Sign in to follow this  
Followers 0
Desjelle

Mailm: Neem de Kaartupdateservice voor een pak minder geld

18 posts in this topic

Hallo,

ik heb net een mail van TT gekregen met de aanbieding van een nieuwe kaart + 1 jaar updates voor 34.95.

"Het wegennet verandert constant. Met TomToms Kaartupdateservice kunt u echter uw kaart up-to-date houden.

U krijgt direct de meest recente kaart van Kaart van Europa * en kunt in de loop van het jaar nog eens vier kaartupdates downloaden. Dat betekent dat u altijd zo snel en gemakkelijk mogelijk uw bestemming bereikt.

Bovendien is nu het ideale moment om de service te nemen. U krijgt een megakorting."

*Om de meest recente kaart van Europa te downloaden, moet er 1 GB geheugen beschikbaar zijn op uw TomTom-navigatiesysteem. Houd er rekening mee dat u mogelijk een extra SD-kaart nodig hebt.

Dat doet mij twijfelen. Ik heb maar iets van een 250 meg vrij gaat dat dan wel lukken? En is dit dan een goede deal of gaan er misschien nog betere komen? :)

En wanneer ik naar de site van TT ga alsof ik die bestelling zou doen zie ik alleen maar staan dat dat een jaar updates

"West-Europa - Kaartupdateservice voor 1 jaar"

is en zie nergens iets van een nieuwe kaart?

Edited by Desjelle

Wat voor TomTom heb je precies? Je kunt het hier vinden: http://www.tomtom.com/9512. Het gaat om het beschikbare geheugen als de huidige kaart verwijderd is (of is gebackupt naar de computer). Als je huidige kaart dus meer dan 750 MB is dan zal het geen probleem zijn. 

Ja, voor 5 kaarten. Je GO LIVE 825 heeft een SD-kaartslot, dus eventueel zou je die nog kunnen gebruiken. Die SD-kaartjes kosten tegenwoordig bijna niets meer. Voor zover ik weet zal het update-proces de huidige kaart automatisch vervangen door de nieuwe zodat deze er op past. Je hoeft niet handimatig een backup te maken naar de computer (dat kan bij dit type model niet eens).

Die aanbiedingsmail van TomTom kreeg ik ook, maar ik heb in het voorjaar mijn kaartservice al verlengd.

Waar kan ik ook al weer zien hoe lang dat abonnement loopt?

Ik hou niet zo van dat geupdate gedoe, ik koop als het echt nodig is elk jaar voor ik op verlof vertrek een nieuwe kaart, dan ben ikzeker dat ik werkelijk een nieuwe kaart heb

Ik hou niet zo van dat geupdate gedoe, ik koop als het echt nodig is elk jaar voor ik op verlof vertrek een nieuwe kaart, dan ben ikzeker dat ik werkelijk een nieuwe kaart heb

Met de kaartupdateservice heb je altijd de nieuwste kaart (niet alleen in de vakantie) en ben je nog goedkoper uit ook.

mijn via 125 heeft nog 172MB vrije ruimte. De oude kaart Europa is 2.9GB groot, de nieuw aangeboden kaart Europa is 3.5GB groot. Wil ik die installeren, moet ik zeker wat schrappen in de zelf gedownloade POI"s?

Als je TomTom geen SD-kaartslot heeft dan krijg je in plaats van de volledige Europa-kaart een deelkaart aangeboden (na eerst de volledige kaart te hebben gekocht) zoals Europa West of Europa Zuid. Die zijn een stuk kleiner en zullen wel passen op het interne geheugen van je TomTom. Je hoeft je POI's dus niet weg te doen (dat zal toch niet zoveel schelen in grootte waarschijnlijk).

Zie ook hier: http://www.tomtom.com/nl_nl/maps/map-zones/#tab:tab1

Edited by Loek

Ik heb al vele jaren die kaartupdate genomen.

Stel je kaart is nu nog geldig tot 2015 dan wordt de extra tijd er gewoon achteraan geplakt.

Elk 3 maanden nieuwe updates

Die aanbiedingsmail van TomTom kreeg ik ook, maar ik heb in het voorjaar mijn kaartservice al verlengd.

Waar kan ik ook al weer zien hoe lang dat abonnement loopt?

Dan moet je je TT aansluiten op je PC. Daarna krijg je in my TT een scherm waarin in een van de horizontale balken o.a.je kaart benoemd staat. Als je daar op klikt zie je ook hoelang je abonnement nog geldig is.

By the way, die van mij loopt tot april volgend jaar. Ik heb al eens eerder verlengd met zo'n actie en toen werd netjes de verlenging achter je actuele abbo geplakt. Iemand een idee of dat nu ook zo is daar men in deze aanbieding expliciet de komende kwartalen, te beginnen met nov en zo verder, benoemt? Met mijn abbo krijg ik sowieso die van nov en feb!

PS zie nu antwoord van Bika: denk je dat dat nu ook goed gaat?

Edited by Milano62

Ik denk het wel, waar staat dat van die verleniging van mij loopt ook tot april dacht ik.

zie onderschrift.

Edited by Bika

Eerdere aanbieding laten lopen, zat te vlassen op een GO5000 (mits tegen een leuk prijsje). Nu opnieuw een mail gekregen, paar dagen geldig maar, en nu wel gedaan smile.png . Net een XXL Classic 2e hands aangeschaft, haast nieuw nog, en die biedt eigenlijk alles wat ik nodig heb. Van de GO5000 zie ik dus nog maar voorlopig even af, ik laat ze er nog ff verder aan sleutelen.

Eerdere aanbieding laten lopen, zat te vlassen op een GO5000 (mits tegen een leuk prijsje). Nu opnieuw een mail gekregen, paar dagen geldig maar, en nu wel gedaan smile.png . Net een XXL Classic 2e hands aangeschaft, haast nieuw nog, en die biedt eigenlijk alles wat ik nodig heb. Van de GO5000 zie ik dus nog maar voorlopig even af, ik laat ze er nog ff verder aan sleutelen.

Ik hoop niet dat je er teveel voor hebt betaald.....want ik zag gisteren een advertentie van Scheerfoppen in mijn stad waarin ze die XXL nieuw voor 109 euro aanbieden.wink.png

http://www.scheerenfoppen.nl/nl/computer-en-telecom/navigatie/navigatie/tomtom/xxl-classic-we-22-navigatie/p41966

Maar evengoed succes gewenst met je nieuwe aanwinst.smile.png

Ik heb een mail nog niet gehad voor de kaartupdate?

Dan moet je je TT aansluiten op je PC. Daarna krijg je in my TT een scherm waarin in een van de horizontale balken o.a.je kaart benoemd staat. Als je daar op klikt zie je ook hoelang je abonnement nog geldig is.

Hoe kan dit met TT Home ? Heb een TT XL LIVE . Ik zie in TT Home enkel de kaartversie maar geen gegevens over mijn kaartupdate . Of werkt dit niet met TT Home ?

Grts André