer.

Want zoals ik al eerder schreef, heel soms krijg je nog de kaart zoals hij ontving toen hij nieuw uit de doos kwam....normaal gesproken moet dan de eigenaar aangemeld staan in TTH.

Voorbeeld : een paar weken terug gaf mijn nog geen 2 jaar oude Go 750 Live de geest (moederbord defect), daarop stond toen de gehele Europakaart....toen ik een 2e hands Go 950 op de kop had getikt en ik mij had aangemeld op TTHome....moest natuurlijk eerst de 750 omgewisseld worden voor de 950 en kreeg toen keurig de oude kaarten op mijn 950, die een stuk nieuwer waren dan de originele EU kaart van de 950.

Maar daarvoor moet je dus wel eerst DAT doen wat we hier van je vragen, anders heeft helpen geen zin.

Een nieuwe kopen kan altijd nog, maar wil je een apparaat hebben waar je via het oude TTHome allerlei leuke zaken zelf aan toe kunt voegen, dan zou ik je 730 lekker houden en er een nieuwe (legale) kaart aan spenderen....met de nieuwe serie Tomtom's die werken via My TT gaat dat een stuk moeilijker.

PS : dat SD kaartslot is natuurlijk om er NOG meer kaarten op te zetten, je hebt nu 2gb intern geheugen en mocht dat niet genoeg zijn dan kan je het geheugen uitbreiden met zo'n SD kaartje.

Maar rij je alleen in de Benelux, dan ben je het goedkoopste uit met de BNL kaart voor 45 euro.

Jouw 730 is trouwens ook geschikt voor de losse HDTraffic reciever (file info onderweg, weer berichten ed.  maar dan alleen in NL....ALS ze nog ergens te koop zijn tenminste)

Niet zo veel info tegelijk, Bram. wink.png Eerst maar eens via TTHome een werkende navcore er op. Daarna zien we wel weer.

hallo bramvt en sfinxie

hij zegt nu waarschuwing:in de huidige taal kan geen van de beschikbare stemmen worden gebruikt

je krijgt geen gesproken instructies te horen

heb toen een kaart van nieuwsgroepen via grabit gedownload

en dan zegt hij probleem met kaart:je kunt deze kaart niet gebruiken op dit navigatiesysteem:

western-europe-826

hoe nu verder

gr simon

@Simon123

Die vraag hoef je hier niet te stellen. We werken alleen met legale kaarten. Dus als je een kaart wil hebben dan moet je die kopen.

hoe nu verder

gr simon

Zoals Holyhead al terecht opmerkt, je zult een kaart moeten kopen via TTHome.

wie garandeert mij als het dan werkt

ik denk niet als tomtom dan  zegt nou sorry jonge hier heb je jou investering terug

Dat garandeerd TomTom. Als je de originele navcore op je 730 hebt en een kaart koopt en er gaat iets fout dan bel je TomTom en zorgen hun er voor dat je de kaart krijgt. Heb het meerdere malen bij de hand gehad,

Ik sluit mij aan bij Holyhead....zorg er nu maar eerst voor dat je zover bent als ik eerder beschreef (en haal die illegale kaart weg)....dus alleen een normale en laatste Navcore erop....maak een account op TTHome (of misschien had je die al) en wellicht krijg je dan te zien in TTHome dat er nog een oude kaart voor je klaarstaat.

Je zult dan vanzelf een nieuw scherm in TTH zien waarin staat dat je je kaart moet vernieuwen, maar kan ook kiezen voor een andere kaart (ik meen de linker knop)...daar klik je dan op en dan krijg je van alles te zien in TTH.

Meestal staat er dan bovenin wat er op je 730 kan worden gezet.

Staat er niks meer in dan kun je in datzelfde scherm een kaart kiezen die je wilt kopen....als je een complete EU kaart koopt, moet je er wel rekening mee houden dat je 730 maar 2gb intern geheugen heeft en je dan een 4gb SD kaart erin moet stoppen, TTH wijst je dan vanzelf de weg.

Anders krijg je een deelkaart op je 730, maar hebt dan uiteraard ook recht op de rest van de kaart (North EU, South EU, West EU ed.)

@simon123 : Doe nu eerst eens wat ik in bericht #2 al zei. Als je dat voor elkaar hebt, kunnen we verder.

Dus niet allerlei fratsen uithalen met nieuwsgroepen en illegale zooi, daar doen wij hier niet aan.

Mocht dat toch je voorkeur hebben dan houdt onze hulp hier op.

Hallo iedereen

Ik up dit even... Ik heb namelijk ook mijn TomTom One geformatteerd omdat ik deze per ongeluk onveilig verwijderd had van mijn pc, waardoor ik alles kwijt ben. 

Ik heb echter geen back-up van mijn TomTom gemaakt, omdat dit de eerste keer was dat ik hem aansloot op de pc. 
(Ik dacht dat mijn pc hem niet herkende, waardoor ik de usb kabel losmaakte en er vervolgens weer in stak... met alle gevolgen van dien).

Het besturingssysteem staat er weer helemaal op, maar jammer genoeg mijn kaart van West-Europa niet. Ik heb al via ttcode.com aan mijn activatiecode voor m'n kaart proberen te komen. Echter herkent TT-home de activatiecode niet. Ook bood TT-home de kaart niet opnieuw aan.

Ik heb al gebeld naar TT, de wachttijd bedroeg zogezegd minder dan een minuut... Na 7 minuten had ik nog steeds niemand aan de lijn... Hier heb ik opgegeven. Daarna heb ik een mail gestuurd naar TT... 'een antwoord binnen de twee werkdagen' is er niet gekomen...

Kan iemand mij zeggen of er een legale oplossing is om terug aan mijn kaart te raken, zonder dat ik een nieuwe moet kopen?

Groetjes!

Kan iemand mij zeggen of er een legale oplossing is om terug aan mijn kaart te raken, zonder dat ik een nieuwe moet kopen?

Groetjes!

Door toch door te zetten bij de helpdesk van Tomtom, misschien vroeg in de ochtend bellen dat je er wel sneller door komt ?

Ze zullen je echt wel helpen als dat kan door je oude kaart weer aan te bieden op TTHome.

Dankjewel BramvT! Net een mail ontvangen van de helpdesk...
Het werd er onverwachts druk, vandaar hun late antwoord. Mijn vertrouwen in TT is terug hersteld :)