Sign in to follow this  
Followers 0
WJvdR

Dinsdag 5-11 nieuwe navcore?

29 posts in this topic

Nadat ik mijn G0 6000 gekocht had, heb ik een mailtje aan tomtom support gestuurd waarin ik mij beklaagde over het gebrek aan functionaliteit van dit 'topmodel'.

Hieronder het antwoord met de opmerking over de nieuwe navcore met veel nieuwe mogelijkheiden:

Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care. 

Het klopt dat er momenteel heel wat functionaliteiten nog niet aanwezig zijn op uw TomTom. We werken er hard aan om alles zo snel mogelijk te implementeren, maar het heeft meer tijd nodig dan we van tevoren hadden ingeschat. Onze excuses hiervoor.

De verwachting is dat er dinsdag een navcore update uitkomt waardoor veel functies toegevoegd zullen worden. Een overzicht met welke functies dit zijn hebben we op dit moment niet voorhanden, maar ik raad u dus sowieso aan deze update te installeren. Ik hoop dat alle missende functies dan zijn toegevoegd, maar dat is dus nog even afwachten.
Met vriendelijke groeten,

Lars
TomTom Customer Care Team

Ik ben zeer benieuwd smile.png

Edited by WJvdR

Nee, als er een update voor de GO 6000 komt dan is die waarschijnlijk alleen voor de nieuwe (NAV4) TomTom modellen.

is dit voor alle tomtom`s

Ik weet niet meer dan in bovenstaand mailtje staat, maar omdat er met name over nieuwe functies gesproken wordt, vermoedt ik dat het een update voor de nieuwste modellen is. De oudere modellen hebben namelijk de gemiste functies reeds. Maar zoals gezegd, dit is maar een vermoeden.

Ook ik zit met smart te wachten op wat meer en betere functies,zoals in bv 3D waar alle wegen zwart zijn zodat je nauwelijks onderscheid kunt maken uit auto wegen versus B wegen ,een licht blauwe aanwijs peil en licht blauwe rij route is ook niet bepaald duidelijk even als de gebouwen die totaal afwijken van de werkelijkheid als er al gebouwen worden aan gegeven dan is in 2D het nog beter navigeren maar ook daar geen goede kleurstelling.

Wat wel goed is ,is de verkeersinformatie dat is een 10 en flitsers kloppen ook,die kun je zelf toevoegen en later wordt gevraagd of dat deze nog steeds aanwezig is.

Het is te hopen dat de nieuwe update hierin verbetering brengt.

Ik ben een zeer lange gebruiker van alle soorten van tomtom geweest momenteel nog de start 60 en Go 6000.

De start 6000 is nog steeds het beste toestel zonder poespas wat erg goed werkt .de Go 6000 is al een keer omgeruild nadat de eerste G 6000 vanaf het begin niet goed werkte deze opgestuurd naar TT en na 5 weken een ander gekregen (er was geen voorraad bij TT)de huidige werkt goed maar er valt nog veel werk voor TT te doen om het ook inderdaad een top toestel te maken .

met groet Ko Bindels

Nadat ik mijn G0 6000 gekocht had, heb ik een mailtje aan tomtom support gestuurd waarin ik mij beklaagde over het gebrek aan functionaliteit van dit 'topmodel'.

Hieronder het antwoord met de opmerking over de nieuwe navcore met veel nieuwe mogelijkheiden:

Ik ben zeer benieuwd smile.png

Leuk dat u de reactie van TomTom met ons deelt.

Ben ook nieuwsgierig wat er gaat komen met de update.

Ook ik zit met smart te wachten op wat meer en betere functies,zoals in bv 3D waar alle wegen zwart zijn zodat je nauwelijks onderscheid kunt maken uit auto wegen versus B wegen ,een licht blauwe aanwijs peil en licht blauwe rij route is ook niet bepaald duidelijk even als de gebouwen die totaal afwijken van de werkelijkheid als er al gebouwen worden aan gegeven dan is in 2D het nog beter navigeren maar ook daar geen goede kleurstelling.

Wat wel goed is ,is de verkeersinformatie dat is een 10 en flitsers kloppen ook,die kun je zelf toevoegen en later wordt gevraagd of dat deze nog steeds aanwezig is.

Het is te hopen dat de nieuwe update hierin verbetering brengt.

Ik ben een zeer lange gebruiker van alle soorten van tomtom geweest momenteel nog de start 60 en Go 6000.

De start 6000 is nog steeds het beste toestel zonder poespas wat erg goed werkt .de Go 6000 is al een keer omgeruild nadat de eerste G 6000 vanaf het begin niet goed werkte deze opgestuurd naar TT en na 5 weken een ander gekregen (er was geen voorraad bij TT)de huidige werkt goed maar er valt nog veel werk voor TT te doen om het ook inderdaad een top toestel te maken .

met groet Ko Bindels

Hallo Ko en welkom op het forum!

