Sign in to follow this  
Followers 0
JoostBoZ

LIVE Services werken niet meer... "Bezig met verbinding maken"

24 posts in this topic

Na jaren een trouw gebruiker van verschillende TomTom modellen heeft mijn huidige GO 950 LIVE problemen verbinding te maken maken met de LIVE services.

Twee maanden geleden werkte alles nog prima, ook weer mijn abonnement voor een jaar verlengd, maar nu sinds een maand krijg ik geen verbinding meer en geeft de LIVE status constant aan "Bezig met verbinding maken..." (zie hier nog wel SIM kaart nummer e.d.).

TomTom support leek eerst erg behulpzaam, waarbij mijn probleem gelijk werd doorgezet naar de tweede lijn en SIM kaart zou gereset worden. Maar helaas... geen succes. Nu kreeg ik de volgende Mevrouw Josje G. van TomTom Customer Care het volgende bericht:

Helaas is er dan niets meer dat we kunnen doen. De technische afdeling is bezig met een oplossing van dit probleem.
Ik wil u vragen nog even te wachten op een antwoord u wordt automatisch op de hoogte gesteld als er een oplossing is voor uw probleem. Mijn excuses voor het ongemak.

Uiteraard is de 'vraag' via TomTom website gesloten en kan ik er niet meer op reageren. Is dit onaanvaardbaar. Ik betaal een abonnement waarvan de diensten niet geleverd kunnen worden... erg fijn sad.png Iemand suggesties hoe die probleem te verhelpen is?

In het antwoord lees ik echter dat er aan uw probleem gewerkt wordt. Geef TomTom de gelegenheid om het te fixen.

In het verleden is er nooit moelijk gedaan over een goede oplossing voor de tijdelijk niet genoten verbinding met Traffic

Even geduld aub is het beste!

Live services zijn op dit ogenblik terug actief, soms moet er ook gewerkt worden aan deze Service.

Is er al eens een nieuwe accu in de 950 gezet? Dat zou namelijk de oplossing kunnen zijn. Een teruglopende batterij is namelijk vaak de oorzaak van verslechterde ontvangst.

Grtz, Peter.

Is er al eens een nieuwe accu in de 950 gezet? Dat zou namelijk de oplossing kunnen zijn. Een teruglopende batterij is namelijk vaak de oorzaak van verslechterde ontvangst.

Grtz, Peter.

Denkt u als het apparaat is aangesloten aan de boordspanning van de auto het probleem ook blijft?

Denkt u als het apparaat is aangesloten aan de boordspanning van de auto het probleem ook blijft?

Als het toestel aan de autolader ligt is de batt. spanning normaal ook al is de batt. minder goed, ik heb al eens gehad dat de batt. volledig leeg was, toen ik hem aan de autolader aansloot werkte de TT na een tiental minuten terug normaal.  

Het stond ooit eens ongeveer zo op de forums van TomTom:

Het is blijkbaar zo dat de voeding van het device via de batterij loopt, als de batterij slecht is treedt er blijkbaar zoveel verlies op dat hij moeite krijgt met als eerste zijn verbinding en ook in mindere mate zijn localisering via gps.

Hoewel de TomTom dus wel blijft functioneren treden er dus wel 'problemen' op. En die zijn dus op te lossen door het vervangen van de accu. 

Grtz, Peter.

Interessante info, dank u!!

Ik dacht eigenlijk dat de batterij mss bij aansluiten aan de boordspanning niet meer nodig zou zijn.

Heb wel vermoed dat het apparaat waarschijnlijk uitschakeld met een kapotte accu als er oververhitting is in bv warme landen.

Met de Go live 1005 hetzelfde probleem gehad meteen bij de aankoop. Moest de TT terugzenden, maar kreeg de tip eerst de TT stevig in mijn handpalm te 'stoten'. Dit hielp meteen en de TT werkt nu al 4 maanden probleemloos.

Klopt, dat doe je als je sim kaart geen goed contact maakt. En dat kan je zien als je gewoon geen verbinding hebt met het netwerk of je simkaart helemaal niet thuis geeft. Eerste poster geeft aan dat het niet zijn sim kaart is... die maakt wel verbinding alleen de dataverbinding met de TomTom server word niet goed opgezet.

Een goede vuistregel voor alle 'Live' TomToms is:

Houdt je batterij het zonder stroomvoorziening het nog maar een half uur vol of minder, zet er dan een nieuwe in want dit gaat problemen opleveren met de ontvangst van je Live services.

Grtz, Peter

kan ik ook bevestigen: TT1000 werkte niet meer mbt live-services: in auto stak hij ook altijd aan autolader, maar ook op die manier werkte live-services niet meer (of zeer sporadisch voor korte tijd).

vorige week batterij vervangen en jawel, 1 minuut na aanzetten verschijnt verbinding met live-services en deze blijft hele rit stabiel aanwezig.

Dus ook al hangt TT steeds aan autolader, dan nog kan een defecte / versleten batterij problemen geven.

kan ik ook bevestigen: TT1000 werkte niet meer mbt live-services: in auto stak hij ook altijd aan autolader, maar ook op die manier werkte live-services niet meer (of zeer sporadisch voor korte tijd).

vorige week batterij vervangen en jawel, 1 minuut na aanzetten verschijnt verbinding met live-services en deze blijft hele rit stabiel aanwezig.

Dus ook al hangt TT steeds aan autolader, dan nog kan een defecte / versleten batterij problemen geven.

