Sign in to follow this  
Followers 0
Leo Go 1000

TomTom begint te praten?

8 posts in this topic

Beste,

Vanochtend begon mijn TomTom te praten.

De computerstem zei dat er een vertraging op de route was van 3 minuten en dat er geen andere route beschikbaar was.

Heb dit nog niet eerder gehad met deze TomTom, de vorige TT 1005 en de TT 1000.

Is er wat gebeurt, een update of is er wat anders aan de hand.

Iemand een idee of heeft iemand anders dit ook gehad?

Bedankt.

Groeten, Leo

Wat voor TomTom model heb je momenteel? Bedoel je dat de TomTom ineens begint te praten als de TomTom nog uit staat?

Ik heb spraakbegeleiding altijd uit staan op mijn GO 950. Het is in het verleden echter wel een paar keer voorgekomen dat, direct na een update van de Navcore, deze weer aan stond.
Zomaar spontaan, zonder aanwijsbare reden, spraak horen is mij nog nooit gebeurd.

Ik heb spraakbegeleiding altijd uit staan op mijn GO 950. Het is in het verleden echter wel een paar keer voorgekomen dat, direct na een update van de Navcore, deze weer aan stond.

Zomaar spontaan, zonder aanwijsbare reden, spraak horen is mij nog nooit gebeurd.

Hm...nee, ik heb alle opties juist aanstaan (bang dat ik informatie mis onderweg), alhoewel ik nogal eens roep : Mens, hou nu even je %#@ dicht laugh.png

De radio staat altijd aan bij mij, zit je net naar het nieuws te luisteren, komt zij met een heel verhaal aanzetten over vertragingen ed. en tussendoor ook nog de route aanwijzingen.

Toch is Saskia wel een goede vriendin van mij geworden, alleen dat spraakgebrek af en toe...lachwekkend somstongue.png

Wat voor TomTom model heb je momenteel? Bedoel je dat de TomTom ineens begint te praten als de TomTom nog uit staat?

Hoi Loek,

Nee hij was wel aan natuurlijk.

Zal toch een stunt zijn als hij uit staat en dan begint.yahoo.gif

De TT is de 1005 live HD&T M.

Heb het nog niet eerder gehad.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het nooit gewerkt heeft bijvoorbeeld.

Gr. Leo

Oké :-). 

Voor zover ik me kan herinneren heeft het nooit in de changelog van nieuwe applicatieversies gestaan. Maar ze vertellen daar ook niet alles wat ze veranderd hebben. Misschien dat er bij de stemvoorkeuren iets ingesteld kan worden inderdaad.

Vanavond toen ik naar huis ging en de TT 1005 aangezet begon de computerstem weer te praten over dat er een vertraging is op de route en dat dit wel de snelste route was.

Heb dit nog niet eerder gehad zolang ik deze TT heb.

En het mooie is, ik heb niks veranderd, ingesteld etc.

Word hij nu pas wakker of zo na een jaar of is er toch een update geweest wat we niet weten.

Groeten, Leo

Zoals gezegd staat bij mij spraakbegeleiding altijd uit. Dat neemt niet weg dat ik de melding van een alternatieve route, in geval van file o.i.d., dan toch ook op spraak krijg. Dus met de spraakbegeleiding voor de normale route uit, komt bij bijzonderheden wel degelijk Saskia tot leven.