Over de kleurstelling van de nieuwe GO modellen is al veel geschreven en er zijn dan ook velen die het met uw opmerking eens zijn.

Van de verkeersinformatie heb ik ook sterk de indruk dat er al behoorlijk wat verandert/verbeterd is t.o.v. de eerste navcore, wat dan weer positief is.

Uw opmerking dat de 6000 het beste toestel is zonder poespas deel ik niet helemaal.

Het is een goed apparaat, maar ik zou graag wat "poespas" erbij willen wat veelvuldige gebruikers met mij eens zullen zijn. Als u een toestel zonder poespas wilt en louter en alleen wilt navigeren zou een ander goedkoper toestel ook voldoende kunnen zijn.

Ik zou op het topmodel alle poespas willen zien die er maar is, dan kan de gebruiker zelf de keuze maken wat hij/zij er van wil gebruiken.

Edited by filemaker

Ik wou graag weten wat voor nut de poespas zoals MP3 speler,radio, telefoneren en noem maar op heeft op  navigatie app..De opgenoemde voorbeelden hebben enkel nu dacht dat men geen radio, MP3 speler of telefoon in de auto ter beschikking heeft.

Ik zou op het topmodel alle poespas willen zien die er maar is, dan kan de gebruiker zelf de keuze maken wat hij/zij er van wil gebruiken.

Helemaal mee eens, vooral ook omdat vorige topmodellen deze functies wel hadden. Voor mijn gevoel is het absoluut belachtelijk en niet uit te leggen dat een nieuw model minder kan dan een ouder model.

Ik wou graag weten wat voor nut de poespas zoals MP3 speler,radio, telefoneren en noem maar op heeft op  navigatie app..De opgenoemde voorbeelden hebben enkel nu dacht dat men geen radio, MP3 speler of telefoon in de auto ter beschikking heeft.

Mijn autoradio kan geen mp3 afspelen dus ik was blij dat mijn GO 920 dit wel kon. Ik kon dat apparaat zelfs met een kabeltje op mijn aux ingang aansluiten en zo de muziek en/of de route instructie via de autoradio beluisteren.

Mijn nieuwe GO 6000, het topmodel, heeft geen mp3 speler en ook geen externe audio uitgang. Ik vind dat persoonlijk heel jammer, net zoals ik het jammer vind dat het geen hands-free telefoneren optie meer heeft. 

Edited by WJvdR

Als u een toestel zonder poespas wilt en louter en alleen wilt navigeren zou een ander goedkoper toestel ook voldoende kunnen zijn.

Sinds de Start 60 is verschenen, heb ik altijd nog de hoop gehad dat ze dit model ook zouden gaan uitvoeren met Live + de fijne vaste houder van oa de Go 7 en 9 serie + de 1000......dan zou een Start-60 voor mij een redelijk alternatief kunnen zijn voor de oude 7 en 9xx serie.

(+ voordeel : de live time maps)

Maar nee....dan komen ze met de 4, 5, 600 en 6000 serie, waarvan je met de eerste 3 internet op je mobiel moet hebben (dat heb ik niet en ben ik ook niet van plan te nemen) om Live te kunnen ontvangen....over de 6000 is door jou al genoeg beschreven, daar ga ik niet nog extra zout voor in de wond wrijven.blush.png

Ik vind uw en mijn mening over het wel of geen nut zijn van verschillende mogelijkheden op een navigatiedevice er niet toe doen. Laat de koper beslissen wat hij/zij ervan wil gaan gebruiken.

Helemaal mee eens, vooral ook omdat vorige topmodellen deze functies wel hadden. Voor mijn gevoel is het absoluut belachtelijk en niet uit te leggen dat een nieuw model minder kan dan een ouder model.

Mijn autoradio kan geen mp3 afspelen dus ik was blij dat mijn GO 920 dit wel kon. Ik kon dat apparaat zelfs met een kabeltje op mijn aux ingang aansluiten en zo de muziek en/of de route instructie via de autoradio beluisteren.

Mijn nieuwe GO 6000, het topmodel, heeft geen mp3 speler en ook geen externe audio uitgang. Ik vind dat persoonlijk heel jammer, net zoals ik het jammer vind dat het geen hands-free telefoneren optie meer heeft. 

Zo heeft een ieder wel een voorkeur wat hij/zij graag op het device aanwezig zou willen hebben.

Ik zou persoonlijk bv graag mijn eigen poi's en itn routes willen kunnen toevoegen, alsmede een instelling voor het navigeren met een maximum snelheid.

Wie weet wat er nog eens gaat komen....

