Sign in to follow this  
Followers 0
mio_Lance

Update tomtom start 25

9 posts in this topic

Dag allemaal,

Is het normaal als ik een update download op mijn tt start 25 de vooruitgangsbalk maar gaat tot  40 procent en dan stopt het,maar het downloaden stopt niet denk ik,daar er te lezen staat toestel niet loskoppelen totdat ik de melding krijg nu kan je veilig toestel ontkoppelen,ook zie ik nooit nuttige plaatsen en andere te zien in voeg content van community toe .

Ik heb precies het zelfde met TT start25, via Mydrive komt het niet verder dan 95%.

Firewall en antivirus al gewisseld op andere pc met ander besturingssysteem niks helpt.

Ik draai zelf met windows 8.1 en de andere pc met windows 7.

Wie weet raad.

Heeft dacht ik te maken met een (bekend) probleem bij de mapshare-updates. Daar wordt aan gewerkt door TomTom.

Ik heb precies het zelfde met TT start25, via Mydrive komt het niet verder dan 95%.

Firewall en antivirus al gewisseld op andere pc met ander besturingssysteem niks helpt.

Ik draai zelf met windows 8.1 en de andere pc met windows 7.

Wie weet raad.

Hallo omeko en welkom op het forum!

Er is bekend dat er problemen zijn met de verbinding met MyDrive. Er zijn ook meerdere topics over mogelijke oplossingen hiervoor.

Wilt u eens het volgende uitproberen:

Als u op het MyDrive icoontje in uw startbalk klikt, gaat u vervolgens naar "instellingen" --> Tabblad "Algemeen"  --> bij landinstelling klikt u op het driehoekje en kiest u voor United Kingdom (English) --> en daarna klikken op de blauwe button rechtsonder met opschrift "Sla instellingen op"

Ben erg benieuwd of uw device na aansluiten nu wel gaat updaten en de update nu ook afmaakt, laat het even weten hier aub.

Edited by filemaker

Mijn start 60 blijft hangen op: 0% done, 0.18 min remaining.

Dus je Engelse methode werkt helaas ook niet, filemaker.

Een eerdere grotere update deze week is uiteindelijk wel gelukt na 4 uur(!), doordat ik op advies van tomtom de start 60 teruggezet had naar de fabrieksinstellingen.

Dit waren de aanwijzingen:

Installeer de nieuwste versie van MyDrive Connect via www.tomtom.com/getstarted.

U kunt onderstaande stappen nalopen op het navigatiesysteem om het probleem te verhelpen. Koppel eerst het navigatiesysteem los van de computer.

•    Hoofdmenu > Instellingen > Herstel fabrieks-instellingen > JA > kies voor Gedeetelijk: mijn huidige instellingen en locatiegegevens behouden > OK > Wacht tot dit voltooid is
•    Doorloop de basis instellingen bij het opstarten
•    Als dit klaar is gaat u naar -Hoofdmenu -> Instellingen -> Kaartcorrecties -> Kaartcorrecties van anderen -> Ga door -> OK

Sluit het navigatiesysteem weer aan op de computer.

•    Download alles nu opnieuw via MyDrive

Let op: Het kan nu goed zijn dat de visuele voortgang wederom staakt bij een X percentage. Laat de TomTom echter zonder onderbreking aangesloten. De installatie loopt op de achtergrond namelijk nog wel door. Dit kan tot maximaal 2 uur duren voordat dit voltooid is wegens een bug aan onze zijde. Onze techneuten doen hun uiterste best deze bug te verhelpen.
Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Misschien dat anderen hier ook iets aan hebben totdat tomtom de bug getackeld heeft.

In tegenstelling tot het apparaat van omeko, begint u download al helemaal niet.

Goed dat u de update nu er eindelijk wel op heeft staan.

Voor het aantal mb's dat er op het apparaat gezet moeten worden, vind ik het proces veel te lang duren. U heeft ongetwijfeld gelijk dat er een en ander bug opgelost moet worden.

Dank u voor de gedeelde info, u helpt daar anderen vast mee.

In tegenstelling tot het apparaat van omeko, begint u download al helemaal niet.

Voordat ik contact met TomTom had opgenomen had ik mijns inziens hetzelfde probleem als omeko hier boven.

Zie deze afbeelding  post-59849-0-47436300-1390068482_thumb.jpg om 18:55 uur

en het resultaat hier post-59849-0-29960300-1390068498_thumb.jpg om 20:33 uur.

Hier zie je dat het downloaden zelf prima is gegaan, alleen het installeren van de content blijft hangen op 95%. En dat na ruim 2,5 uur.

Na het contact met Tomtom heb ik hun stappenplan uitgevoerd. Dat ging overigens niet vanzelf. Ik werd tijdens de update nog geconfronteerd met een technische fout en het duurde 4 hele uren.

Daarom wacht ik nu maar tot Tomtom de "bug" eruit heeft gehaald. Want ik wil niet nog eens 4 uur bezig zijn om de laatste mapshare toe te voegen aan mijn start 60.

Ik vind het overigens onvoorstelbaar dat een bedrijf als Tomtom kennelijk niet in staat is zijn duizenden klanten goed te bedienen met de updates. Dit moet beter. Wel ben ik prima te spreken over de snelle en goede reactie van Tomtom naar aanleiding van mijn probleemvraag. 

Sorry voor de late reactie heren.

Ik dacht dat ik een mail kreeg als er op een topic geantwoord werd.

Heb ik instellingen in MyDrive de taal op Engels United Kingdom gezet.

Geprobeerd de 3 updates, kaart, gpsfix en systeem apart te updaten, alles blijft hangen op 0% en 2:15 min remaining.

Blijft een probleem dat updaten.

Heb de Tomtom Start 25 vandaag vanaf 10:00 uur aan de Mydrive gehangen, hij is nu (17:30 uur) net klaar met updaten.

Geduld dus :-)