Interessantgood.gif , dit zou ook kunnen verklaren waarom mijn 950 met een nieuwe accu (via eoa internetwinkel : 12 euro) ook soms problemen heeft met de Live verbinding en na 8 uur aan te hebben gestaan, een enkele keer spontaan opnieuw gaat opstarten.

Ik zal maar eens een originele accu bij TT gaan bestellen, want met deze nieuwe accu kan hij niet eens bij volle laadtoestand een half uur draaien....terwijl een nieuwe TT (met originele accu) wel bijna 2 uur aan kan staan zonder lader.

(de vraag is alleen : wie heeft die accu's, want op de site van TT zelf staan ze niet)unsure.png

Hier nog een duit in het zakje:

Op de Carminat TT Live krijgen we ook al ruim een maand de melding van Live is niet beschikbaar in uw regio.

De "Technische Dienst" is er mee bezig krijg je als antwoord van TT.

Kortom die "Technische Dienst" moeten ze een schop onder hun . . . .  geven!

Het is de laatste jaren niets anders dan ge . . . met TT en je moet gewoon het volle pond blijven betalen voor diensten welke niet naar behoren functioneren.

En niemand doet er iets aan !

Edited by puccini

Ja, zo zag mijn nieuwe accu er ook uit toen ik hem uit het doosje haalde (een zelfde soort sticker), maar goed....het valt te proberenwink.png

Ik heb de laatste dagen ook erg veel last van verbindingsproblemen met de Live servers op mijn Go Live 750.

Het probleem ligt niet bij de ontvangst, want via status en informatie -> netwerk zie ik wel een verbinding met het GSM netwerk, alleen lukt de verbinding met de Live servers niet.

Bij mij is dit ook weeral....ieder jaar hetzelfde...voor ik op verlof wil vertrekken koop ik de Live...en ja hoor tegen dan werkt die niet meer :-(

uit voorzorg had ik die van mijn ouders...die hebben dezelfde...vandaag update en ja hoor zelfde probleem ???

je zou bijna denken dat ze het er voor doen...ieder jaar laat ik me vangen...je kunt hem toch meer als de helft van de tijd niet gebruiken.

heb dus dit jaar maar weeral eens geschreven...vrijdag vertrek ik.

je zou met plezier naar de concurrentie overstappen...dus jongens van tomtom doe er eens iets aan...werk die bug weg

Tja, maar of de concurrentie beter is???? Ik verdenk Tomtom er inderdaad wel van, dat ze zich niet druk erom maken.

Ze bieden je tegen een korting van 25% een nieuw systeem aan, en hebben weer geld aan je verdiend.

Bij mij was het zelfde probleem. Problemen met de ingebouwde simkaart van de 750 live, en omdat hij 4 jaar was, niet meer te repareren (volgens hun), dus maar weer een nieuwe gekocht........... Ik heb nu wel live time kaart update en live time file/flits informatie, dus geen jaarlijkse kosten meer. Het jaar dat ik net gekocht had (zoals u) heb ik ook netjes als extra korting gekregen van Tomtom

Wel toevallig heb ik al 2 keer de aanbieding gehad om een "nieuw toestel" te kopen voor het stuk viel !

Ze kunnen tegenwoordig heel veel op afstand....dus ik verdenk ze ook van praktijken die niet "wettelijk" zijn....

En raar dat het 2de toestel "opeens" hetzelfde mankeerd is het bewijs !!

Niks stuk...manipulatie

13 uur geleden zei ronsse c:

Wel toevallig heb ik al 2 keer de aanbieding gehad om een "nieuw toestel" te kopen voor het stuk viel !

Ze kunnen tegenwoordig heel veel op afstand....dus ik verdenk ze ook van praktijken die niet "wettelijk" zijn....

En raar dat het 2de toestel "opeens" hetzelfde mankeerd is het bewijs !!

Niks stuk...manipulatie

Neem aan dat je wel eens van de opmerking gehoord hebt.

Je ziet ze vliegen.

Ik geloof ook niet dat ze "bewust" systemen op afstand laten stuk gaan. Wel is het zo, dat ze oudere systemen van 4 jaar en ouder niet meer repareren willen.......

11 uur geleden zei holyhead:

Je ziet ze vliegen.

11 uur geleden zei holyhead:

Je ziet ze vliegen.

misschien of misschien ook niet zijn nog al grote merken voor veroordeeld om zulke zaken uit te steken...juist in europa word er veel door de vingers gezien.

alles kan ingesteld worden tegenwoordig, vooraf  of achteraf op afstand...dus ook wanneer iets niet meer mag werken...dat bevorderd de verkoop  ;-)

maar ieder zijn mening... en overtuiging 

of mag je dat hier niet zeggen...

Edited by ronsse c

20 uur geleden zei ronsse c:

misschien of misschien ook niet zijn nog al grote merken voor veroordeeld om zulke zaken uit te steken...juist in europa word er veel door de vingers gezien.

alles kan ingesteld worden tegenwoordig, vooraf  of achteraf op afstand...dus ook wanneer iets niet meer mag werken...dat bevorderd de verkoop  ;-)

maar ieder zijn mening... en overtuiging 

of mag je dat hier niet zeggen...

Natuurlijk mag je dat zeggen alleen ik geloof er niet in.

Heb respectievelijk een One, One New Edition, Start2, XL IQ LIVE, Go 630  en een Go 750 en die werken allemaal nog.

Op de New Edition, XL IQ LIVE en Start 2 heb ik nog kaart abbo,s lopen tot eind van het jaar. Ik krijg aanbiedingen voor deze apparaten aangeboden, waarvan ik geen gebruik maak.