Ik heb geen Go 6000 maar een 600 en ben er erg tevreden over, hij navigeert goed en dat is voor mij het voornaamste.Ik ga erin mee dat het Poi's toevoegen moet kunnen en dat is zowat het enige waar ik een probleem mee heb.

Trouwens een Go 600 kan net hetzelfde als een 6000 behalve dat er geen Simkaart in zit en daarom kost de 6000 100€ meer, Llive services ontvang ik via m'n Android, geen probleem dus.

In bovenstaande argumenten heeft nog niemand op m'n vraag geantwoord wat voor nut het heeft radio, telefoon of wat dan ook meerwaarde geeft aan een GPS, waarvan ik in de eerste plaats verwacht dat hij zo snel mogelijk op m'n gekozen bestemming brengt. Ik dacht dat de meeste auto's voorzien waren van een radio, Cd speler of wat dan ook, telefoneren doe ik via m'n handfreeset ( een Nokia 210 ) en de automodus op m'n Xperia die daarvoor een speciale App. heeft.

Ik geloof dat al die toegevoegde Applicaties op den duur de werking van de navigatie app. minder goed doet werken.

Dit gezegd zijnde houd deze discutie voor mij op, ik kijk ernaar uit wat die nieuwe Upgrade a.s. Dinsdag zal opleveren, eerst zien en dan geloven.

Goede nacht allemaal

bergguy

Ook ik heb nooit waarde gehecht aan bv een mp3 speler in een navigatie device. Ik heb dat ding om me zsm naar een bestemming te brengen. Niet meer en niet minder.

Edited by corne64

Voor een groot deel van de nieuwe auto's is die poespas niet meer nodig dit zit standaard al n veel auto's zoals telefoon ontvangst en mp3 spelers cq.usb aansluiting voor mp3 player,veel van de zgn. poespas wordt niet gebruikt bij het navigeren en veel chauffeurs gebruiken hun navigatie alleen wanneer ze eens weg moeten naar een onbekend adres,daar is de start versie een buiten gewoon goed systeem voor met een simpel en goed menu dat snel te leren is dit is bij veel merken nogal eens anders.

Ik heb een tiental jaren ouderen boven de 55 jaar les gegeven op computer en kwam daar ook dikwijls met navigatie problemen in aanraking,hoe meer mogelijkheden daar op zat hoe complexer de problemen waren en daarom was een tomtom zonder poespas een verlichting ,hiermee kunnen velen ouderen maar ook jongeren goed mee omgaan.

Zo zijn er ook zeer veel gebruikers die nooit hun navigatie updaten of een nieuwe kaart aanschaffen om dezelfde reden dat zij dat niet snappen en of te moeilijk vinden,zelfs ingebouwde systemen kunnen zij niet goed bedienen meestal door dat het menu niet zo logisch is als van Tom Tom en er te veel mogelijkheden op zitten + dat upgraden van een nieuwe kaart erg duur is en dikwijls de spraak bediening in het Engels is.

Heeft er al iemand de beloofde nieuwe navcore ontvangen?

Update heeft juist plaats gevonden.

Time-dependent speed limits

We now offer time-dependent speed limits in the following European countries: Germany, Poland, Sweden and the Netherlands (requires map version 9.20 or higher).

If you are driving in these countries, the speed limit in the speed panel changes depending on the time of day.

Eindelijk :). Mooie toevoeging. Ik denk dat ze de eerste zijn in de PND markt.

We gaan de goede kant op!!  good.gif

Zojuist de update info gelezen. Kan ik alleen maar mee eens zijn.

Het opslaan van routes was inderdaad voor mij een issue. Nu nog de kleuren kunnen aanpassen. En wie weet.....

Ten aanzien van poespas (eerder besproken), MP3 vind ik niet zo interessant, maar ik gebruik mijn huidige TT ook als carkit voor de mijn GSM. Dat is een functie die ik ook nog wel graag teruig wil zien.

Als de snelheidsaanduiding tijd-gerelateerd kan worden weergegeven zou het ook mogelijk moeten zijn om tijd-gerelateerde inrijverboden deugdelijk in een route op te nemen. Je kent ze wel, (sluip)wegen die gedurende spitsuren een inrijverbod kennen.

Dat zou een fantastische uitbreiding zijn!!

Gezien de uitbreiding met de tijdgebonden Vmax snelheden op autowegen lijkt dat idd tot de mogelijkheden te behoren.

Tijdgebonden maximumsnelheden

We bieden nu tijdgebonden maximumsnelheden in de volgende Europese landen: Duitsland, Nederland, Polen en Zweden (vereist kaartversie 9.20 of hoger).

Alleen heeft volgens mij nog niemand kaartversie 9.20 ???