Sign in to follow this  
Followers 0
Thonyvdveen

Go Live 1005 doet raar

8 posts in this topic

Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum en ben hier terecht gekomen omdat ik problemen ondervindt met mijn TOmTOm. Mijn Go Live 1005 valt continu uit het lijkt er wel op dat de Tomtom niet mer wil opladen. Maar als ik hem aan de oplader hang en ik kijk naar de batterij status dan zegt hij 95% stroom resterend. Dus afgelopen nacht aan de oplader gehad. Vanmorgen kijk ik op de TomTom maar hij was uit gevallen. Dus ik de oplader eraf gehaald tomTom aangezet en krijg ik de melding dat de batterij bijna leeg is. Ik zie nog net een batterij met een klein rood streepje en hij valt uit.

Hierna hang ik de TomTom weer aan deoplader en dan zegt hij doodleuk Status van de batterij 95% vol.

Zodra ik hem echter van de oplader haal valt hij direct uit.

Kan dit aan de accu liggen of is er meer aan de hand?

bedankt alvast

post-67278-0-96476700-1383635526_thumb.jpg

post-67278-0-05418300-1383635536_thumb.jpg

Probeer allereerst de TT een volledige rest te geven, ttz druk de on/off knop +/- 30 seconden in tot je het bekende tromgeroffel hoort, probeer hierna of het prob. is opgelost. Als dat niet het geval is vrees ik voor een ernstig tech. prbleem o.a. een defekte batt., je kan dan eventueel naar de uw GPS boer gaan een vollledig nazicht vragen of TT contacteren om het app. te kunnen opsturen naar hen voor reparatie.

Probeer allereerst de TT een volledige rest te geven, ttz druk de on/off knop +/- 30 seconden in tot je het bekende tromgeroffel hoort, probeer hierna of het prob. is opgelost. Als dat niet het geval is vrees ik voor een ernstig tech. prbleem o.a. een defekte batt., je kan dan eventueel naar de uw GPS boer gaan een vollledig nazicht vragen of TT contacteren om het app. te kunnen opsturen naar hen voor reparatie.

reset resulteert niet in een oplossing het probleem blijft. Een harde reset kan niet want dan moet hij het minimaal 2 uur vol kunnen houden en dat lukt niet. Ik denk dat de accu overleden is. :(

reset resulteert niet in een oplossing het probleem blijft. Een harde reset kan niet want dan moet hij het minimaal 2 uur vol kunnen houden en dat lukt niet. Ik denk dat de accu overleden is. :(

De kans dat de batt. terziele is zit er dik in, maar dat suggereerde ik al.

U kunt de harde reset ook doen terwijl het apparaat is aangesloten aan uw computer hoor!

nieuwe batterij online bestellen en zoals hoger vermeld ding openprutsen en batterij vervangen... Ben zelf verre van techneut, maar is me toch ook wonder boven wonder gelukt.

Sindsdien werkt alles weer zoals het moet, en werkt ook HD-traffic weer vlot.