Sign in to follow this  
Followers 0
Fmouse16

GO 825M onjuiste snelheidsweergave

4 posts in this topic

Hi mede (weg)gebruikers,

Ben erg tevreden over mijn 825M. Echter op het wegvak A2 Amsterdam-Utrecht geeft het apparaat een onjuiste weergave van de eigen gereden snelheid. Tevens zie ik dan een liggend streepje boven de snelheidsindicatie. Zijn de hoogspanningsmasten die over grote afstand evenwijdig met de A2 lopen hier de oorzaak van. Heb deze afwijking buiten dit A2 weggedeelte nog nooit gezien. Wie weet het antwoord?

Mvg

Fmouse16

Dat streepje geeft aan dat het om een gemiddelde snelheid gaat. Dit wordt weergegeven als er een trajectcontrole is. Dan kun je makkelijk zien of je gemiddeld te hard rijdt of niet.

Hi Loek,

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ga er, als ik weer tussen Utrecht en A'dam rijd, zeker met andere invalshoek naar kijken. Vraag mezelf wel af waarom ik dit niet weet cq had kunnen weten (heb hierover niets in de handleiding gelezen) en jij wel. Het geheim van de smid zullen we maar zeggen.

Mvg

Fmouse16

Op pagina 103 van deze handleiding: http://download.tomtom.com/open/manuals/LIVE/TomTom-EU-LIVE-RG-nl-nl.pdf staat wel iets over een trajectcontrole en dat in dat geval niet de huidige snelheid, maar de gemiddelde snelheid wordt getoond. Echter wordt er inderdaad niet vermeld dat er dan een streepje boven de snelheid komt te staan. In de wiskunde wordt wel vaker een streepje gebruikt om het gemiddelde aan te geven. Maar ze kunnen bij TT natuurlijk niet aannemen dat iedereen dit weet, dus eigenlijk had het gewoon in de handleiding moeten staan :-).

Edited by Loek