Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Zigzaggen door de file

9 posts in this topic

Artikel op jouwTomTom:

Nieuws
Zigzaggen door de file
Je staat in de file en op de rijbaan naast je gaat het verkeer veel sneller vooruit dan op jouw rijbaan. Je wisselt naar die 'snellere' baan en ineens komt het verkeer in beweging op de baan waar jij vandaan kwam. Toch de verkeerde rijbaan (...)
Klik op de kop om dit artikel te lezen

Klik op 'REAGEREN' als je op dit artikel wilt reageren

Kan mooi zijn, maar leidt dat zogenaamd " zigzaggen" niet tot gevaarlijke situaties ?, als iedereen dat begint te doen wordt het als op skipiste.

Lijkt mij geen goed idee om steeds van baan te wisselen.
Misschien dat je dan 1 minuut eerder op bestemming aankomt of later.
Ook heb je van die bestuurders die je er dan niet tussen willen laten met 

veel strekkende gevolgen.

Net om zulke onozelheden te vemijden wijst Tomtom het aanbevolen rijvak, en zal niet om de haverklap van baanvak veranderen

Tommie "weet" immers welk rijvak er eventueel verspert is. (Denk ik. smile.png )

Net om zulke onozelheden te vemijden wijst Tomtom het aanbevolen rijvak, en zal niet om de haverklap van baanvak veranderen

Tommie "weet" immers welk rijvak er eventueel verspert is. (Denk ik. smile.png )

Dat vind ik dan knap van TT....onder het rijden weet mijn 950 (net als mijn vorige 750), met continue 8 a 10 satellieten VOL in het blauw (omdat ik met de Re-Radiating antenne rijd) niet eens dat ik op een bepaald moment niet volgens de aanwijzingen rijd...namelijk op de A9 richting A'dam ZO ga ik rechtdoor bij knooppunt Nieuwemeer en neem dus niet de afslag ring A10.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SZK73BCF.jpg

Dat scheelt zeker 8 meter dat ik links zit van de route die TT denkt dat ik op dat moment aan het rijden ben....pas als ik die afslag 100 meter voorbij ben springt hij weer naar de A9 en gaat de route herberekenen.

Dus hoe TT dan denkt dat ze mij 2,5 meter verschil kunnen laten zien, zou ik weleens willen weten.rolleyes.gif

Of geldt dit alleen voor de allernieuwste modellen soms.

De nauwkeurigheid van gebruikelijke GPS is inderdaad maar zo'n 5 à 10 meter, en kan dus niet gebruikt worden om te zien in welke baan gereden wordt. Echter in het volledige artikel staat dat die testmodellen uitgebreid zijn met meer sensoren. Met die sensoren kan wel gekeken worden in welke rijbaan men rijdt. 

Edited by Loek

Heb ik ook wel dat ik een paar meter naast de route rij met mijn 1005.
of je komt op een rotonde aan en op het moment dat je erop rijd hoor

je 2e afslag.

De nauwkeurigheid van gebruikelijke GPS is inderdaad maar zo'n 5 à 10 meter, en kan dus niet gebruikt worden om te zien in welke baan gereden wordt. Echter in het volledige artikel staat dat die testmodellen uitgebreid zijn met meer sensoren. Met die sensoren kan wel gekeken worden in welke rijbaan men rijdt. 

Ah, heb het gelezen....nu snap ik het beterwink.png

Ach zulke sensoren heb ik al jaren, namelijk mijn eigen ogen.

als iedereen volgens zijn gps van baan gaat wisselen, lijdt dat volgens mij alleen maar tot meer opstopping en file leed