Sign in to follow this  
Followers 0
BramvT

TIP : Dash-Cam bij Action : 16,95 !

6 posts in this topic

Ik was vanmiddag even bij onze plaatselijke Action en daar zag ik voor 16,95 deze Dashcam te koop staan, heb hem meteen gekocht....wilde allang zo'n ding hebben voor onderweg, ditzelfde apparaat kost bij de Halfords 39,50 !!

http://www.action.nl/products/view/id/5246/-p/viewid/9/favoritelistid/15

Teven lagen er 16gb SDHC kaartjes te koop, voor nu slechts 10 euro...die er meteen in gedaan en moest in het donker even iets ophalen en dus meteen aangezet.

(Dus een complete dashcam voor 27 euro.) smile.png

Resultaat is bemoedigend, alleen kwam ik erachter dat de lens van de camera een stuk dichter bij het raam moet zitten....nu zag ik oa. de houder van mijn Go 750 schitteren in het beeld.

Maar morgen overdag zal ik hem gaan gebruiken en laat wel de resultaten zien.

Hier een filmpje van iemand die hem overdag heeft getest (en toen hij nog 3 euro duurder was)....degene die dit filmde heeft hem niet aan het raam vast gemaakt blijkbaar....vandaar het heen en weer bewegen van de tijd onderin.

Geen slecht beeld, maar of het nou HD is.........

edit: ook na het instellen van Youtube op HD valt de scherpte me enigszins tegen.

Ik heb ook nog even andere youtube-filmpjes over dashcams bekeken, maar geen enkele HD-cam lijkt haarscherpe beelden te kunnen leveren.

Edited by Sfinxie

Geen slecht beeld, maar of het nou HD is.........

edit: ook na het instellen van Youtube op HD valt de scherpte me enigszins tegen.

Ik heb ook nog even andere youtube-filmpjes over dashcams bekeken, maar geen enkele HD-cam lijkt haarscherpe beelden te kunnen leveren.

Nee klopt....geen echt HD dus, maar de beelden van mij vandaag zijn hetzelfde als het filmpje hierboven, staat er een auto pal voor je dan kun je het kenteken wel goed zien....maar rijden ze 5 meter (of meer) voor je dan is het al niet meer leesbaar (laat staan als het donker is).

Maar ik vind het wel een prettig idee dat je bij een incident onderweg wellicht de beelden hebt...alhoewel ik geen Russische toestanden verwacht. wink.png

Thuis gekomen stopte ik het 16gb kaartje in de lezer en zag dat hij telkens 10 minuten opneemt (had geen tijd de GAW goed te lezen) en waren de beelden dat ik richting Maastricht ging alweer gewist (...elke 10 minuten kost 680mb aan ruimte, dus dan schiet het snel op).

Maar ach, voor die prijs ?smile.png

NB : het gerammel zit in de camera en NIET in mijn auto....dus er zit blijkbaar nog iets niet goed vast.

(en JA, ik had bij het stoplicht toch de linkse baan moeten nemen (ken die situatie daar wel de andere richting uit....tijd en datum moet ik ook nog instellen van die camera)blush.png

http://www.youtube.com/watch?v=8qRc-OLEIJg&feature=youtu.be

Heeft het apparaat batterijvoeding of krijgt het voeding van de sigarenaansteker?

Heeft het apparaat batterijvoeding of krijgt het voeding van de sigarenaansteker?

Beiden, er zit een platte accu in (net als in een mobieltje) en een lader voor 12V zit erbij (en was vandaag ook aangesloten)

Ik gebruik mijn Hero3 Pro Go daarvoor deze heeft een loop functie en heb ik toch al voor vakanties ed.

Edited by caddu3